Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 374356

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een erg vreemd probleem, ik zal hem proberen te schetsen.

Tot voor kort was er niets aan de hand, ik kon geluid van mijn TV, PC en PS3 dolby surround luisteren, alle 5 de speakers deden het.

Mijn harman kardon setje geeft sinds kort alleen geluid op mijn speaker linksvoor. Het vreemde is, dat als ik mijn aansluiting (iPod met rood/witte tulp) omdraai ik alleen geluid op mijn speaker rechtsvoor hoor (de verschillende speakers doen het dus wel).

Dit is het geval voor alle verschillende ingangen.

Ik kom er niet uit om het volgende:
Beiden speakers zijn aangesloten, ik kan het geluid namelijk omdraaien als ik een iPod aansluit via de tulpen (er komt alleen geluid uit 1 tulp). Toch stuurt de set alleen geluid naar 1 (van de 5) speakers.

Factory reset heb ik gedaan en heeft geen effect gehad.

bedankt en met vriendelijke groeten,
Pascal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:18
Tulp stekker defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dat kan dus niet, omdat het effect ook met andere kabels voorkomt die het wel doen (getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362344

Dan is er iets met de ingang ben ik bang. probeer eens een andere AUX ingang te gebruiken. Misschien dat dat helpt.
Of heb je dat ookal geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:11
Als het geluid mee wisselt als je de tulpen wisselt ligt het probleem niet bij de versterker, beide kanalen versterken immers. Het lijkt erop dat je bron maar één kanaal geluid aanbiedt, als het niet aan de kabels ligt is je iPod dus kaduuk.

Topicstarter
Ik heb dit probleem ook met de boxset van me computer ( 4 kleintjes van Dell ) 2 ervan doen het, maar die andere niet, net zoals bij me Dolby surround set. Dit is allemaal begonnen toen ik per ongeluk RealTek Ac97audio heb verwijderd van me pc en daarna weer heb geinstalleerd. Heb wel gewoon de juiste drivers erop staan.

Maar als ik me tv op me installatie afspeel, komt het zelfde probleem voor
( en dat heeft weer niets met de pc t maken )

Het is allemaal te onlogisch voor me.

In ieder geval bedankt voor de moeite !!!

Greets Pascal

• simonr
Speel je ook steeds hetzelfde nummer en heeft deze misschien maar op één kanaal geluid?
Kijk of je niet per ongeluk de 'balance' helemaal naar rechts of links hebt staan.
Zeker op de computer kun je instellen of de boxen wel of niet aangestuurd worden, probeer eens de geluidskaart opnieuw te configureren.

Topicstarter
Qua balance heb ik alles goed staan op de pc, ik denk alleen dat de issue niet bij de pc ligt omdat k hetzelfde probleem heb als ik me Tv / Ps3 of me Ipod over de Dolby heen laat gaan. Die 3 hebben niets t maken met me pc, dus dat maakt het hele verhaal een beetje vaag.

Een draadbreuk is het ook niet, heb alles goed nagekeken.

• simonr
Is je computer aangesloten op je Harman Kardon set of een andere set van Dell? Als je computer niet is aangesloten op je Harman Kardon lijkt het me sterk dat het probleem daar zit..

Zou je eens het volledige typenummer van je Harman Kardon willen geven en eens duidelijk willen aangeven wat je daar allemaal op aangesloten hebt via welke verbinding op welke ingang?

[ Voor 34% gewijzigd door simonr op 09-09-2010 22:38 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:12
simonr schreef op donderdag 09 september 2010 @ 22:35:
Zou je eens het volledige typenummer van je Harman Kardon willen geven en eens duidelijk willen aangeven wat je daar allemaal op aangesloten hebt via welke verbinding op welke ingang?
Inderdaad, want moet zeggen dat ik er echt helemaal niets van snap. Snap sowieso niet wat je met "Dolby" bedoeld in al je posts. Dolby is een audioformaat, niet een apparaat of wat dan ook...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb een Harman Kardon AVR 138 Set.

- die is verbonden met een analoge kabel van de koptelefooningang aan de voorkant van me pc naar de ingangen Audio L + R aan de voorkant van me installatie.

- me set van Dell staat gewoon direct (nonstop) aangesloten aan de achterkant van me pc.

( met Dolby bedoelde ik gewoon me HK Set )

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 374356 op 11-09-2010 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryant19
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik heb het zelfde probleem, is er een oplossing Pascal. Ik zoals jij alles getest maar ik kom er niet uit.

Mijn harman kardon setje geeft sinds kort alleen geluid op mijn speaker linksvoor. Het vreemde is, dat als ik mijn aansluiting (iPod met rood/witte tulp) omdraai ik alleen geluid op mijn speaker rechtsvoor hoor (de verschillende speakers doen het dus wel). 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic is meer als 11 jaar oud en degene die het gestart is, heeft ook al zolang niet meer ingelogd. Dit oppakken heeft dus geen zin. Topic bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.