sharvinz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:31:
Oke dus wat er staat:
[...]
Betekent dus dat als ik hem oplaad tot 100% dat er dan 1 laadcycli heeft plaats gevonden.
Stel hij is op 100% en ik gebruik de helft en laad hem dan op tot 100% dan is het 1 cyclus?
En daar gaat de batterij dus niet op achteruit.
Nee, je hebt een halve cyclus verbruikt. Zie 100% laden als één cyclus. Dan is 50% laden een halve cyclus. Stel dat de accu nu vol is, aan het eind van de dag 50%, en je gaat laten tot 100%. De volgende dag doe je hetzelfde. Ik totaal heb je dan 1 cyclus gedaan. De batterij gaat achteruit met iedere cyclus (maar: minimaal en bijna niet te merken).
Het leeg laten lopen van de accu is echter wel slecht voor je accu. Doe je dat te vaak,d an merk je dat zeker wel. Eigenlijk moet je gewoon je telefoon gebruiken, en laden wanneer je denkt dat eht nodig is. Stel dat je een paar dagen weg moet, leg je hem gewoon aan de lader, ook al is de accu op 90%. Maar zo heb je ook wel eens dagen waarop de accu 30% aan geeft, maar het totaal niet nodig is om bij te laden. Lekker gebruiken en je minder zorgen maken om de accu, dat werkt het best.