FastWide SCSI op 64bit systeem

Pagina: 1
Acties:

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
Gebruik zelf nog een scanner met een SCSI interface, maar mijn SCSI kaart werkt niet op 32bit, dan kan je altijd nog proberen een nieuwe kaart te vinden waar wel drivers voor te vinden zijn, maar dat gaat lastig met zulke oude interfaces.

Nu lees ik op internet tegenstrijdige dingen over de backwards compatibility van SCSI, waardoor ik heb aangenomen dat UW SCSI controller niet gaat werken met een FastWide SCSI scanner. Is er een manier om mijn scanner wel te laten werken op een 64bit OS?

Had hiervoor speciaal een 32bit XP nog draaien, maar zou graag af willen van mijn dualboot omdat ik dat niet zo heel handig vind voor mn laptop. SCSI kaart zit in mijn dockingstation

Ben niet opzoek naar een nieuwe scanner, aangezien ik mijn UMAX Powerlook3000 niet kan vervangen door een scanner van een paar 10tjes

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54

D4NG3R

kiwi

:)

Is het draaien van een VM met je oudere WinXP 32b installatie geen optie? Tjah, het is wat omslachtig maar wel een van de weinige opties...

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 11:51
D4NG3R NL schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:36:
Is het draaien van een VM met je oudere WinXP 32b installatie geen optie? Tjah, het is wat omslachtig maar wel een van de weinige opties...
Dat heb ik ook geprobeerd, maar mijn VM ziet de kaart niet. Komt volgens mij doordat op de hostOS geen drivers zijn voor de kaart. Maar zou goed kunnen dat ik iets verkeerd doe

[edit] volgens mij begreep ik je verkeerd. 32Bit is geen optie meer voor normaal gebruik, vanwege 4GB aan RAM en de nieuwe photoshop waarvoor(volgens mij) 64bit voor nodig is

[edit2]
dion_b schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 10:45:
SCSI is erg simpel- je kunt werkelijk iedere connector via verloop op andere aansluiten. Zolang het geen HVD is (kom je zo goed als niet meer tegen) kun je dus willekeurige kaart pakken en (bijv) 68p -> CN50, of wat dan ook, of gewoon een (tweede) verloop die aansluit op je DB25 male kabel.

sterker nog, misschien heb ik wel zelf wat in de rommelbak liggen, ik kijk vanavond even :)
ik ga maar eens zoeken naar een leuke kabel voor mn kaart die welke wel 64bit ondersteuning heeft

[edit3] bedacht me net dat ik ook een USB2SCSI ding heb
http://www.rexpccard.co.jp/english/products/U2SCX.html

Ga maar eens naar een adapter hiervoor zoeken en dan zou 't gewoon moeten werken

[ Voor 57% gewijzigd door Exphy op 08-09-2010 20:17 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."