Lan versterker

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• llechtim
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:24
Beste medetweakers,

ik heb een vraagje weet een van jullie hoe je via een cat5e kabel data over 300 meter kunt versturen(bijv. met een versterker.) ik ben nu al twee dagen op internet aan het zoeken maar kan er niks over vinden.

weet één van julie hier een oplossing voor.

Met Vriendelijke Groet

Mitchell

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 09:46

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Wat je zoekt is een repeater, een apparaatje die in weze het inkomende signaal opnieuw verstuurt en je dus per repeater 100meter extra krijgt.

Maar die zijn volgens mij lastig te vinden dus kan je ook een switch gebruiken, aangezien die effectief ook als een repeater kunnen werken.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Kan niet zo moeilijk zijn lijkt me.
Je geeft niet al te veel info moet ik zeggen, maar ik ga altijd voor max 100meter lengte.
Ga ik langer dan kwak ik om de 80 a 90 meter een switch, en klaar.
En naar mijn weten hoeft het geen geavanceerde switch te zijn, dus een goede middeklasser moet al voldoen.
In jou geval zou ik dan 4 switchen halen a 25euro max, dan ben je voor een kleine 100euro aan switchen al klaar , en dan uiteraard de kabel nog.

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:55

Aapje

Opel-beun
Hub zou 't mooiste zijn in dat soort gevallen, want die dingen pleuren letterlijk alles direct door over de andere poorten. Switch gaat eerst weer switchen. Krijg je vertraging door dus (imho is dat mooi te verwaarlozen omdat 't best snel gebeurt :P). Maargoed, theorie.... Repeaters zijn 2 poorts hubs.

@hierboven, Is fiber niet goedkoper in totaal dan 4 switches te kopen e.d.?

[ Voor 11% gewijzigd door Aapje op 09-09-2010 09:03 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
Voor zo een toepassingen word er dus fiber gebruikt. Je kan dan een media convertor gebruiken om terug naar CAT5(6) te gaan. Of als je switch het ondersteund een GBIC.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

@ Aapje

Ik moet zeggen dat ik dat niet durf te zeggen, die enkele keer dat ik over de 100 meter ga moet ik toch met switches werken, en over het algemeen kan ik ze dan ook wel netjes plaatsen zodat ik ik het zonder repeaters e.d. afkan.
Maar ik ben maar een relatief simpele ziel in netwerken, ik leg ze wel aan bij klanten maar dat is meestal een thuis kantoortje oid .

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Probeer het eerst eens.. Ik heb al vaker over dergelijke lengtes verkeer verstuurd zonder repeaters..

Wat betreft die opmerking over een hub ipv een switch.. de delay die een switch geeft is veel minder erg dan het feit dat je met een hub je verbindng terug duwt naar half-duplex.. Dus gewoon switchen.

Welke snelheid wil je ? 100 of 1000 ? Als het om 100Mb gaat heb ik nog wel 2 utp->glas converter boxjes liggen voor je. Moet je alleen ergens een glaskabel van 300 meter scoren :-)

IP Rocks

• llechtim
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:24
ik heb gevonden wat ik zocht ik noemde het alleen verkeerd het heet een ethernet extender in iedergeval bedankt voor het meedenken de switch is altijd nog een alternatief

Met Vriendelijke Groet

Mitchell

• NjitsSs
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:13
En als je het helemaal handig wilt maken, zoek je een ethernet repeater die z'n voeding krijgt via PoE (Power over Ethernet). Enige kabels die dan naar de repeater gaan zijn de inkomende ethernet en de uitgaande.
Uiteraard moet er aan een van de kanten van de reapter dan wel een toestel zijn dat PoE kan leveren.
Pagina: 1