Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

zelf sever bouwen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

ik ben een student voor het moment in het vijfde jaar elktriciteit elecktronica.

ik zouw graag zelf een sever te maken van een oudere pc, maar weet niet goed hoe, hebben julie tips en info?

deze pc heeft: - 100 tot 140 GB
- 2 GB RAM

ik zouw graag de sever gaan gebreuken voor mail, websites en gamehosting

deze zal enkel gebruikt worden voor mij en men vrienden (gratis), is dit strafbaar (illegaal?) ?

mvg

Nico

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:28

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee, zolang je licenties hebt voor de software die je gebruikt, indien dat vereist is. Als jij thuis eigen hardware gebruikt en daarop gratis te gebruiken softwarepaketten draait (linux os en server apps) mag dat gewoon. Daar is niets mis mee.

[ Voor 47% gewijzigd door Blisterin_Bull op 08-09-2010 22:25 ]

Systeem specs

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Ten eerste geef je veel te weinig info, en ten tweede ben je pas net lid en je begint al te vragen ?!
Ik zou zeggen verdiep je eens in het hele server gebeuren en wat er zoal bij komt kijken.

Het is hier geen u vraagt wij draaien.

Verwijderd

Topicstarter
MarElo schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:27:
Ten eerste geef je veel te weinig info, en ten tweede ben je pas net lid en je begint al te vragen ?!
Ik zou zeggen verdiep je eens in het hele server gebeuren en wat er zoal bij komt kijken.

Het is hier geen u vraagt wij draaien.
wat geef ik te weinig, en ja ik ben pas nieuw ik heb al wat op gezogt op google en verschilende site door gelezen en heb vernomen dat je idd een zwaar genoege pc nodig hebt, en best linux als software.

sorry voor mijn on ervarenheid ( ik ben ook nog maar 16)

Nico

Verwijderd

:? 16 jaar en al 5 jaar aan het studeren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, geef aan wat voor software je gaat draaien, wat dat nodig heeft en waarom je denkt dat wel of niet te kunnen bereiken met je huidige hardware. Dan komen we al een stuk verder.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:33:
:? 16 jaar en al 5 jaar aan het studeren?
Ach daar kan ook een typfout inzitten toch? niet onaannemelijk wanneer ik de ts lees.

Wat gebruik ik nu
Webserver -> apache
Email - > hmail (en mysql)
spelletjes, sja...

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 08-09-2010 22:39 ]

Iperf

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bedenk wat je wilt, het is gemakkelijk als je via een chat/dergelijke iemand hebt die je de juiste richting kan opschoppen met de correcte standaard/term/methode. Lees wikipedia voor het concept, mogelijkheden en details. Zoek dan concrete oplossingen en weeg die af tegen elkaar (concentreer je voorlopig gewoon op populaire software, daar wordt je makkelijker mee geholpen). Werk vervolgens een oplossing uit. Dat is ongeveer de algemene strategie die ik gebruik bij server/netwerk beheer.

[ Voor 17% gewijzigd door analog_ op 08-09-2010 22:39 ]

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:10

Yor

Yor1313#2571

Hallo Nico,

Vertel mij eens:

Hoe kun je in het 5de jaar van een studie zitten terwijl je pas 16 bent? Snap ik het niet helemaal of klopt er iets niet?

Ook zou ik je willen vragen of je dyslectisch bent, dat wil zeggen:
Heb je moeite met taal? Want je schrijfkunsten zijn niet bepaald goed. Zo ja, geef dat even aan, voordat er hier een hoop mensen over je spelling en grammatica gaan klagen.

Ik zou je willen vragen eens de diverse subforums goed door te spitten, kijk ook eens hier en lees je dus eens wat dingen door.

Enne, Welkom op GoT!

http://yor.minitroopers.com

• xeple
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-11 17:36
Het forum is niet bedoeld als handleiding.

Er zijn hele studies gemaakt om de kennis te vergaren hoe je o.a. een server/netwerk bouwt.

Koop een boek, speur het internet af, gebruik de zoekfunctie van tweakers en ga aan de slag.
Mocht je onverhoopt ergens tegen aan lopen waar je niet uit komt, begin niet meteen een topic, maar zoek en gij zult vinden.

Succes!

Verwijderd

en zo'n ding heet een seRver

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet zo zeveren :P

Iperf

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Deze link al doorgenomen : Het algemeen beleid #quickstart

En voor verdere info, google?: http://www.google.nl/sear...d=opera&ie=utf-8&oe=utf-8

Edit1:
Voordat je toevlucht zoekt op GoT en een topic opent:
  • Lees eerst handleidingen, tutorials en vooral de helpfunctie van een programma, welke veelal te bereiken is door op F1 te drukken.
  • Bezoek de website en eventueel het forum van de leverancier.
  • Zoek eerst naar oplossingen voor je probleem met behulp van search-sites zoals Google, en kijk eerst of het probleem niet eerder op GoT is voorgekomen met behulp van onze search.
  • Neem de forum-FAQ's door.
  • Zoek het juiste subforum uit.
  • Lees het beleid en de FAQ van het betreffende subforum over de daar geldende huisregels en vaak voorkomende problemen.

[ Voor 60% gewijzigd door Ventrigo op 08-09-2010 23:09 . Reden: edit ]

Self reflection is the school of wisdom

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nee, vind ik ook, maar TS meldt dat hij vijfde jaars student is. Ik krijg daardoor het vermoeden dat dit op HBO is, vroeger HTS (MBO duurt volgens mij nl. korter). Dat betekent doorgaans toch een opleiding naar een min of meer leidende functie of vergelijkbaar niveau. Voor zo'n functie zal in mijn ogen tenminste een redelijke taalbeheersing mogen worden verwacht.
Ik zou TS willen adviseren om voor dat hij afstudeert daar wat meer aandacht aan te besteden. Een sollicitatiebrief b.v. met zo veel fouten maakt niet bepaald een geweldige indruk.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Techneut schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:13:
[...]

Nee, vind ik ook, maar TS meldt dat hij vijfde jaars student is. Ik krijg daardoor het vermoeden dat dit op HBO is, vroeger HTS (MBO duurt volgens mij nl. korter). Dat betekent doorgaans toch een opleiding naar een min of meer leidende functie of vergelijkbaar niveau. Voor zo'n functie zal in mijn ogen tenminste een redelijke taalbeheersing mogen worden verwacht.
Ik zou TS willen adviseren om voor dat hij afstudeert daar wat meer aandacht aan te besteden. Een sollicitatiebrief b.v. met zo veel fouten maakt niet bepaald een geweldige indruk.
Volgens mij bedoel je Havo/Vwo/Atheneum/Gymnasium? Daarna komt HBO/Uni volgens mij :?.

Self reflection is the school of wisdom

• Techneut
  • Niet online
@Mijn Tube:
Hij meldt in zijn startbericht dat hij vijfdejaars student elecrotechniek/electronica is. Dan zou hij het traject HAVO of VWO al moeten hebben afgelegd. Je vraag wat ik bedoel is dus in mijn ogen niet zo relevant.
Van mijn eigen kinderen die HAVO succesvol hebben afgerond weet ik dat daar echt wel uitgebreid aandacht aan wordt besteedt.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee elektriciteit elektronica, 16 jaar dit kan ook Lts of hoe het nu mag heten zijn (jaartje blijven hangen?)
maar zelfs voor 16 jaar lts is het gruwelijk slecht, laat staan een vervolgopleiding.

Straks krijgen we weer die dyslexie discussie :P

[ Voor 39% gewijzigd door Fish op 09-09-2010 10:20 ]

Iperf

• Techneut
  • Niet online
In dat geval was mijn inschatting niet helemaal correct. Ik kijk soms wel eens, maar niet altijd, in het profiel van de mensen. Liet ik dus hier aanvankelijk achterwege.

Verwijderd

Topicstarter
@ iedereen

ik heb dislectie hier voor men excuses, en ik zit in het vijfde jaar elektriciteit elecktronica (middelbaar) en zit op leefttijd.

verder zal ik de aangegeven site's door julie eens na lezen

Verwijderd

Het mooiste is dat mensen die claimen dyslectisch te zijn vaak geen idee hebben wat het is. Net zoals mensen die claimen kleurenblind te zijn ;)
Pagina: 1