Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-12-2020
Nog een maandje geduld en dan mag ik weer verlengen... heb me dus al paar avonden heerlijk 'verlekkerd' aan alle mooie reviews en topics hier op Tweakers.

Hoog op mijn verlanglijst staan de SE X10 mini en mini pro en de HTC Wildfire.
Motivatie: deze passen nog beetje fatsoenlijk in m'n broekzak...

Alleen vraag ik me nu dus af of ik in de toekomst geen spijt krijg van deze keuze ivm lage resolutie.
Uit sommige topics begrijp ik dat hierdoor niet alle apps zijn te gebruiken.

Nu heb ik nog geen (lees: 0) ervaring met apps, dus geen idee of ik daar dan veel aan mis, maar wil wel weer even een jaartie (of 2) vooruit kunnen.

Wie kan me uitleggen wat de consequenties van deze lage resoluties zijn?

O ja, mijn specs voor zoektocht naar de perfecte smartphone zijn niet al te ingewikkeld:
- zo klein mogelijk
- android (liefst met een versie die ook beetje toekomst vast is)
- hopelijk een beetje OK 5Mp camera (en belangrijkst: met autofocus en snelle opstart-tijd)
- liefst ook iets met HD output (HDMI? DLNA? via wifi-n transmitter zoals de galaxy S)

alle adviezen zijn van harte welkom!

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De consequenties van een lage resolutie noem je eigenlijk zelf al. Wat wil je nu nog weten? Of het vervelend is, is namelijk een persoonlijke mening. Het hangt in ieder geval sterk van je gebruik af. Denk eens na wat je met de smartphone wil gaan doen, en zoek dan eens rond of er apps voor zijn en hoe het met de compatibility zit. Uiteraard kun je ook ervaringen lezen in de desbetreffende topics op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle apps werken op de X10 Mini; de meeste wel. En idd, meer valt er niet over te zeggen. Zo is het nou eenmaal. Sommige ga je wel vinden, sommige niet. Punt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin.heukels
punt is alleen dat ik nu nog niet kan voorspellen welke prachtige apps er in de komende 2 jaar nog bij gaan komen en of deze dan beschikbaar komen voor lage resolutie... inderdaad; dat kunnen jullie natuurlijk ook niet ;)

gaat mij dus meer om praktische gebruikerservaringen met apps die niet via de market maar met de hand geinstalleerd zijn omdat ze officieel niet voor low resolution zijn released en of ze dan praktisch nog wel bruikbaar blijken. kun je dan bijv. wel scrollen? of valt er een deel 'van het scherm af' en kom je daar met geen mogelijkheid meer bij?

(sorry als dit een domme vraag is, ik ben jaren gewend geraakt aan WM vanaf mijn eerste C500, toen een i-mate JAQ3 en nu een X10 en ga nu dus voor het eerst overstappen op een liefst kleine android phone....)

one life, live it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of dingen vallen weg (en niet naar toe te scrollen) of starten apps niet eens op. Hoe je het ook wendt of keert het gaat niet goed werken als apps niet geschreven zijn voor de laagste resolutie.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verlengen en dan 'n Wildfire of X10 mini nemen... Die toestellen zijn los te koop voor 250,00.. Weet niet wat voor abbo je hebt / wilt?
Tevens zijn die X10 mini en de X10 mini pro echt de grootste crap die ik ooit gezien heb.. 100% plastic & traag :F

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:47:
Tevens zijn die X10 mini en de X10 mini pro echt de grootste crap die ik ooit gezien heb.. 100% plastic & traag :F [/small]
Ik heb een X10 mini al een paar weken hier liggen om mee te spelen. Ding is absoluut niet traag. Maakt een mooie combi met de nieuwe iPod Touch (229+200 = net zo duur als een Desire),

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik heb het over de x10 mini en de x10 mini pro, die hebben een andere CPU..
EDIT: Ja en dan snel editten... Ding is zo traag als de pest.. Als TS zijnde zou ik eerst is reallife bekijken.

EDIT @ TS: Ik zou voor een HTC Legend gaan ofzo, is echt niet veel groter, wel stuk sneller en beter
Afbeeldingslocatie: http://www.limfy.com/wp-content/Uploads/2010/08/htc-legend-vs-htc-wildfire.jpg

[ Voor 81% gewijzigd door CLB op 08-09-2010 22:54 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:49:
Ik heb het over de x10 mini en de x10 mini pro, die hebben een andere CPU..
EDIT: Ja en dan snel editten... Ding is zo traag als de pest.. rl]]
reviews: Sony Ericsson X10 Mini: een kleine stap vooruit
Pluspunten
+ Compact en klein
+ Prijs-kwaliteitverhouding
+ Vlot
http://www.cnet.com.au/so...ia-x10-mini-339301410.htm
Good: Snappy user interface (...)
http://www.phonearena.com...ew-review-r_2453-p_4.html
Conclusion:

You may have felt it already that the Sony Ericsson Xperia X10 mini left us with some very positive impressions - it is snappy, functional and cute as a clumsy puppy
EDIT @ TS: Ik zou voor een HTC Legend gaan ofzo, is echt niet veel groter, wel stuk sneller en beter
In de HTC Legend zit precies dezelfde processor als de X10 Mini. In de Legend heeft de CPU het juist zwaarder vanwege de hogere pixelcount op de Legend.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 23:42 ]

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
pak een galaxy s, die is alleen wat 'langer' dan een wildfire, maar wel smaller EN dunner

weet niet wat voor abbo het gaat worden, maar met een relax abbo van 20 per maand is ie al gratis

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• erwin.heukels
JarlSX schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:03:
pak een galaxy s, die is alleen wat 'langer' dan een wildfire, maar wel smaller EN dunner

weet niet wat voor abbo het gaat worden, maar met een relax abbo van 20 per maand is ie al gratis
ziet er inderdaad prachtig uit... helemaal met die wireless HD connectie met je flatscreen...

alleen schiet het wel beetje doel voorbij met het oog op 'hij moet wel in mijn broekzak passen'.
heb nu zakelijk al een X1 en die gaat in het weekeinde dus al niet mee op stap omdat ie te 'chunky' is...

als huidige weekend-phone heb ik nu een simpele samsung C180, maar daar kan dus niks anders mee dan bellen, dus mis de features van de X1 wel beetje in het weekeinde. vandaar mijn zoektocht naar het compromis van klein-maar-fijne smartphone...

one life, live it!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

De Galaxy S is heel erg dun, als ik wegga dan neem ik hem altijd mee in mijn broekzak, zelfs bij een strakke broek glijd die er zo in en uit.
Het lijkt mij in ieder geval fijner dan een X10 mini meedragen,deze zijn wel klein maar ook vrij dik, dus ik denk dat je daar eerder last van gaat hebben dan de Galaxy S

Portfolio

• erwin.heukels
DapperKonijntje schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:49:
De Galaxy S is heel erg dun, als ik wegga dan neem ik hem altijd mee in mijn broekzak, zelfs bij een strakke broek glijd die er zo in en uit.
Het lijkt mij in ieder geval fijner dan een X10 mini meedragen,deze zijn wel klein maar ook vrij dik, dus ik denk dat je daar eerder last van gaat hebben dan de Galaxy S
hmmm.... toch maar eens 'live' proberen in de belcompany in het dorp... dank voor het advies!

one life, live it!

Pagina: 1