Connection teaming Win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:44
Ik heb hier een beetje apart internet thuis. Ik heb geen routers/modems, alleen twee UTP outlets die elk 100Mbit produceren. Nu heb ik vernomen dat de switch wel een gigabit WAN aansluiting heeft. Technisch gezien is het dus imho mogelijk om niet 100Mbit te ontvangen, maar 200.

Ik heb nu een extra netwerkkaart in mijn PC gezet en deze aangesloten op mijn tweede UTP outlet. Beide aansluitingen werken goed.

Nu wil ik natuurlijk niet 100Mbit, maar 200Mbit. Dit schijnt gedaan te kunnen worden met 'connection teaming' oid. Hier heb ik het internet over afgestruint, maar helaas niets gevonden. Wel een paar programmaatjes die ik heb geprobeerd, Midpoint bijvoorbeeld, maar die software dateerd uit 2001 en werkt niet meer in Windows 7.

Welke softwarematige oplossing kan ik het beste gebruiken voor deze wens? Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Je hebt Routers van Draytek welke een dubbele WAN poort hebben. Wellicht even uitzoeken of je de wanpoorten kan teamen of iets dergelijks.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Tnx voor je reply, maar ik ben echt alleen op zoek naar softwarematige oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet eens zoeken op link aggregation.

Dit gaat alleen maar werken als:

1. je een heeeeeel snelle internet verbinding hebt (100mbit+)
2. je een managed switch hebt
3. je toegang tot deze switch hebt (config menu).

• HenkEisDS
En bestaan er geen client-side oplossingen? Kan ik me haast niet voorstellen.

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
ALB (adaptive load balancing) is een optie, hiervoor is geen switch config nodig, voor de hierboven genoemde link aggragation wel. Echter zit er een valkuil achter teaming:

Verbindingen vanaf 1 source naar 1 destination gaan altijd over 1 nic, en zullen dus nooit sneller dan (in jouw geval) 100Mbit gaan. Slechts wanneer de destination of source verschilt kun je de 100Mbit overtreffen.

Zie ook de volgende quote:
Adaptive Load Balancing (ALB)
Offers increased network bandwidth by allowing transmission over 2-8 ports to multiple destination addresses, and also incorporates Adapter Fault Tolerance. Only the primary receives incoming traffic. Only the primary transmits broadcasts/multicasts and non routed protocols. The ANS software load balances transmissions, based on Destination Address, and can be used with any switch. Simultaneous transmission only occurs at multiple addresses Implemented in Microsoft Windows* 2000, Windows Server* 2003, and Windows NT 4; NetWare 4.111 and above; UnixWare 7.x with ddi8; and Linux. This mode can be connected to any switch.

Receive Load Balancing (RLB)
Offers increased network bandwidth by allowing reception over 2-8 ports from multiple addresses. Can only be used in conjunction with ALB.

802.3ad Link Aggregation (LAG)
Traffic is distributed packet by packet. All packets associated with a given “conversation” are transmitted on the same link to prevent mis-ordering. Does not increase the bandwidth for a single conversation.

• HenkEisDS
Het is in ieder geval getest dat er minimaal 200 megabit door de switch kan, want ik heb met twee laptops en twee netwerkkabels op beide clients 100 megabit gehaald.

Wat ik eigenlijk zoek is een simpel programmaatje die twee interfaces, zonder al te veel poespas kan emuleren naar één interface.

Switch/router kan ik niet in.

Verwijderd

Programma's genoeg zoals: http://www.nat32.com/

Maar je zal nooit 1 enkele verbinding krijgen die 200mbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
Mmm.... Jammer dat het niet bestaat. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

HenkEisDS schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:49:
Mmm.... Jammer dat het niet bestaat. Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit wil.
Meeste mensen zetten er dan ook een router tussen, of een pc met pfsense (is een O.S). Rechtstreeks op modems enzo zie je niet meer zovaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
HenkEisDS schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:56:
Het is in ieder geval getest dat er minimaal 200 megabit door de switch kan, want ik heb met twee laptops en twee netwerkkabels op beide clients 100 megabit gehaald.

Wat ik eigenlijk zoek is een simpel programmaatje die twee interfaces, zonder al te veel poespas kan emuleren naar één interface.

Switch/router kan ik niet in.
één interface emuleren kan dus prima, simpelweg teaming, dat zit meestal in de driver van je nic. Maar zoals reeds uitgelegd zal je nooit een hogere snelheid halen dan die van 1 één nic op een enkele verbinding. Je hebt echter wel de voordelen van redundantie, daarnaast, als je meerdere clients bedient, hebt je een hogere doorvoersnelheid. Welk OS gebruik je overigins, en welk type nic's heb je in jouw PC?

Vrij relevante info, die mist in je TS :+

• HenkEisDS
Netwerkkaart 1 is een Intel 82562V-2 10/100
Netwerkkaart 2 is een Realtek RTL8169/8110 Family PCI Gigabit Ethernet NIC (NDIS 6.20)

Ik draai Windows 7 ultimate als ik geen keuze maak op mijn dualboot systeem anders kan ik nog kiezen voor Ubuntu, maar die gebruik ik liever niet voor alledaagse dingen.

Verwijderd

Grappig in ubuntu is het namelijk redelijk snel te doen: http://lartc.org/howto/lartc.rpdb.multiple-links.html
Let wel op: een enkele destinatie/site gaat altijd over dezelfde verbinding. Heeft ook te maken met de andere kant die graag alle pakketje van/voor jou van/naar 1 adress verstuurt danwel ontvangt.

• HenkEisDS
Ik draai alleen liever geen ubuntu, ben teveel gewend aan Windows.

Iemand anders een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
Je hebt een intel nic, installeer ANS eens. Soms willen teams met verschillende adapters nog wel eens werken. Anders toch een 2e intel nic er in.
Pagina: 1