Goeden dag,
ik heb een paar vragen met betrekking tot het raid 0 systeem.
ik heb echter geprobeerd alle antwoorden zelf te vinden maar kan hier toch echt niets concreets over ontdekken.
Ik wil de raid 0 setup gaan maken met 3/4 spinpoints en 3 partities.
1#
Zodra mijn hd's in raid 0 draaien wordt de data verdeelt over alle schijven die in die raid staan maar,
hoe letterlijk moet ik die data verdeling over de schijven zien?
Betekent het als ik een partitie open (drive C/D/E) in windows nadat ik bijvoorbeeld een game heb geinstaleerd op mij game partitie ik toch nog steeds over de 3 schijven de game data ga vinden?
En zoja is er een manier in de raid 0 setup om dit te verhelpen?
Of is het zo nadat ik de partities heb gemaakt de data verspreiding dan niet meer het geval is,
wat ik ook niet logisch vind want dan zou het geen raid 0 meer zijn.
2#
Mijn 2e vraag is of ik met een raid 0 systeem wel zelf kiezen voor de grote en het aantal van mij partities,
net als met een standaard HD setup.
Ik wil namelijk een partitie 80gig windows/150gig games/en de rest voor films enzo.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
MVG patrick van beek.
ik heb een paar vragen met betrekking tot het raid 0 systeem.
ik heb echter geprobeerd alle antwoorden zelf te vinden maar kan hier toch echt niets concreets over ontdekken.
Ik wil de raid 0 setup gaan maken met 3/4 spinpoints en 3 partities.
1#
Zodra mijn hd's in raid 0 draaien wordt de data verdeelt over alle schijven die in die raid staan maar,
hoe letterlijk moet ik die data verdeling over de schijven zien?
Betekent het als ik een partitie open (drive C/D/E) in windows nadat ik bijvoorbeeld een game heb geinstaleerd op mij game partitie ik toch nog steeds over de 3 schijven de game data ga vinden?
En zoja is er een manier in de raid 0 setup om dit te verhelpen?
Of is het zo nadat ik de partities heb gemaakt de data verspreiding dan niet meer het geval is,
wat ik ook niet logisch vind want dan zou het geen raid 0 meer zijn.
2#
Mijn 2e vraag is of ik met een raid 0 systeem wel zelf kiezen voor de grote en het aantal van mij partities,
net als met een standaard HD setup.
Ik wil namelijk een partitie 80gig windows/150gig games/en de rest voor films enzo.
Bij voorbaat dank voor uw reactie,
MVG patrick van beek.