Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Link opent niet in nieuw venster (ie6)

Pagina: 1
Acties:

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:15
Ik heb het volgend probleem.. Ik heb hier een paar pc's staan met ie6 (En nee, er gaat geen upgrade plaatsvinden ;-) )

Het probleem is dat de gebruikers 2 verschillende website's bezoeken, zodra er een site geopend is, en ze willen de 2e openen, opent de website in hetzelfde venster als de 1e link, en dus ben je de 1e site weer kwijt.

Nu weet ik dat je via shift + klik de website opent in een nieuw venster, maar is er ook een andere manier om dit te omzeilen, zodat hij standaard alle links opent in een nieuw venster?

EDIT: mag ook weer dicht, excuses.

in geavanceerde opties van IE6 staat het stukje, vensters opnieuw gebruiken bij het openen van een snelkoppling. uitgevinkt

[ Voor 13% gewijzigd door rscheper op 09-09-2010 10:19 ]

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

kan dat niet via extra opties en dan general en dan tabs?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

IE6 heeft geen tabs ;)

Het openen in een nieuw venster is eigenlijk iets wat de gebruiker zelf moet bepalen. Hetzij met shift, hetzij met de rechter muisknop.

Standaard alle links in een nieuw ventser openen is erg onwerkbaar, want dan heb je met 10 klikken ook gelijk 10 vensters (ik zou er niet aan moeten denken dat dit op GoT zo zou zijn, want met een paar honderd pageviews blijf ik dan vensters moeten wegklikken).

Je kan natuurlijk ook tegen de gebruikers zeggen: Open 2 vensters, en tik daar die 2 urls in waar het om gaat.

Wat misschien wel een optie is, is een portal-pagina opzetten, met 2 links naar die sites toe, met een target="_blank".

Edit: het is dus al gefixed. Maar die optie geldt dacht ik enkel voor externe links (zoals snelkoppelingen vanaf het bureaublad, of andere software).

[ Voor 10% gewijzigd door RaZ op 09-09-2010 10:22 ]

Ey!! Macarena \o/

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-11 16:11
Ermm sorry, tabs? In IE6? Dat kent IE6 niet hoor...

Maar goed, HOE openen de gebruikers de 2e site? Blijkbaar openen ze niet een browser en typen ze daar het adres in, maar klikken ze dus op een link of openen ze een snelkoppeling. Licht eens toe wat ze precies doen...

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu