[Debian] TMDA alternatief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een [Freeware] alternatief voor TMDA.
Ik heb hier sinds een jaar een Debian (home) server draaien (LAMP, Samba,...)
Nu wil ik hier op een spam filter draaien, TMDA zelf is geen optie aangezien de mail-server (smtp,pop3) extern is.

Waarom ik dit wil doen is simpel, ik heb sinds een week een Blackberry en wil deze ook mail gaan laten ontvangen.
Mijn mailbox is blijkbaar vrij populair bij spammers en ik wil mijn data-abo niet gaan gebruiken om spam te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hoe kan die server dan je mail zien als die extern is? Of komt al je mail op een of andere manier toch door die server? Voldoet spamassassin?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:15

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:15:
Hoe kan die server dan je mail zien als die extern is? Of komt al je mail op een of andere manier toch door die server? Voldoet spamassassin?
Betere vraag maar wel in lijn met de jouwe, waarom geen spamassassin :?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mail komt niet langs deze server, maar ik dacht dat er misschien wel iets zou bestaan (heb reeds gezocht, maar zonder succes) dat kan kijken op de server d.m.v pop3. Eerder gebruikte ik hiervoor MailWasher.
Maar aangezien dat dit enkel op windows draait, geen web gui heeft en niet zou werken indien ik rechtstreeks met mijn blakcberry de mail zou afhalen zonder de mail eerst te 'washen'.

Heb ondertussen SpamAssassin bekeken maar dit bood ook geen oplossing.
Ben nu bezig met een 2de oplossing, namelijk beide taken apart houden d.m.v een gateway te maken van mijn server.

Mailserver -> Gatewayserver (Postfix + TMDA) -> E-mail cliënt (Oulook)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 21:55 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom haal je die externe pop3 e-mail niet gewoon op in je/een gmail account? Werkt prima op je Blackberry (en/of in outlook doormiddel van imap), en een van de betere/beste spamfilters die er is ;).

• imp-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-06 23:36
Met fetchmail je mail via pop3 ophalen?
Daarna kan je d.m.v. procmail en de nodige spamfilter(s) (zoals het hierboven al genoemde spamassassin) je mail gaan filteren en laten afleveren in de juiste maildir.
Toegang tot die maildir's kan je d.m.v. een imap server voorzien (bijv. courier of dovecot).

Verwijderd

Topicstarter
ex87 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:57:
Misschien een domme vraag hoor, maar waarom haal je die externe pop3 e-mail niet gewoon op in je/een gmail account? Werkt prima op je Blackberry (en/of in outlook doormiddel van imap), en een van de betere/beste spamfilters die er is ;).
Weer een heel andere oplossing, maar deze ga ik gebruiken! :)
Zo is het (wat mail betreft) geen ramp als mijn home-server offline gaat...
En heb ik ineens een externe webmail, geweldig. :D

Bedankt iedereen en ex87 in het bijzonder!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21
Mooi dat ik heb kunnen helpen :),

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=21289 -> instellen van het ophalen
http://mail.google.com/su...wer.py?hl=nl&answer=22370 -> mailen vanuit je andere account.
Pagina: 1