Ik heb op m'n MCE systeem zo'n 50MB aan foto's staan (circa 20000 stuks).
Ik heb deze als volgt onder verdeeld:
fotomap -> [jaar] -> [datum + gebeurtenis]
Sinds kort lijkt het erop dat het bekijken van foto's verschrikkelijk traag gaat.
Als ik een willekeurige map in MCE in ga, dan verbaast me als eerste dat elke keer de thumbnails opnieuw aangemaakt worden (nadat het systeem uit is geweest) en als ik de foto's wil bekijken dan duurt het zo'n +/- 10 seconden voordat ik de eerste op het scherm zie. Ga ik naar de volgende dan duurt het ook weer zo lang. Een slideshow opstarten is helemaal een ramp en merk dan ook dat m'n cpu load zowat continu tegen de 100% aanzit.
Ik heb al het een-en-ander geprobeerd, maar zonder succes:
Iemand een idee of tips?
Mijn systeem:
Windows 7 Ultimate 32bit
CPU: Pentium Dual Core 2.8GHz
MoBo: Asus P5LD2-X/1333 i945GC
Memory: 4 GB DDR2 RAM
Video: Asus Videokaart PCI-e Radeon HD2400Pro 256MB Si
HDD: 4 SATA (3x 500GB, 1x 2TB)
Ik heb deze als volgt onder verdeeld:
fotomap -> [jaar] -> [datum + gebeurtenis]
Sinds kort lijkt het erop dat het bekijken van foto's verschrikkelijk traag gaat.
Als ik een willekeurige map in MCE in ga, dan verbaast me als eerste dat elke keer de thumbnails opnieuw aangemaakt worden (nadat het systeem uit is geweest) en als ik de foto's wil bekijken dan duurt het zo'n +/- 10 seconden voordat ik de eerste op het scherm zie. Ga ik naar de volgende dan duurt het ook weer zo lang. Een slideshow opstarten is helemaal een ramp en merk dan ook dat m'n cpu load zowat continu tegen de 100% aanzit.
Ik heb al het een-en-ander geprobeerd, maar zonder succes:
- *.wmb file weggegooid
- fotomap verwijderd en opnieuw toegevoegd aan de Afbeeldingen Bibliotheek
- In Windows Media Player de afbeeldingen weergave gesorteerd op naam, i.p.v. creatie datum (ergens gelezen dat dat zou kunnen helpen)
- Als test een enkele map gemaakt met 'slechts' 400 foto's (om te kijken of het niet aan het grote aantal foto's ligt.)
Iemand een idee of tips?
Mijn systeem:
Windows 7 Ultimate 32bit
CPU: Pentium Dual Core 2.8GHz
MoBo: Asus P5LD2-X/1333 i945GC
Memory: 4 GB DDR2 RAM
Video: Asus Videokaart PCI-e Radeon HD2400Pro 256MB Si
HDD: 4 SATA (3x 500GB, 1x 2TB)