Usenet werkt niet of slecht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Hoi!

Ik kan sinds enkele dagen niet meer via mijn UPC 60mbit internet downloaden via usenet. Mijn USP is Eweka, deze deel ik met twee anderen (die overigens niet tegelijkertijd downloaden!). Downloaden zonder SSL lukt niet, met SSL lukt het wel, maar dan met ongeveer 600kb/s in plaats van de volledige snelheid van mijn internetabonnement. Downloaden doe ik met Newsleecher en als ik zonder SSL download, krijg ik de foutcode 10060. Ik heb overigens al gezocht op Tweakers/Internet naar oplossingen, maar ik kwam er niet uit ;)

Iemand enig idee? Alvast bedankt! :>

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Misschien eens downloaden via SSL....
Stel port 563 in!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:02
@hibbit: Hij zegt in zijn post notabene dat ie SSL al heeft geprobeerd... Beetje zinloze reactie zo.

Eweka & UPC.. Bekend probleem.. Volgende keer iets meer vooronderzoek doen...

www.eweka.nl <- Bij statusmeldingen

Er zijn 2 oplossingen:

1. Andere internetprovider
2. Andere usenet provider (al schijnt het nog bij andere usenet providers ook voor te komen wordt bij Eweka vermeld).

[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 09-09-2010 00:48 ]

_@/'

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-05 21:38
Gebruik XSnews. Dies geoptimaliseerd voor upc gebruikers :) Ik had met eweka heel vaak dat ik met 2 mb/s downloadde en mijn top was 6mb/s maar met xsnews altijd 7 mb/s

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Je zegt dat je al gezocht hebt, maar erg specifiek ben je daar niet in. Heb je al opgezocht wat de foutcode betekent? Ik heb het vage vermoeden dat je, als je zonder SSL wilt verbinden, je nog steeds probeert te verbinden met sslreader.eweka.nl. Hier al gekeken?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

8088 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:52:
[...]

Je zegt dat je al gezocht hebt, maar erg specifiek ben je daar niet in. Heb je al opgezocht wat de foutcode betekent? Ik heb het vage vermoeden dat je, als je zonder SSL wilt verbinden, je nog steeds probeert te verbinden met sslreader.eweka.nl. Hier al gekeken?
Die foutcode staat zelfs vermeld onder je linkje "hier". Het zou inderdaad kunnen dat hij gewoon de verkeerde server gebruikt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
regel je zelf een IPV6 tunneltje.. en vraag (voorzolang het duurt) een gratis XSnews account aan over IPV6 :)

404 Signature not found

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

com2,1ghz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 00:50:
Gebruik XSnews. Dies geoptimaliseerd voor upc gebruikers :) Ik had met eweka heel vaak dat ik met 2 mb/s downloadde en mijn top was 6mb/s maar met xsnews altijd 7 mb/s
Da's knap, sneller downloaden dan je topsnelheid :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

SMSfreakie schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:03:
regel je zelf een IPV6 tunneltje.. en vraag (voorzolang het duurt) een gratis XSnews account aan over IPV6 :)
Wat heeft dat met dit topic te maken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• FTL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 13:13

FTL

JapyDooge schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:05:
[...]

Da's knap, sneller downloaden dan je topsnelheid :P
Lezen is ook een kunst

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:03
Dank voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon even ga kijken of een andere usenetprovider wel mijn volledige abonnement gaat trekken, of het moet binnenkort opgelost zijn. Ik denk zelf dat er tussen Eweka en UPC wat mis is, ook gezien het bericht op de Eweka website.

Trouwens, dat ik niet kon downloaden zonder SSL ligt inderdaad aan het feit dat ik nog via de sslreader.eweka.nl wilde connecten, stom foutje.

Allen bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohands
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 08:14
Ik heb hetzelfde probleem, en na wat andere forums gelezen te hebben wel meerdere UPC gebruikers met Eweka.

Jammer, was altijd zeer tevreden over service van Eweka, maar als hun geknepen worden of een conflict hebben met UPC dan wil ik daar de dupe niet van zijn.

Je word bijna "gedwongen' naar XSNEWS over te stappen, partner in crime van UPC..... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hoe is de combinatie UPC (25Mbit) en Hitnews (50Mbit)?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38033

Heb helaas hier hetzelfde probleem met Eweka. Heb een 30mbit UPC abonnement en sinds afgelopen woensdag is de snelheid gezakt naar hooguit 500kb/sec ;(

Volgens Eweka ligt het probleem bij UPC, maar deze vorm van afknijpen is niet meer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Pin
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 11:38
Anoniem: 38033 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:05:

Volgens Eweka ligt het probleem bij UPC, maar deze vorm van afknijpen is niet meer normaal!
Eweka legt het probleem altijd bij UPC neer. Het is voor jezelf makkelijk na te gaan.
Ga naar www.upc.nl/speedtest of www.speedtest.net en chek je snelheid. Is die in orde mag Eweka uit gaan leggen waarom zij de snelheid niet weten te garanderen.

Advies: stap (zoals eerder al gemeld was in dit topic) over naar XSnews. XSnews is de beste keuze voor je UPC abb.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
King_Pin schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:31:
[...]

Eweka legt het probleem altijd bij UPC neer. Het is voor jezelf makkelijk na te gaan.
Ga naar www.upc.nl/speedtest of www.speedtest.net en chek je snelheid. Is die in orde mag Eweka uit gaan leggen waarom zij de snelheid niet weten te garanderen.

Advies: stap (zoals eerder al gemeld was in dit topic) over naar XSnews. XSnews is de beste keuze voor je UPC abb.

Succes!
Eweka is niet de enige USP met problemen. Daarnaast is een snelheidstest van bv speedtest niet per definitie de bevestiging dat upc DUS niets knijpt. UPC heeft sinds vorig jaar dit niet meer gedaan, maar de laatste weken duiken er vaker zulke problemen op die daar wel op duiden.
Een speedtest via http zegt natuurlijk weinig over andere poorten (zoals bv usenet)

Verder zijn er natuurlijk meerdere usenetproviders dan alleen XSnews.
Pagina: 1