Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
ik heb onlangs een Logitech harmony one gekregen en dat is een mooi apparaat.
het probleem is echter dat ik zelf een media center heb gebouwd maar dit in een behuizing heb gedaan wat niets meer is als een lege kast.
er zit hier dus geen LCD scherm, of IR ontvanger in, en kan daardoor mijn HTPC niet aanzetten met een afstandsbediening.

het moeder board is een gigabyte GA-MA78G..., en daar kan ik kwa spec's niks vinden over iets wat met IR te maken kan hebben.

ik ben nu benieuwd hoe ik via IR (want dat zend bij mijn weten de harmony one) de HTPC kan activeren.
bestaan er überhaupt kaarten die je in een slot kan steken waarmee je de computer aan kan zetten als hij volledig uitstaat.
daar zal in de bios ook wel een modus voor zijn, (wake up by.... oid).
ik heb nl wel USB stick's gevonden die een IR ontvanger hebben, maar die werken denk ik alleen als windows draait.

heeft iemand een idee, of heeft dit zelf ook al ondervonden en op een goede manier opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

Ik heb exact hetzelfde probleem. Binnenkort van plan om een HDX1000 te vervangen door een pricewatch: Zotac ZBOX HD-ID11, alleen deze heeft geen IR-ontvanger.... 8)7

Aangezien ik ook een Harmony One bezit is het toch de bedoeling dat die HTPC met de One aangestuurd gaat worden.

Nu is een pricewatch: Philips OVU412000 USB IR-Receiver daar een prima oplossing voor, maar deze is helaas nergens meer te krijgen. Een USB-stick met IR-ontvanger heb ik ook wel gezien, maar een permanente stick in een usb-poort aan de voorkant van je htpc is niet altijd handig (klepje!), laat staan netjes.

Anyway, hoe ik ook zoek.... het schijnt moeilijk te zijn.
Hoe/waar haal je anno 2010 een deftige IR-ontvanger voor je (HT)PC?

Na nog 's zoeken uit een ander topic dit artikel op ebay gevonden: HP USB Infrared receiver.

En na de TS nog 's goed gelezen te hebben zie ik nu pas :z dat jouw vraag nog wat verder gaat. Geen idee of zo'n ding je HTPC ook uit standby kan krijgen.... iemand?

[ Voor 19% gewijzigd door BramT op 14-09-2010 17:47 ]

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 10:01

BramT

Rule #1

Yep, het schijnt wel te kunnen. Zie hier voor wat uitleg over configuratie in bios en linux. Dit gaat wel over een Zbox maar het lijkt me allemaal vrij generiek van toepassing op de meeste PC's.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
ik heb inmiddels voor de 'makkelijke' weg gekozen en een antec fusion remote gekocht, die werkt nu probleemloos met de harmony one.
bij de harmony zit het zo dat het LCD display met de IR ontvanger zorgt voor het aan en uitschakelen van de HTPC.

het LCD scherm is rechtstreeks op de USB aansluiting van het moederbord aangesloten.
ik kon kiezen om ze aan de zijkant, of direct op het moederbord aan te sluiten.

ik denk daarom dat het hardware technisch mogelijk is om met een USB -> IR ontvanger iets te schakelen is, echter gebruikt de LCD display ook een behoorlijk geavanceerd stukje software wat volgens tweakers moeilijk na te maken is.
dit kwam ik onder meer tegen bij wat zoekwerk hier op het forum.