Sata Schijf

Pagina: 1
Acties:

• XnoiZ
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03-2022
Beste Tweakers,

Ik heb uit mijn oude media center de sata-schijf gehaald en deze op mijn mobo aangesloten.
Echter bij het opstarten leest hij deze als een media-schijf dus iedere keer bij het opstarten zie je dus een soort van pop-up en dan kun je hem gelijk openen.Kan ik hier vanaf komen?Ik wil de schijf graag gaan gebruiken als vaste schijf met besturingssysteem win7 erop.

Alvast bedankt

O en nog iets. Op de schijf zelf staat dat hij 320 gb groot moet zijn,echter op mijn pc geeft hij aan maar 157 gb te bezitten (ook na formatteren via win 7) rara politiepet.

[ Voor 18% gewijzigd door XnoiZ op 09-09-2010 10:31 ]

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 22:37

JaltaH

meh

Wat zie je als je de disk bekijkt via Disk Management? (Start > Run > diskmgmt.msc)

Mogelijk staat er een 157GB volume op een 320GB disk... Als de data verder niet belangrijk meer is, kun je dat volume verwijderen en er een van 320GB aanmaken.

Careful. We don't want to learn from this.

• XnoiZ
JaltaH schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:21:
Wat zie je als je de disk bekijkt via Disk Management? (Start > Run > diskmgmt.msc)

Mogelijk staat er een 157GB volume op een 320GB disk... Als de data verder niet belangrijk meer is, kun je dat volume verwijderen en er een van 320GB aanmaken.
Bedankt voor je snelle reactie.Echter kan ik in win7 Start > Run > diskmgmt.msc niet zo 1,2,3 vinden

• JaltaH

JaltaH

meh

Ik bedoel daarmee het uitvoeren van het commando 'diskmgmt.msc' onder Run, of Uitvoeren bij de Nederlandse versie. :)
Disk Management is ook te bereiken via het Control Panel, daarna Administrative Tools (Administratieve Taken oid) en dan Computer Management.

• XnoiZ
ok bedankt ik ben nu in schijfbeheer maar wat dan ? ik zie een hoop maar weet niet wat ik nu moet gaan doen

[ Voor 10% gewijzigd door XnoiZ op 09-09-2010 11:57 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zie je daar je schijf staan? En heeft die een partitie van de hele grote van de disk?

• JaltaH

JaltaH

meh

Zie je onderaan in Disk Management de 320GB disk staan? Als het de tweede disk in je systeem is, is het waarschijnlijk Disk 1. Je ziet daarnaast een grafische weergave van de disk: de volumes die er op staan, de drive letters, de grootte en nog wat informatie.

Zie je op die disk misschien een volume van 157GB, en ernaast zo'n 163GB niet gebruikte ruimte?

• XnoiZ
ja ik zie hem staan.Links in het vakje staat Schijf 0 Standaard 298,09 GB en daarnaast allemaal vakken met kleurtjes met daartussen de 157GB genaamd (emtec)

• XnoiZ
moet ik nu de schijf converteren naar dynamische schijf? en zo ja welke vakjes moet ik dan aanklikken
1 t/m 4

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 12:44
Mag ie leeg? Dan even op die schijf bestaande partities verwijderen en een nieuwe maken.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

XnoiZ schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:03:
ja ik zie hem staan.Links in het vakje staat Schijf 0 Standaard 298,09 GB en daarnaast allemaal vakken met kleurtjes met daartussen de 157GB genaamd (emtec)
Dat is dus de partitie die je erop hebt staan. Als je 1 grote partitie wilt, haal dan alle partities weg, en maak 1 grote aan (door rechts te klikken op de partitie of lege ruimte).

• XnoiZ
Terw_Dan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:18:
[...]

Dat is dus de partitie die je erop hebt staan. Als je 1 grote partitie wilt, haal dan alle partities weg, en maak 1 grote aan (door rechts te klikken op de partitie of lege ruimte).
Oke sommige kon ik verwijderen maar sommige ook weer niet namelijk die met het groene balkje erboven.
Die gene die ik heb kunnen verwijderen hebben nu een zwart balkje met daaronder de tekst 135 GB niet toegewezen Die gene met het groene balkje is nu wel wat groter geworden maar nog steeds niet de volledige
320 GB

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom krijg je die niet verwijdert dan?

• XnoiZ
Terw_Dan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:30:
Waarom krijg je die niet verwijdert dan?
Sorry mijn fout de groene heb ik nu ook kunnen verwijderen :) nu heb ik 298,09 niet toegewezen.
Maar nu moet ik hem weer toewijzen lijkt mij toch?Hoe werkt dat dan?
O en waar is nu die laatste 20 GB?

Bedankt alvast

[ Voor 14% gewijzigd door XnoiZ op 09-09-2010 12:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je nu 1 blok hebt van de hele grootte die niet is toegewezen kun je daar simpelweg op klikken en een nieuwe partitie maken.
en een 320GB drive is 298GB in Windows, je mist dus geen ruimte.

• XnoiZ
Terw_Dan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:48:
Als je nu 1 blok hebt van de hele grootte die niet is toegewezen kun je daar simpelweg op klikken en een nieuwe partitie maken.
en een 320GB drive is 298GB in Windows, je mist dus geen ruimte.
Ok ik zit nu dus nog steeds in schijfbeheer echter als ik op de schijf klik krijg ik niet de optie om daar een nieuwe partitie van te maken.
Ook zie ik de schijf niet meer terug in de lijst van MIJN Computer.

Als ik in schijfbeheer op de schijf klik krijg ik de opties spanned,striped,eenvoudig etc moet ik daar iets mee?

bedankt

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-02 14:33
rechtsklikken op de schijf(ene blok met niet toegewezen ruimte) in schijfbeheer en kiezen om eenvoudig volume aan te maken ...

• XnoiZ
ItsValium schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:59:
rechtsklikken op de schijf(ene blok met niet toegewezen ruimte) in schijfbeheer en kiezen om eenvoudig volume aan te maken ...
Ok thanks het is gelukt,echter als ik nu kijk in mijn Computer bij schijfstations dan staan erbij alle schijven een icoontje voor.
Een icoontje van een schijf maar bij de nieuwe staat een icoontje met twee personen lijkt het wel en een hardeschijfje wat houd dat in en kan ik dat veranderen?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dan heb je gewoon een share aangemaakt op je drive. Wil je dat niet, haal de shares dan weg.

• XnoiZ
Terw_Dan schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:13:
Dan heb je gewoon een share aangemaakt op je drive. Wil je dat niet, haal de shares dan weg.
Thanks man damn wat ben ik een noob :)

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:09
Waarom verteld niemand dat je bestaande partities kan uitbreiden en verkleinen? Nu is hij alle data kwijt die op de 157 gb partitie stond.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bazvv schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:30:
Waarom verteld niemand dat je bestaande partities kan uitbreiden en verkleinen? Nu is hij alle data kwijt die op de 157 gb partitie stond.
Omdat dit het makkelijkst is, en hij de data toch al kwijt was omdat hij die disk had geformatteert.

• XnoiZ
Bazvv schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:30:
Dat is geen probleem wist ik al.toch bedankt voor de moeite.

Topic kan dicht
Pagina: 1