Verwijderd

Topicstarter
Heb hier een Samsung LCD tv met 2 USB ingangen. De ingangen werken prima als ik er bijv. een USB stick insteek.
Nu wilde ik echter mijn netbook koppelen aan de tv om zo te proberen films af te spelen die op de C-schijf van mijn netbook staan.

Op Netbook heb ik PC Share Manager geinstalleerd en de bewuste map geshared.......

Netbook wordt echter niet herkend door de tv! Ik sluit dus aan met USB-USB kabel maar de bron wordt niet herkend.

Doe ik iets fout? Kan dit dan toch niet?
Iemand een tip voor me?

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 21:31
Nee dit kan niet, omdat je netbook in dat geval als USB-stick zou moeten werken, wat hij niet kan. Misschien heeft je tv een 'DLNA'-functie, in dat geval zou je de film via het netwerk naar je tv kunnen streamen vanaf je netbook.

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09-2025

ToeingTheLine

Mask of sanity

Ik weet niet wat voor netbook je hebt, maar ik denk dat je hem beter met een VGA of HDMI kabel kan aansluiten. Dat is het makkelijkste.

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
ToeingTheLine schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:57:
Ik weet niet wat voor netbook je hebt, maar ik denk dat je hem beter met een VGA of HDMI kabel kan aansluiten. Dat is het makkelijkste.
HDMI zit er niet op, tis meer als tussenoplossing bedoeld totdat ik een mediaspeler gekocht heb.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:54
Noem eens even over welke netbook en welke tv we het nu hebben, dan kunnen we meedenken;)

Verwijderd

Topicstarter
stijnovinchi schreef op woensdag 08 september 2010 @ 21:00:
Noem eens even over welke netbook en welke tv we het nu hebben, dan kunnen we meedenken;)
Link van de tv staat in de openingspost, netbook is een "stinknormale" EEE pc 1005PE

Ik dacht dat de specs van het netbook niet zo belangrijk zijn omdat ik 'm als een soort van externe HD wil gebruiken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik denk dat je het op je buik kan schrijven. Welke pc je hebt maakt opzich weinig uit, want usb-host is usb-host. Dat is op elk systeem het zelfde.

Die usb-poorten op je TV zijn ook usb-host, en daar zou je dus ook bijvoorbeeld een mp3-speler aan kunnen hangen (als die op je pc ook maar als Opslagmedium herkend wordt).

De makkelijkste methode is om gewoon een usb-stick te halen, en dan gewoon even daar naar toe kopieren, en die dan je TV in prikken.

Ey!! Macarena \o/

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het makkelijkt is om die tv in het lan te hangen, evt draadloos

en dan een stukje software van samsumg op een random pc met de files op zetten en gaan. met die samsung heb je helemaal geen mediaplayer nodig imho.

Dat jan dus ook een crosscable oid met je eepc zijn zonder lan, moetje wel een paar ipadressen instellen maar eh .... thats life

[ Voor 23% gewijzigd door Fish op 08-09-2010 21:22 ]

Iperf

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:45
Ik zou die USB-A - USB-A meteen de prullenbak ingooien, voordat je iets kortsluit.

Waarom sluit je geen VGA kabel aan tussen je netbook en je TV en speel je de film gewoon af op je netbook met je TV als beeldscherm?
Pagina: 1