@henrim123
Hey henrim123, bedankt voor de leuke reactie. Ik geef je op vele punten gelijk hoor.
Het probleem is dat je met een papiertje van de middelbare school niet zoveel bent.
Ik heb geen eisen te stellen.. Tot nu toe heb ik altijd in de productie gewerkt,
als je ploegen wilt doen en bij gekende bedrijven gaat betaalt het niet slecht, maar er zit geen toekomst in.
Ik zou een administratieve functie kunnen gaan doen of ik zou bijvoorbeeld agent kunnen worden,
maar meer ben je dus niet met dat papiertje.
Een opleiding gaan volgen lijkt inderdaad vergezocht, maar de eisen van werkgevers zijn ook hoog.
Het is niet prettig om met mijn CV te moeten solliciteren in ICT wereld
Ik heb nood aan iets van opleiding om met zelfvertrouwen te kunnen solliciteren, anders wordt het niets.
Ik wil een stabiele job voor de komende tien jaar, en deze sector interesseert me best hoor.
Kijk, als ik echt luidop mag dromen woon ik op mijn 35 in Andalusië niet te ver van de Middelandse Zee
en kom ik rond die periode de vrouw tegen waar ik de rest van mijn dagen mee slijt. Tegen die tijd heb ik een job gevonden die ik via internet kan uitoefenen, zodat ik op een zo efficiënt mogelijke manier mijn geld kan verdienen en meer tijd heb om van het leven te genieten.
Zover is het nog niet, want het komende jaar ga ik alleen wonen en dan wil ik eerst nog enkele jaren flink van het vrijgezellenleven genieten. In de weekends werk ik in het nachtleven, wat een hele mooie bijverdienste is. Als ik dat kan aanvullen met een mooi loon dan zit ik wel goed in de toekomst. Mijn droom is het niet, maar het is toch een stap in de goeie richting en beter dan wat ik nu doe. Bovendien kan ik intussen wat geld opzij zetten.
@Tuxie
Je vat het wel heel kort samen, maar goed, zulke reacties had ik wel verwacht.
Ik ga er helemaal niet vanuit dak ik zomaar modules KAN overslaan, maar als je de kans krijgt om een test af te leggen en je slaagt erin is het toch mooi meegenomen (tijd gewonnen, want ik vind het al vrij laat om me te herpakken)? Zo ongewoon is dit niet hoor. Een groot deel van die opleiding heb je toch niet nodig als je later begint als helpdeskmedewerker..
En ik ben toch helemaal niet op zoek naar dé bestbetaalde job zonder er wat voor te willen doen?
Ik ben op een punt in mijn leven gekomen waar ik ga studeren om een beter loon te krijgen en dan is het toch maar normaal dat je op voorhand even afweegt wat de beste keuze is? Daar is volgens mij niets mis mee.
Het is niet dat ik er zomaar wat uitkies hoor, informatica interesseert me en neemt veel vrije tijd in beslag.
Een pc samenstellen of website maken is helemaal geen probleem, ik herstel pc's in de vriendenkring,
in het verleden heb ik nog geprogrammeerd in Delphi en Turbo Pascal en ik vond het best wel leuk

Maar zo heb ik vele interesses en niet 1 steekt hard genoeg boven de andere uit om er mijn leven aan te wijden.
Zoals al enkele malen aangehaald wil ik ooit een eigen zaak, maar ik wil het met m'n spaarcenten kunnen doen en niet teveel risico ineens nemen . Ik zou bijvoorbeeld starten met een webshop terwijl ik nog in loondienst werk en op termijn proberen om enkel op zelfstandige basis te werken. Ik wil niet zomaar in het ondiepe springen, op deze leeftijd, met de spaarcenten die ik nu heb. Om succesvol een webshop te runnen vind ik nu niet dat je een MBA moet behalen.
Dus, ik val in herhaling, voor de komende tien jaar wil ik een stabiele job met werkzekerheid en de ICT
sector zal volgens mij niet snel verzadigd raken..
Ik ben heus niet de enige die een bepaalde job kiest voor de financiële zekerheid hoor.
Volgens mij ga jij er vanuit dat ik tegen mijn zin zou gaan werken en dat is helemaal niet het geval. Ik ben enorm gemotiveerd en kijk erg uit naar verandering! Ik volg niet echt m'n hart, maar het is wel een slimme keuze. Ik heb er vrede mee. De ene kan z'n hele leven gepassioneerd blijven door iets (en wil daarvoor zelfs inboeten op loon) en de andere kiest gewoon een leuke job met een goed loon.. Dat maakt ieder voor zichzelf uit.
Alleen heb ik totaal geen beeld van de verschillende mogelijkheden binnen de ICT wereld, je hebt bijvoorbeeld detacheerders en consultancy bedrijven, dan nog een hele hoop certificaten, ik had graag geweten wat een interessante combinatie is om een aantrekkelijk loon na te streven. Dat was het doel van dit topic.
[
Voor 9% gewijzigd door
freekdl op 09-09-2010 16:14
]