Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 17:58
Ik heb een kleine probleem met mijn MOBO.
Ik wil graag mijn multiplier vastzetten op 26 echter als ik in BIOS CPU ratio vast zet op 26 krijg ik nog steeds op CPU-Z multiplier van 12, als ik mijn proc load gaat ie wel naar 26 maar ik wil altijd op 26 werken. Hoe moet ik dit doen?

Gebruikte hardware:

CPU: i7 980x
GPU: 5870 asus matrix CFX
RAM: 12GB Corsair dominator GT 2000Mhz
Mobo: Asus REXIII

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Dat hij terug gaat is voor de energiebesparing. Uitzetten kan door EIST (SpeedStep) uit te schakelen in de BIOS.

EDIT: Het is wel zo dat het in idle of bij een Word-documentje niet nodig is, dus het levert geen snelheidsverschil op. Wel een verschil in de stroomrekening ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Tomas Hochstenbach op 08-09-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 20:06
TomasH schreef op woensdag 08 september 2010 @ 19:52:
Dat hij terug gaat is voor de energiebesparing. Uitzetten kan door EIST (SpeedStep) uit te schakelen in de BIOS.

EDIT: Het is wel zo dat het in idle of bij een Word-documentje niet nodig is, dus het levert geen snelheidsverschil op. Wel een verschil in de stroomrekening ;)
alsof je daarop let met zn setup :P

je moet idd naar EIST kijken of naar C1E en anders moet je hem gewoon manual op 26 zetten. maar als je toch niet overclockt zou ik hem gewoon aanlaten staan. zoals TomasH aangeeft scheelt het wel wat in je stroomrekening.

gametag: estruqiarixs