Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 21:40

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb dus per abuis de sms'en gewist op mijn Nokia (simpel courant toestel, goedkoopste werktelefoon) en nu ben ik dus wat belangrijke berichtjes kwijt.

Weet iemand een goed programma waarbij ik onder windows xp de telefoon via usb kan aansluiten en dan de gewiste bestanden probeer terug te roepen?

Ik kom wel een en ander via google tegen, maar ik weet niet in hoeverre dat geldt voor niet-windows / symbian / etc toestellen en ik ben een beetje huiverig om zomaar allerlei schimmige progsels te installeren die van alles beloven. Tenzij er iemand mij zijn ervaringen kan delen.

Trouwens; worden sms'jes opgeslagen op de sim of in het geheugen van de telefoon zelf?

[ Voor 7% gewijzigd door neanderthaler op 09-09-2010 00:07 ]

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Nog even de Nokia PC Suite geprobeerd, hiermee een back up naar harddisk gemaakt en met zo een freeware progsel (ben naam even vergeten; lijkt op 'Nokia') het back up bestand geopend. Stond wel heul veul in, maar niet de gewiste verzonden berichten.

Ook zie ik overal het programma FExplorer genoemd, echter deze werkt alleen op Symbian toestellen.

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-06 17:28
Ik denk dat je je berichten voor altijd kwijt bent. Het is niet zoals bij een traditionele hardeschijf dat je het dan wel weer terug kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
MPeek schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:49:
Ik denk dat je je berichten voor altijd kwijt bent. Het is niet zoals bij een traditionele hardeschijf dat je het dan wel weer terug kan vinden...
Dat vraag ik mij dus af. Tijdens mijn speurtochten kwam ik bijvoorbeeld een of andere USB-simkaartlezer tegen waarvan de fabrikant zegt dat ie in staat is gewiste sms'en en andere info van een simkaart te kunnen trekken.

Ook vond ik dit soort software: http://www.keystroke-logg...gger/simsms-recovery.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 12:14

musicer

Press any key to continue....

neanderthaler schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:19:
[...]

Dat vraag ik mij dus af. Tijdens mijn speurtochten kwam ik bijvoorbeeld een of andere USB-simkaartlezer tegen waarvan de fabrikant zegt dat ie in staat is gewiste sms'en en andere info van een simkaart te kunnen trekken.

Ook vond ik dit soort software: http://www.keystroke-logg...gger/simsms-recovery.html
Op het SIM geheugen kunnen maar een paar (ik geloof 20) smsjes worden opgeslagen. Ik vrees dus dat je er niet veel aan zult hebben, omdat je maximaal 20 van je smsjes terug kunt halen.