Toon posts:

Asus G2 wordt extreem heet bij gamen & 3DMark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn Laptop wordt altijd erg warm. Ik vroeg me namelijk af waarom mijn laptop zo hard blaast ( ook in ruststand )
terwijl het CPU gebruik normaal is (rond de 3%). Dus even speedfan geïnstalleerd.. In ruststand bereikt de temperatuur (CPU) vaak rond de 70 graden en op zijn minst 60 graden.

Nog erger is het gesteld met de videokaart die op zijn minst altijd op 80 graden staat. Echter op 'high performance mode' bij het gamen ligt de temperatuur van de CPU op rond de 85 graden en de videokaart
op minstens 95 graden. 3Dmark06 slaat af bij de CPU test 2. Dan heeft de videokaart een temp van 103 graden
en de CPU rond de 90.

De laptop staat gewoon op een houten tafel met aan alle kanten genoeg ruimte voor ventilatie. De laptop
wordt (bijna) nooit vervoerd. Het is opzich een high performance laptop, die sowieso wel geschikt zou moeten
zijn voor de nieuwere games, wat ook wel lukt op het begin, maar zodra hij warm wordt niet meer. Is dit normaal bij deze laptop? Ik heb hem nu ongeveer 2 jaar.

Het gaat om een Asus G2 met Intel Core 2 Duo T8100 (2.10Ghz)
De videokaart betreft de Nvidia 8700M GT met 512MB

Iemand tips?

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
probeer de laptop eens op voetjes te zetten, of iets aan de achterkant omhoog krijgen...
al ooit de laptop onstoft? kan ook helpen

ja, daag.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Even openmaken en de koelribben schoonmaken.. ik stond versteld hoeveel stof eruit kwam. Bij mij wat oudere (destijds high-end) laptop scheelt het enorm in de temps en in hoe hard het fannetje aan het blazen is.

Verder gebruik ik toch meestal een extra scherm, toetsenbord en muis, dus zet ik de laptop op een standaard, dat scheelt ook in temps.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt, dat ga ik dan eerst even doen, ontstoffen.
Verder zag ik laatst op de zwarte markt van die laptop coolers voor onder je laptop.
Is dit aan te raden of blazen deze juist nog meer stof in je laptop?

• Fugitive2008
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14:19
Ik heb zelf een G2S gehad en die kon echt heel warm worden, zelfs na het schoonmaken van de koelvinnen dmv het verwijderen van de klepjes achterop liep ie nog warm aan...

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:32:
Oke bedankt, dat ga ik dan eerst even doen, ontstoffen.
Verder zag ik laatst op de zwarte markt van die laptop coolers voor onder je laptop.
Is dit aan te raden of blazen deze juist nog meer stof in je laptop?
Laptopkoeler is altijd goed en blaast niet meer stof erin dan zonder, althans wanneer je natuurlijk je tafel niet vol hebt liggen met meters stof :*)
Pagina: 1