Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 19:07
Hallo Tweakers,
Inmiddels bevind ik mij in een afrondende fase van mijn opleiding Bedrijfskundige Informatica, en ben ik mij al geruime tijd aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Graag zou ik na mijn opleiding willen werken bij een van de grotere consultancy/detachering bedrijven zoals Unit4, Sogeti, Capgemini, Brunel, Accenture enz. Helaas bevinden deze bedrijven met uitzondering van Unit4 en Brunel zich niet bij mij in de regio ( Enschede ). Helaas is verhuizen de komende 2 jaar geen optie.

Voor de tweakers welke bij een van deze grotere consultancy/detachering bedrijven werken maar wel in het oosten ( of op geruime afstand van het westen ) zijn blijven wonen zou ik graag het volgende willen weten.
  • Ervaren bovenstaande bedrijven het als lastig wanneer een werknemer in oost Nederland wil blijven wonen?
  • Voorziet de werkgever in regionale klanten? Of moet je toch vaak alsnog naar het westen ( wat dus +- 5 uur reizen per dag met zich meebrengt ). Ervaar je deze dagelijkse reistijden als vervelend?
  • Zijn er grotere consultancy/detachering bedrijven welke ik in mijn regio over het hoofd zie behalve Unit4 en Brunel?
Bij voorbaat dank

Rob

[ Voor 0% gewijzigd door r.e.s op 08-09-2010 23:33 . Reden: * Ledmaniak attendeerde mij op Brunel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:09

sebasd

loopt op espresso

Ik weet uit mijn tijd bij Sogeti dat er genoeg mensen werken die in Enschede of omstreken wonen. Ze hebben daar ook wel klanten, maar de keuze is een stuk minder dan de Randstad of, zeg, regio Eindhoven. Reken dus op een wat langere gemiddelde reistijd. Of je dat storend vindt is aan jezelf. Ik ben toen ik begon sowieso verhuisd (woonde daarvoor ook in Enschede) dus aan mijn ervaringen heb je niet veel.

Tijdens mijn sollicitatie werd wel gevraagd of ik in Enschede wilde blijven wonen, omdat ik dan ook rekening zou moeten houden met langere reistijden. Ze kunnen je nergens toe dwingen, het is (volgens mij) ook geen reden om je niet aan te nemen. Voor mij was het makkelijk omdat ik zoals gezegd toch al zou gaan verhuizen. Lastig is het vooral voor jezelf (qua reistijden).

Sowieso 'voorziet' waarschijnlijk geen enkele werkgever in regionale klanten, ze beloven allemaal dat ze er rekening mee houden en een aantal zullen ook echt wel hun best doen, maar als het gaat knellen dan telt maar een belang en dat is waarschijnlijk niet het jouwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
sebasd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:59:Ze kunnen je nergens toe dwingen, het is (volgens mij) ook geen reden om je niet aan te nemen.
Zou niet de hoofdreden hoeven zijn maar kan wel een (extra) nadeel zijn. Bedrijven betalen reiskostenvergoeding(uiteraard tot een max) maar liever niet natuurlijk.

Brunel zit overigens weldegelijk in enschede. Op het industrieterrein tegenover de UT(andere kant van de weg).

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 19:07
sebasd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:59:
Ik weet uit mijn tijd bij Sogeti dat er genoeg mensen werken die in Enschede of omstreken wonen. Ze hebben daar ook wel klanten, maar de keuze is een stuk minder dan de Randstad of, zeg, regio Eindhoven. Reken dus op een wat langere gemiddelde reistijd. Of je dat storend vindt is aan jezelf. Ik ben toen ik begon sowieso verhuisd (woonde daarvoor ook in Enschede) dus aan mijn ervaringen heb je niet veel.

Tijdens mijn sollicitatie werd wel gevraagd of ik in Enschede wilde blijven wonen, omdat ik dan ook rekening zou moeten houden met langere reistijden. Ze kunnen je nergens toe dwingen, het is (volgens mij) ook geen reden om je niet aan te nemen. Voor mij was het makkelijk omdat ik zoals gezegd toch al zou gaan verhuizen. Lastig is het vooral voor jezelf (qua reistijden).

Sowieso 'voorziet' waarschijnlijk geen enkele werkgever in regionale klanten, ze beloven allemaal dat ze er rekening mee houden en een aantal zullen ook echt wel hun best doen, maar als het gaat knellen dan telt maar een belang en dat is waarschijnlijk niet het jouwe.
Bedankt voor de informatie! Hier kan ik wat mee :) !
LED-Maniak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:08:
[...]

Zou niet de hoofdreden hoeven zijn maar kan wel een (extra) nadeel zijn. Bedrijven betalen reiskostenvergoeding(uiteraard tot een max) maar liever niet natuurlijk.
Het lijkt mij dat wanneer de reiskosten van een werknemer als nadelig wordt beschouwd men gewoon minder salaris aanbiedt dan bij een werknemer uit de regio? In principe betaal je dan alsnog evenveel voor beide werknemers en door het verschil in woonlasten blijft er voor de werknemers netto aan de eind vd maand ook evenveel over.
LED-Maniak schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:08:
Brunel zit overigens weldegelijk in enschede. Op het industrieterrein tegenover de UT(andere kant van de weg).
Gezien de vestigingslocatie en grootte van het bedrijfspand was ik in de veronderstelling dat het een ondersteunend pand was voor Brunel.

Bedankt voor de info! Ledmaniak

• Blik1984
  • Nu online
Accenture gaat wel lastig worden in ieder geval. Ze hebben kantoren in Amsterdam, Almere en Den Bosch. Maar het overgrote deel van de klanten zit toch wel rond de Randstad. Paar uitzonderingen zijn DSM (Geleen), ASML (Veldhoven), Gasunie (Groningen) en Delta (Zeeland). Maar nog steeds niks in de buurt van Enschede.

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:12

Polariteit

Fietsende fotografeur

Ik denk dat het vooral aan jezelf is in deze: heb je het er voor over om veel te reizen. Sommige detacheerders maakt het weinig uit, die sturen je toch wel naar de andere kant van het land en laten een collega uit de andere kant van het land bij een klant bij jou in de buurt werken :P

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:32
-RoB- schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:51:
Hallo Tweakers,
Inmiddels bevind ik mij in een afrondende fase van mijn opleiding Bedrijfskundige Informatica, en ben ik mij al geruime tijd aan het oriënteren op de arbeidsmarkt. Graag zou ik na mijn opleiding willen werken bij een van de grotere consultancy/detachering bedrijven zoals Unit4, Sogeti, Capgemini, Brunel, Accenture enz. Helaas bevinden deze bedrijven met uitzondering van Unit4 en Brunel zich niet bij mij in de regio ( Enschede ). Helaas is verhuizen de komende 2 jaar geen optie.

Voor de tweakers welke bij een van deze grotere consultancy/detachering bedrijven werken maar wel in het oosten ( of op geruime afstand van het westen ) zijn blijven wonen zou ik graag het volgende willen weten.
  • Ervaren bovenstaande bedrijven het als lastig wanneer een werknemer in oost Nederland wil blijven wonen?
  • Voorziet de werkgever in regionale klanten? Of moet je toch vaak alsnog naar het westen ( wat dus +- 5 uur reizen per dag met zich meebrengt ). Ervaar je deze dagelijkse reistijden als vervelend?
  • Zijn er grotere consultancy/detachering bedrijven welke ik in mijn regio over het hoofd zie behalve Unit4 en Brunel?
Bij voorbaat dank

Rob
Ik woon dan zelf iets minder oostelijk dan jij (Deventer) en zit inmiddels al zo'n 4 jaar in de consultancy/detachering. Mijn ervaring is dat men weinig rekening houdt met je woonplaats en je gewoon bij een klant neerzet op het moment dat de mogelijkheid daar is. Mijn dichtsbijzijnde opdracht was in Utrecht, mijn verste in Groningen en nu zit ik alweer ruim een half jaar in Den Bosch. Al met al rij ik zo rond de 60-70k kilometers per jaar. Ik probeer meestal mijn opdrachten ten oosten van de A2 te krijgen, maar ook dat zit er niet altijd in (ook al in A'dam ZO en Hoofddorp gezeten).

Zeker in economische mindere tijden zoals nu heb je als werknemer weinig te kiezen en mag je al blij zijn als je een opdracht hebt, ongeacht waar deze is. Als je dus echt graag deze richting op wil met je carriere, moet je ervanuit gaan dat je veel tijd aan reizen besteed.

.....

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-06 19:02

bord4kop

maximaal 100KB!

Woon nog iets verder van de snelwegen (lees: ongonstiger) dan jij.

Dit jaar heb ik een bewuste afweging gemaakt. Hiervoor heb ik +/- 10 jaar 'lokaal' gewerkt, d.w.z. 1 uur of minder enkele reis.
Maar nu dus bij Ordina. Er zitten gewoon meer klanten in het westen dan oosten (of uiterste zuiden, noorden etc). Dus moet je rekening houden met meer reistijd.
Echter weegt het type werk, vooruitgang, niveau en (dus) plezier op tegen de extra uren?
JA, in mijn geval duidelijk wel.

Goed je moet er wat voor over hebben. Maar, bij ons - Ordina-, probeert de manager er wel degelijk rekening mee te houden. Maximaal 100Km of 1.15uur reistijd enkele reis. Alles hierboven is extra, dus vergoed.
Ik wil het file-leed vermijden; dus vroeg op & laat weg. van 6uur op tot 18.30 - 19.00 uur thuis.
Dat doe ik 4 dagen en 1 dag per weeek vrij. Meestal is bij grote bedrijven zoiets wel mogelijk.

Afweging is dus gewoon aan jezelf.
Bedenk wel dat de kans op uitdagend, leuker, interessanter, beter (alles wel een beetje nuanceren) gewoon groter is als je een groter aanbod hebt, dus in het westen een baan zoekt.

| Security Management |

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Ik woon ook in Enschede maar werk ook regelmatig in het westen (Rotterdam & Den Haag) en het midden (Utrecht & Amersfoort) van het land. Nu gaat dit probleemloos en wel om 3 redenen:
- Mijn werkgever heeft 'het nieuwe werken' redelijk goed geïmplementeerd, waardoor ik dus niet van 9.00 tot 17.00 ergens hoef te zijn, thuis kan werken wanneer dat qua afspraken mogelijk is, etcetera
- Ik niet met de auto hoef, maar met de trein kan. Dit betekent dat ik, als ik ver weg moet, ik mooi mijn mail kan bijwerken, dingen uit kan werken e.d.
- Ik zit max 3 keer per week op locatie.

Belangrijk punt: ik werk niet in de ICT en ook niet in de detachering. Ik kan me voorstellen dat met name het detacheringsstuk voor problemen zorgt in jouw geval. Een klant zal je gewoon aanwezig willen zien zijn denk ik?

Verder is reistijd iets dat je moet aanvaarden. Zolang je erg leuk werk hebt, is het geen probleem, maar zodra je een iets minder leuk project hebt, denk ik dat de reistijd opeens wel vervelend wordt.

Op zich zou ik zelf wel naar het westen willen verhuizen, maar mijn vriendin zit daar niet op te wachten. En ik werk nu dus wel voor een normaal randstad salaris, terwijl collega's van me eenzelfde hypotheek hebben voor een flatje, waar ik een normale eengezinswoning heb.

• Blik1984
  • Nu online
"Het Nieuwe Werken" is in deze wel erg belangrijk. De meeste detacheerders zijn daar over het algemeen vrij goed in. Ik denk dat je nu je nog jong bent moet kiezen voor de partij waar je de meest uitdagende opdrachten kunt krijgen, het maakt nu nog niet zoveel uit als je veel moet reizen. Maar als je over een tijd een gezin hebt dan heb je echt geen zin om elke dag 3 a 4 uur te moeten reizen

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:53
Mijn ervaring is dat consultancybedrijven vooral veel nadenken over het nieuwe werken en er niet zo heel veel mee doen. Het hangt nog het meest af van je manager, de een heet een mentaliteit van "je hebt toch een leaseauto", terwijl de ander veel gevoeliger is voor work life balance zaken.

En natuurlijk ben je afhankelijk van de markt. In goede jaren zoals 2000, 2007 en waarschijnlijk 2012 zijn er veel meer opdrachten om te kiezen dan in slechte jaren. Dan is de kans dus groter dat je om de hoek een leuke klus vindt.

Ik ken overigens 1 bedrijf in Twente die het nieuwe werken echt in hun DNA hebben zitten. Consultancy die vanuit het regionale kantoor wordt gedaan en in principe slechts 1 dag per week bij de klant op locatie. Werving niet toegestaan op dit topic, maar als je belangstelling hebt stuur een DM.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38
Ik ben werkzaam bij Accenture en woonde mijn eerst jaar in Enschede. Ik heb projecten gehad in Amsterdam, Den Haag en Utrecht. Ik heb dus veel gereisd (tussen de 1,5 en 3 uur reistijd, enkeltje) en zat 2 a 3 dagen per week in een hotel (wel leuk verdient aan out-of-town vergoeding!). Ze proberen je wel een project in de buurt te geven maar als dit niet lukt/kan dan zal je toch meer moeten reizen. Mijn probleem was dat het crisistijd was en de open rollen alleen in die plaatsen waren. Inmiddels woon ik in Utrecht (was ik altijd al van plan) en kan nu lopen naar mijn werk, dus mijn eerste jaar wordt goed gecompenseerd qua reistijd :). Ik kan Accenture als werkgever zeker aanraden, maar als je niet bereid bent om veel in de auto of hotels te zitten dan is het niet aan te raden...

P.s. ik merk dat ze binnen Accenture ook steeds meer kijken naar een goede work-life balance. Wisselende werktijden, en/of 4 dagen op locatie en 1 dag thuis is vaak wel mogelijk. Je bent echter ook afhankelijk van de klant waar je werkt of dit een optie is.

[ Voor 22% gewijzigd door bsmpower op 09-09-2010 09:37 ]

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21
In deze ligt het idd vooral aan wat jezelf wil en wat jezelf kunt verdragen. En kijk daarbij vooral verder dan bijv. 1 jaar. In het begin is alles nieuw en spannend en vind je reizen niet zo erg. Maar op een gegeven moment kan het je gaan opbreken, je sociale leven kan ongewild veranderen.

Ik heb mijn afstuderen gedaan bij Accenture en woon in Zwolle, maar dat was prima te doen. Zwolle/Almere was "binnendoor" altijd precies een uur rijden, zowel heen als terug. Als je die zekerheid hebt is het prima te doen.

Nu werk ik echter in het midden van het land en is het een stuk lastiger plannen omdat je altijd, maar dan ook altijd met files rekening moet houden. Bijv. afgelopen dinsdag wilde ik extra vroeg beginnen omdat ik eerder weg moest vanwege een voetbalwedstrijd. Ik stap dus netjes om 6uur de auto in maar prompt stond ik na een half uur al in een immens lange file. Jullie hebben het vast meegekregen, maar die ochtend stond er totaal ruim 600km file!! Gevolg dus dat ik niet extra vroeg kon beginnen en met mijn manager een andere deal moest maken. Gelukkig kan dat hier, maar dat kan natuurlijk lang niet altijd, zeker niet als je op locatie bij een klant zit.

Aangezien dat wel mijn volgende stap moet zijn, ik wil graag de consultancy in, ben ik net van werkgever geswitcht en ga veel meer werkzaam zijn in het oosten en noorden van het land. Vanuit Zwolle is dat echt ideaal dus ik ben er uitermate content mee.

En misschien nog een tip, als je vast met de trein wilt reizen, ga dan niet te snel een keer de auto pakken. Ik heb 1 jaar non stop met de trein gereden, kocht daarna voor prive gebruik een auto, maarja, als je die eenmaal hebt is het zoveel fijner en vrijer. Ik erger me nu altijd als ik met het openbaar vervoer moet :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

• Blik1984
  • Nu online
bsmpower schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:27:

P.s. ik merk dat ze binnen Accenture ook steeds meer kijken naar een goede work-life balance. Wisselende werktijden, en/of 4 dagen op locatie en 1 dag thuis is vaak wel mogelijk. Je bent echter ook afhankelijk van de klant waar je werkt of dit een optie is.
Dat laatste ligt vaak niet eens aan de klant, maar meer aan je projectmanager. Je projectmanager kan echt wel hard maken dat het voor sommige mensen efficiënter is om 1 dag thuis/op kantoor te werken i.v.m. reistijden en dergelijke. Maar je manager moet dat ook maar net willen...

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt ook naar IT dienstverleners kijken die zich op de lokale(re) markt begeven aangezien dit de kans aanzienlijk vergroot dat je regionaal wordt ingezet.

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 07:58
Het zal niet in je voordeel werken en ik merk dat ze er nu wel selectiever in zijn geworden.
Als de klanten er lokaal zijn (en er is plek) zullen ze zeker daar rekening mee houden. Maar als die plekken er niet zijn zal je toch moeten reizen. Zijn geen sociale werkplaatsen ;)

Overigens heb ik liever een uur lekker doorrijden als 45 min file.

Het verschilt per werkgever sterk hoe ze daar mee omgaan (en soms per project). Houd er rekening mee dat hotels op lange termijn gaan vervelen en dat je sociale leven een stukkie minder gaat worden. Uiteraard wel een geschikt moment om eens aan je conditie te gaan werken in de sportschool ;)

[ Voor 3% gewijzigd door descon op 09-09-2010 12:53 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:42

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Sogetiest hier. Woont in Noord-Oost nederland en heeft volop werk :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
descon schreef op donderdag 09 september 2010 @ 12:52:
[..]

Het verschilt per werkgever sterk hoe ze daar mee omgaan (en soms per project). Houd er rekening mee dat hotels op lange termijn gaan vervelen en dat je sociale leven een stukkie minder gaat worden. Uiteraard wel een geschikt moment om eens aan je conditie te gaan werken in de sportschool ;)
Hotels zijn inderdaad alleen de eerste keer leuk. Ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden. Neem wel hardloopschoenen mee, maar zeker een paar dagen is gewoon saai. Maar goed, bij mij komt het niet zoveel voor gelukkig.
Blik1984 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 09:13:
"Het Nieuwe Werken" is in deze wel erg belangrijk. De meeste detacheerders zijn daar over het algemeen vrij goed in. Ik denk dat je nu je nog jong bent moet kiezen voor de partij waar je de meest uitdagende opdrachten kunt krijgen, het maakt nu nog niet zoveel uit als je veel moet reizen. Maar als je over een tijd een gezin hebt dan heb je echt geen zin om elke dag 3 a 4 uur te moeten reizen
Dit verbaast me. Ik ben niet heel erg thuis in de detacheringswereld, maar dit had ik niet verwacht. In mijn omgeving zie ik ook altijd de gedetacheerden 's morgens vroeg in hun lease-autootje stappen om 's avonds laat weer terug te komen (omgeving als in kennissen/vrienden, niet per se het oosten).
Aghanim schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:43:
Je kunt ook naar IT dienstverleners kijken die zich op de lokale(re) markt begeven aangezien dit de kans aanzienlijk vergroot dat je regionaal wordt ingezet.
Dit is ook nog wel een goede. Volgens mij heb je in Haaksbergen Brein, zit er een deel van unit4 in hengelo en zit er nog iets (ben de naam kwijt) in Hengelo. In Deventer vast ook wel, maar dan is de kans op klanten in Amersfoort/Utrecht al weer een stuk groter.

• daboytim
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-10-2024
Voor een consultant maakt het niet uit waar je woont, reizen moet je altijd. Als je niet wilt reizen moet je geen consultant worden :).

• Blik1984
  • Nu online
ZieMaar! schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:42:
[...]

Dit verbaast me. Ik ben niet heel erg thuis in de detacheringswereld, maar dit had ik niet verwacht. In mijn omgeving zie ik ook altijd de gedetacheerden 's morgens vroeg in hun lease-autootje stappen om 's avonds laat weer terug te komen (omgeving als in kennissen/vrienden, niet per se het oosten).
[...]
Wat verbaast je, dat de grote detacheerders over het algemeen redelijk ok zijn qua "Het nieuwe werken"? Ik denk dat het voor de IT-projecten misschien wat anders ligt, maar voor de consultancy is (in ieder geval bij Accenture) is het echt heel belangrijk en wordt wel gestimuleerd. Bij de IT-implementaties ook wel, maar dat is toch altijd wat lastiger.

• ZieMaar!
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Accenture herken ik wel (de consultancy tak), maar met name voor IT (werkplekondersteuning e.d.) lijkt me lastig. Als klant wil je dan toch ook wellicht 'zien' dat er gewerkt wordt (helemaal omdat je uurtje-factuurtje werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In de lokalere markt (gemeente georiënteerd) heb je organisaties als PinkRoccade, Centric, Decos, Verseon, Roxit, Exact, etc. Kun je ook nog naar kijken. Bij de grote detacheerders kom je voornamelijk in het westen bij de hoofdkantoren van grote bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05 23:26

Res-q

Redder in nood?

Ik woonde in Almelo toen ik bij mijn huidige werkgever ging werken (ict-dienstverlener, geen detachering). Ik zit, als ik bij klanten zit, elke dag bij een andere klant.
Op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik elke dag 45 min in de file stond voor Deventer en 45 min weer terug, dat ik met mn vriendin ben gaan samenwonen in Deventer.
Toch nog redelijk in het oosten, maarja, wel weg bij familie / vrienden. Nu is Almelo / Deventer nog wel te doen (35 min) maar betekent dus wel dat je extra moet reizen.

Bij mijn werkgever wordt ook wel gekeken naar projecten in de buurt, maar in de praktijk komt daar toch weinig van. Als bijvoorbeeld een project in de buurt valt en ik druk ben op andere projecten krijgt een andere collega die klus, en andersom.

Gelukkig wordt bij ons nu ook het nieuwe werken geïmplementeerd, en kan ik dus ook vaker vanuit huis werken (zoals vandaag).

De vraag is dus of je het extra reizen er voor over hebt. Ik had het er gedeeltelijk voor over, maar ik ben toch wel blij dat ik de keus heb gemaakt om naar Deventer te gaan, want dat scheelt me gewoon elke dag 1,5 uur reistijd, en da's toch best veel :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:31
Ik woon tussen arnhem en nijmegen, en rij dagelijks naar Amsterdam (of soms als ik geluk heb Utrecht). Ik doe dit nu 4 jaar. Dit komt neer op minimaal 2,5 en maximaal 6 uur reistijd per dag.
Ik zit in de detachering.

Het is geen pretje, het is klote en kost je veel tijd. Enige reden dat ik er nog werk is omdat ik het bedrijf zelf die mij verhuurt gezellig en leuk is en ik er veel vrijheden geniet. Daarnaast is het salaris zeer goed, en dat gecombineerd met de oosterse huizenprijzen is prettig leven qua financiën.

Nu na 4 jaar ben ik het echter wel zat, er gaat teveel tijd in zitten, en ik ben aan het solliciteren geslagen in mijn directe omgeving.

Naar mijn ervaring is het goed te doen, maar het nadeel is dat je netwerk OOK daar ligt, waardoor je daar genoeg banen kan vinden maar het in het oosten wat lastiger is. Bovendien is het soort werk daar meer vertegenwoordigd dan hier.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23
-ander topic-

[ Voor 96% gewijzigd door LED-Maniak op 16-09-2010 15:06 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Pagina: 1