xbox kan geen verbinding maken ....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer nu al gedurende de hele dag mijn xbox met internet te laten verbinden voor mijn xbmc te gebruiken... Echter blijft hij maar zeggen dat hij niet kan verbinden .... Eerst had ik hem verbonden door mijn utp kabel aan een switch te hangen. Dit lukte blijkbaar niet... Maar ik kon wel via mijn pc bestanden overzetten naar mijn xbox op deze manier

1
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/screen119xp.jpg

2
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/screen92eg.jpg

Maar internetverbinding kan ik blijkbaar niet maken ....

Ook heb ik al geprobeert ,de switch er tussen uit te laten en de kabel rechtstreeks in de xbox te steken maar met ditzelfde resultaat

3
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/P1020614.jpg

4
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/P1020616.jpg

Wat doe ik verkeerd en hoe los ik dit op???? Ben echt ten einde raad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:14

MsG

Forumzwerver

Geef in die instellingen eens de DNS server op. door een lege DNS-server kan je PC de service die namen als tweakers.net omzet in een IP niet benaderen. Ook je gateway moet je niet leeglaten. meestal kan je die beide het IP van de router geven.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt op afbeelding 1 en 2? Daar heb ik geen problemen mee, als ik die verander zoals daarop afgebeeld staat, kan ik mijn xbox bereiken, maar alleen maar dat. Dus geen internetverbinding meer.... Maar dat is geen probleem, dat is goed zo. Dat is enkel bedoelt om die bestanden over te zetten. Als dat gebeurd is, laat ik hem weer automatisch ip adres toewijzen ... Voor mijn pc gaat dat, maar blijkbaar niet voor mijn xbox .... Een beetje uitleg in jip en janneke taal, want ben echt een noob op netwerken ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

En wat als je de Xbox een handmatig IP geeft in hetzelfde bereik als die je krijgt toegewezen bij de router?

En dan het subnetmasker zo laat staan:

bij de Gateway het exacte IP van de router opgeeft

En bij DNS weer het IP van de router opgeeft (of bijv. 8.8.8.8 om uit te sluiten dat het aan je router ligt)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Je kan je XBOX ook automatisch een IP adres toe laten wijzen. Dan zou alles gewoon moeten werken. Als je daarna in het netwerkinformatiemenu van je XBOX (afb 4) opzoekt en dat IP in FlashFXP invoert, kan je 'm onder dat IP bereiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Jimster op 09-09-2010 00:02 ]

• MsG

MsG

Forumzwerver

Dat had hij toch al geprobeerd? Dat "statisch" op het screenshot in XBMC duidt in ieder geval op een handmatig IP. Dat moet naar automatisch als je een IP wil krijgen van je router.

• Jimster
  • Nu online
Ik zie het inderdaad staan. Waarschijnlijk heeft hij internet met een WAN-IP zonder router. Daarom werkt het ook niet met alleen een switch.
Dus aan TS: Wat voor internet heb je?

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb wat in de instellingen gezocht en netwerk toewijzing kan ik kiezen uit 3 opties

1.Automatisch (DHCP)
2.Automatisch (van dashboard)
3.Handmatig (statisch)

Ik heb nu voor dat 1ste gekozen en bij mijn overzicht staat wel dat hij verbonden is maar nu blijft de xbox minutenlang scannen .... Als ik ga zien welk ip adres hij toegewezen heeft gekregen zie ik dit staan :

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020617.jpg

• Jimster
  • Nu online
Je modem van je internetprovider heeft geen ingebouwde routerfunctie. Je krijgt maar 1 IP adres toegewezen, dus kan er maar 1 apparaat het internet op. Je hebt dus een router nodig om met je PC en je XBOX toegang tot internet te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Djeezes, ik betaal 130€ voor een shake bij internet en dan nog kan ik niet doen wat ik wil :( Pffff telenet my ass :( Ik kan toch niet zomaar al dat apparatuur van telenet buiten smijten en iets anders in de plaats nemen :s dan moet ik al die instellingen overal zelf invoeren ipv een telenet installateur want die zal dat wss niet doen als het niet van hun komt, of wel???
Jimster schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:17:
Je modem van je internetprovider heeft geen ingebouwde routerfunctie. Je krijgt maar 1 IP adres toegewezen, dus kan er maar 1 apparaat het internet op. Je hebt dus een router nodig om met je PC en je XBOX toegang tot internet te krijgen.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Het is niet zeker weten zo, wat voor opstelling heb je? Vertel eens wat meer. Wat hangt er vóór de switch? En heb je meer apparaten op het internet dan de PC en de Xbox?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal jullie morgen meer info geven. Woon nl boven m'n grootmoeder en het apparatuur staat allemaal beneden en ja, denk wel dat ze nu slaapt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok dit is de opstelling :

GELIJKVLOERS
Motorola modem/router?
D.Link switch
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020618.jpg

D.Link wireless AP
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020619.jpg

Powerline digitale tv boven
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020620.jpg

1STE VERDIEP
Dlink switch
Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020621.jpg

Motorola is met korte utp verbonden aan de switch kanaal 1
kanaal 2 gaat een utp naar de Topcom powerlan die boven verbonden wordt met de digicorder
kanaal 3 gaat naar de D.link A.P. (blauwe utp)
kanaal 4 gaat 40 meter lange utp kabel naar boven naar de switch daar.

Boven aan de switch is dus kanaal 1 aangesloten op de 4 van beneden
kanaal 2 gaat naar de pc
en tenslotte kanaal 3 naar de xbox ....

Zijn jullie hier iets mee?

Verwijderd

Topicstarter
ging ik nog eens proberen en blijkbaar heb ik wel verbinding op mijn xbox want in de instellingen bij "weer" kan ik dit allemaal aanpassen, heb antwerpen, gelsenkirchen en lyon als locatie gebruikt en alle 3 krijg ik daar het weer van te zien .... Maar als ik dan dan video files ga en hem laat scannen dan blijft er gewoon rechts bovenaan dit staan

Afbeeldingslocatie: http://i202.photobucket.com/albums/aa244/fiestaboyke/th_P1020625.jpg

Dit blijft maar staan, minuten, kwartier,half uur ....

Kan dan zelf de xbox niet meer softwarematig afsluiten, enkel door de power button te gebruiken op de xbox zelf ... Dit is dan toch een teken dat de xbox wel degelijk verbinding heeft ....

• Jimster
  • Nu online
Ik ben niet zo bekend met XBMC, maar waar zouden die video files moeten staan?
Je hebt internet van Telenet geloof ik, waarschijnlijk delen die wel meerdere WAN-IP's uit en krijgt jouw XBOX gewoon een WAN-IP.

Verwijderd

Topicstarter
Die video files staan op mijn xbox ....

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
De router moet voor de switch toch?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Jimster
  • Nu online
Hij heeft geen router.

• MsG

MsG

Forumzwerver

Welke "filminformatieophaler" (scraper) gebruik je? Misschien is die van jou de verkeerde? Overigens duurt die handeling soms ook best lang op de Xbox.

Verwijderd

Topicstarter
die van imdb .... en ok, lang kan ik begrijpen ... Maar euh, meer dan 2 uur voor 3 films :? Als ik mijn bibliotheek laat updaten (scannen) blijft hij ook gewoon hangen .....
MsG schreef op donderdag 09 september 2010 @ 23:25:
Welke "filminformatieophaler" (scraper) gebruik je? Misschien is die van jou de verkeerde? Overigens duurt die handeling soms ook best lang op de Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok blijkbaar ligt het probleem niet aan de internetverbinding maar aan de build van de xbmc4xbox, zijn er mensen die het kunnen testen met hun xbox? Dus eerst op scannen naar nieuwe info klikken en dan "stop scan" drukken ..... Dat lukt me dus niet, want dan verschijnt er rechtsonder in de hoek "working" en gaat niet weg, kan niets meer doen dan ..... Wil er iemand dat even testen en me vertellen of het bij hun lukt??????

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? :(

Verwijderd

Ik kwam die d.link zooi ook tegen bij m'n grootouders (ook in belgie). Heb het toen meteen vervangen voor een draadloze router. (1 IP voor 3 apperaten |:( )

Je zou eventueel nog even kunnen kijken welk IP adres je op de computer krijgt en of dat verschilt met het IP van de xbox. (en ofdat in hetzelfde subnet zit). Ik neem dan aan dat je die 3 films op je computer hebt staan. Maar je bent waarschijnlijk beter af als je de switch en ap vervangt door een draadloze router. (en dan de (kortste) kabel van de modem naar de switch, uit de switch halen en in de wan poort van de router stoppen).

Verwijderd

Topicstarter
ga een nieuw topic aanmaken want dit is opgelost, xbox krijgt wel internet, het is iets met de XBMC dat niet juist is ...
Pagina: 1