Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds 1 week een vreemd probleem met een router/AP in mijn netwerk.
Ik heb ziggo die gekoppeld is aan een router (asus 520) deze is bedraad gekoppeld aan 2 pc's, draadloos aan sony home cinema en bedraad gekoppeld aan een router/AP (asus 500G de luxe). Aan deze asus zit mijn printer gekoppeld.
Sinds een week kan ik niet meer printen en is mijn asus 500G niet meer bereikbaar. in de 520 zie ik hem niet meer als dhcp lease. Als ik ping krijg ik antwoord van het ip adres van mijn pc. :(
Ik merk ook dat het WAN lampje niet meer knippert, deze staat continu aan. Een reset van de asus 500 heeft ook niets geholpen. :-(

Wie kent dit probleem. Heb ik een overleden routertje?

Heeft iemand nog tips om te proberen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 08:20

Hoite

Goed verhaal

Haal om te beginnen die Router er eens tussenuit en test hem los met een laptop of iets dergelijks.
Krijg je dan nog steeds geen DHCP lease dan lijkt me het probleem te zitten in de router.

Lees ook de handleiding nog even na hoe het resetten precies moet, ik heb zelf altijd gezeik dat het resetten van mijn sitecom router niet helemaal goed gaat.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de dhcp server in de 500G eens uit en stop de kabel van de andere router in een Lan poort. 2 routers in een netwerk wil niet altijd lekker werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips

De 520 heeft de dhcp server aan, de 500 niet, maar ik kom niet op de 500.

Ik heb de kabel uit de 500 gehaald en in een laptop gestoken en werken natuurlijk. laptop krijg ip adres toegewezen.
het WAN lampje van de 500 blijft branden.

Ik was al aan het zoeken naar en nas met netwerkprinter aansluiting, maar dat hoeft die 500 zich niet aan te trekken. Ik had die beneden willen zetten ipv de 520.

Het is techniek, dat weet ik, maar blijft vreemd dat die er zo maar mee ophoud na 3 jaar.

Maar ik trek de conclusie maar als de utp kabel op de laptop werkt en niet op de router dat de router dood is.