Ik ben onlangs begonnen bij een bedrijf als ICT Stagiaire, nou is er in dit bedrijf een gigantische vernieuwing van het netwerk apparatuur. en hierbij heb ik een tweetal "HP Jetdirect 175x" printservers mee kunnen nemen om thuis de printer deelbaar te maken (Ook als de PC waar hij aan hangt uit staat)
Nou was het idee dus om er een HP Photosmart C4485 printer/scanner achter te hangen, zodat deze bereikbaar is voor iedereen in het netwerk.
En achter de tweede een 80GB USB HDD als simpele netwerkschijf, maar of dit mogenlijk is weet ik niet.
(Dit is ook minder belangrijk)
Wat heb ik geprobeerd:
- Een Hard reset van de printserver, deze heeft alles terug gezet naar de start gegevens.
- Software van HP Zelf gebruiken (JetAdmin 10.2 x64) maar deze wil niet installeren onder het motto: U moet de computer opnieuw opstarten voordat u deze software kan installeren (op 2 PC's geprobeerd) maar opnieuw opstarten doet weinig.
- Gevraagd aan de Systeembeheerder, maar deze weet het ook niet (Omdat er pas werkt sinds 2007, en de servers in 2004 in gebruik zijn genomen)
- Ge-Googled (En lang ook, minstens 3-4u aan zoekwerk
)
In wat voor netwerk zit deze printserver?
- Standaard (piep) modem van KPN, de Thomson TG789vn.
Alle IP's zijn statisch op 192.168.2.xx (xx = 2 t/m 7, wil de printer graag op 8 hebben)
- Elke kabel (op de kabel naar de xbox na) is Cat6a.
- Er zijn geen verdere switches of acces points.
Ik draai op de PC waar ik de software wil installeren Win7 Professional x64. Op de andere PC heb ik het geprobeerd met de x86 software (32b) op Windows XP professional
Het gaat dus om deze twee producten trouwens:
pricewatch: HP JetDirect 175x External Print Server
http://www.kelkoo.nl/p-al...photosmart-c4485-19583080 (Staat niet meer in de pricewatch)
De router ziet hem wel, maar omdat hij niet in hetzelfde netwerk zit kan ik er niet bij komen vanaf de PC(s)
Even een scan gemaakt van de config file (Deze print hij uit als je op het knopje drukt)

Deze is van NA de hard reset. Dus met alles op de default settings.
Nou was het idee dus om er een HP Photosmart C4485 printer/scanner achter te hangen, zodat deze bereikbaar is voor iedereen in het netwerk.
En achter de tweede een 80GB USB HDD als simpele netwerkschijf, maar of dit mogenlijk is weet ik niet.
(Dit is ook minder belangrijk)
Wat heb ik geprobeerd:
- Een Hard reset van de printserver, deze heeft alles terug gezet naar de start gegevens.
- Software van HP Zelf gebruiken (JetAdmin 10.2 x64) maar deze wil niet installeren onder het motto: U moet de computer opnieuw opstarten voordat u deze software kan installeren (op 2 PC's geprobeerd) maar opnieuw opstarten doet weinig.
- Gevraagd aan de Systeembeheerder, maar deze weet het ook niet (Omdat er pas werkt sinds 2007, en de servers in 2004 in gebruik zijn genomen)
- Ge-Googled (En lang ook, minstens 3-4u aan zoekwerk
In wat voor netwerk zit deze printserver?
- Standaard (piep) modem van KPN, de Thomson TG789vn.
Alle IP's zijn statisch op 192.168.2.xx (xx = 2 t/m 7, wil de printer graag op 8 hebben)
- Elke kabel (op de kabel naar de xbox na) is Cat6a.
- Er zijn geen verdere switches of acces points.
Ik draai op de PC waar ik de software wil installeren Win7 Professional x64. Op de andere PC heb ik het geprobeerd met de x86 software (32b) op Windows XP professional
Het gaat dus om deze twee producten trouwens:
pricewatch: HP JetDirect 175x External Print Server
http://www.kelkoo.nl/p-al...photosmart-c4485-19583080 (Staat niet meer in de pricewatch)
De router ziet hem wel, maar omdat hij niet in hetzelfde netwerk zit kan ik er niet bij komen vanaf de PC(s)
Even een scan gemaakt van de config file (Deze print hij uit als je op het knopje drukt)

Deze is van NA de hard reset. Dus met alles op de default settings.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken