Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-04 16:53
Vandaag krijg ik plotseling geen gsm of 3G verbinding meer met mijn iPhone 4. Wifi e.d. Werkt nog wel
Ik krijg de melding "geen service"
Betekent dit dat mijn sim kaart defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:13

Hoite

Goed verhaal

Probeer eens een soft-reset? Houd de Sleep en de Home knop tegelijk in tot hij uitgaat EN het apple logo weer in beeld staat.
Dit werkt bij mijn 3G altijd.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

wat heb je zelf al geprobeerd?

-ik zou simkaartje er even uithalen en stof/rotzooi weghalen en weer terug stoppen
-andere sim proberen

Mijn simkaart lezer bleek echt stuk en heb toen een nieuwe iphone gekregen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:42

BaT

Probeer anders een andere micro-sim, bv bij je lokale T-Mobile shop. Ook las ik op de Twitter van T-Mobile dat ze problemen hebben met de zendmasten in zeeland, mocht je daar wonen en de iPhone dus bij T-Mobile hebben gekocht.

Creative Director - Connec2

• lexvo
Dank voor de reacties
Het probleem is dat ik op vakantie ben en ik kan t-mobile niet via internet bereiken

• lexvo
Soft reset helpt helaas niet

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:45
lexvo, zoals Nomad al aangeeft. Wat heb je zelf al geprobeerd? Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dus geeft dat soort informatie meteen in de topicstart, niet achteraf. Dan wordt het immers lastig om je te helpen. Verder kun je met de edit knop je post aanpassen. Het is namelijk niet de bedoeling om zoals hierboven zo kort achter elkaar te posten :). Ik zal het topic deze keer niet op slot doen, maar let hierop in het vervolg.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• lexvo
Het probleem bij t-mobile is dat je eerst in moet loggen. Ik weet mijn password niet meer. Een nieuw password sturen ze via sms en daar heb ik dus niets aan :(

Weet iemand een e-mail adres van t-mobile?

• lexvo
Hoedje schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:43:
lexvo, zoals Nomad al aangeeft. Wat heb je zelf al geprobeerd? Op GoT verwachten we wat eigen inzet. Dus geeft dat soort informatie meteen in de topicstart, niet achteraf. Dan wordt het immers lastig om je te helpen. Verder kun je met de edit knop je post aanpassen. Het is namelijk niet de bedoeling om zoals hierboven zo kort achter elkaar te posten :). Ik zal het topic deze keer niet op slot doen, maar let hierop in het vervolg.
Excuses, ik baalde gisteren omdat dit op de 2e dag van mijn vakantie gebeurde en ik geen mogelijkheid zie om t-mobile te bereiken. Ik denk dat ik de rest van mijn vakantie het zonder telefoon moet doen.

In elk geval bedankt allemaal en nogmaals excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zit dus in het buitenland? Zo ja, welk land? Ik heb namelijk in Istanbul (Turkije) ook een keer zulke problemen gehad. Heb het toen opgelost door handmatig naar netwerken te zoeken en er eentje te selecteren en voila het werkte.

[ Voor 77% gewijzigd door Stouten op 10-09-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26
Zou het niet helpen om langs een locale telefoonshop te gaan? misschien kunnen ze ff een snelle blik werpen en hebben zij enig idee

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Stouten schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:43:
Je zit dus in het buitenland? Zo ja, welk land? Ik heb namelijk in Istanbul (Turkije) ook een keer zulke problemen gehad. Heb het toen opgelost door handmatig naar netwerken te zoeken en er eentje te selecteren en voila het werkte.
Ik zit in Cyprus. Handmatig zoeken geeft 2 providers, maar als ik deze probeer te selecteren dan volgt een foutmelding: "netwerk niet langer beschikbaar" of zoiets. Morgen ga ik naar Nicosia en daar zal ik het nog eens proberen.

Wel gek is dat ik de eerste dag wel verbinding had. Ik kon toen een sms versturen. Maar vanaf dag 2 werkt het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Alekz87 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 10:56:
Zou het niet helpen om langs een locale telefoonshop te gaan? misschien kunnen ze ff een snelle blik werpen en hebben zij enig idee
Ik ziet hier in een redelijk grote plaats, maar heb nog geen shop gezien, zal eens verder kijken. Aan de andere kant: als ze hier de iPhone 4 nog niet kennen, heb ik niet zo'n zin dat een vreemde ermee gaat prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:13

Hoite

Goed verhaal

lexvo schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:56:
Het probleem bij t-mobile is dat je eerst in moet loggen. Ik weet mijn password niet meer. Een nieuw password sturen ze via sms en daar heb ik dus niets aan :(

Weet iemand een e-mail adres van t-mobile?
Kom op zeg, lees de 2e zin uit de post van Hoedje nog eens goed door.
Zo moeilijk is het niet om zelf iets uit te zoeken.

Dit is de eerste hit op google bij het zoeken naar T-mobile Support Telefoonnummer.

Dan kom je er ook achter dat ze geen e-mailadres gebruiken voor support maar een formulier/twitter/telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoite op 10-09-2010 21:12 ]

Lekker kort.

• lexvo
@Slayer: waarom kom je daar weer op terug? Je zag toch dat ik direct excuus heb aangeboden?

@Stouten: dank voor de tip! Ik was vandaag in Nicosia en daar lukte het om verbinding te krijgen met een andere provider. Op mijn logeeradres blijft het helaas niet mogelijk om verbinding te krijgen. Misschien dat mijn iPhone/sim bepaalde GSM frequenties niet herkend?

Algemeen: mijn slordige en onvolledige startpost kwam tot stand in een lawaaige en drukke kroeg op 20 minuten van mijn slaapplaats, omdat ze daar Wifi hebben. Dat is uiteraard absoluut geen excuus, en daar heeft de moderator mij terecht op gewezen. Maar het is wel even de achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou eventueel ook nog even je netwerksettings helemaal leeg kunnen smijten onder General, Reset, Reset Network Settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvo
Stouten schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:40:
Je zou eventueel ook nog even je netwerksettings helemaal leeg kunnen smijten onder General, Reset, Reset Network Settings.
BINGO! (helaas: zie verderop)
In eerste instantie leek het niet te werken (ik kreeg weer een error), maar toen ik een kwartier later toevallig keek had ik verbinding. Ik ben blij dat het geen probleem is met mijn iPhone of sim-kaart. 

Mijn dank is groot! :)

Naschrift: als ik de iPhone uit en aan zet doet het probleem zich weer voor. Reset van de netwerkinstellingen helpt niet direct maar na een paar minuten heb ik weer verbinding. Kennelijk zit er toch iets niet helemaal 100% tussen dit netwerk en de iPhone/sim-kaart.

17.09.2010 Helaas!, het resetten van de netwerkinstellingen blijkt geen oplossing. Ik krijg nu geen verbinding meer.  

Met het bereik heeft het niets te maken, want ik had steeds 5 streepjes bereik. Ik vermoed dat toch de SIM kaart en/of de iPhone het probleem zijn. Zodra ik terug ben in Nederland laat ik er in een shop naar kijken.

[ Voor 40% gewijzigd door lexvo op 18-09-2010 20:26 ]

Pagina: 1