Windows 7 IE schermgroote

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
waarom opent explorer wekenlang in een klein venster als je hem een keer hebt verkleind?
Als je daarentegen ontelbare keren het venster maximaliseert voor het sluiten blijf hij toch weer wekenlang klein openen.
Het is om hoorndol van te worden.
En als ik ga zoeken op Google en hebben tientallen zo niet duizenden mensen hetzelfde probleem, maar een oplossing schijnt hier dus niet voor te bestaan.
Dit is overigens al jaren bij alle Windows versies een probleem.
Sorry maar het briljante plan van MS hierachter ontgaat me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Explorer openen, vergroten en afsluiten. Dat zou de oplossing moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergroten en afsluiten via (menu)Bestand -> Afsluiten.

Afsluiten via het kruisje slaat vaak de instellingen niet op (bij veel proggies).

• MatMich
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:48:
Vergroten en afsluiten via (menu)Bestand -> Afsluiten.

Afsluiten via het kruisje slaat vaak de instellingen niet op (bij veel proggies).
Dit is dus inderdaad altijd het eerst gegeven antwoord wat dus niet werkt.
Ik ben natuurlijk toch weer zo naief geweest om het even te proberen.
Maar...echt dat werkt nogmaals niet.(en heeft het in al die jaren bij mij ook nooit gedaan)

Verwijderd

Ik heb het net even getest en zowel het afsluiten via het menu als via het rode kruisje slaat de positie en afmetingen op. Als ik het scherm maximaliseer en afsluit dan start hij daarna ook weer zo op. Precies zoals ik verwacht. Misschien heeft dit iets te maken met het openen van meerder schermen tegelijk.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Kijk even bij processen of alle IEXPLORER.EXE afgesloten zijn. En probeer het dan nog eens.

• MatMich
Nee,nee en nee
Wat ik ook probeer het werkt niet.
Wat jullie ook weliswaar heel vriendelijk en behulpzaam opperen, nada
Deze thread is op ongeveer dezelfde wijze al duizenden keren gevoerd en de uitkomst blijft iedere keer weer hetzelfde.
En dan uiteindelijk na 100 posts komen de registeraanpassingen en dan vraag ik me weer eens af wanneer MS dit nu eens en voor altijd fixed. |:(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 01:13:
Ik heb het net even getest en zowel het afsluiten via het menu als via het rode kruisje slaat de positie en afmetingen op. Als ik het scherm maximaliseer en afsluit dan start hij daarna ook weer zo op. Precies zoals ik verwacht.
Dat is ook zoals het hoort te werken inderdaad.

Zie je ook bij andere apps (verkenner, noem maar wat) dat de vensterpositie niet wordt vastgehouden of is het alleen met IE?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• WiseGuy_NL
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik zie het probleem niet, als ik mijn verkenner open, maximaliseer en afsluit (met alt-F4 als sneltoets) dan start hij de volgende keer ook weer zo op. Als ik hem vervolgens verklein en sluit hem, start hij de volgende keer ook weer verkleind op.
Wat wel belangrijk is, is dat je alle andere vensters gesloten hebt. Anders worden de instellingen later weer overschreven door een ander venster wat gesloten wordt.

I stuck my head out of the window and got arrested for mooning

Verwijderd

Kom het ook af en toe tegen op verschillende PC's en wat dan bij mij helpt is IE openen en dan nog een keer IE openen.
Het eerst geopende IE venster weer sluiten en het als tweede geopende venster zo aanpassen als gewenst qua positie en grootte en dan sluiten.
Daarna opent IE weer op de laatst ingestelde manier.

Verwijderd

Als je dit probleem alleen bij IE hebt probeer dan eens alle plugins uit te schakelen.

• MatMich
alt-92 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 07:31:
[...]

Dat is ook zoals het hoort te werken inderdaad.

Zie je ook bij andere apps (verkenner, noem maar wat) dat de vensterpositie niet wordt vastgehouden of is het alleen met IE?
Alleen IE

• MatMich
WiseGuy_NL schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:35:
Ik zie het probleem niet, als ik mijn verkenner open, maximaliseer en afsluit (met alt-F4 als sneltoets) dan start hij de volgende keer ook weer zo op. Als ik hem vervolgens verklein en sluit hem, start hij de volgende keer ook weer verkleind op.
Wat wel belangrijk is, is dat je alle andere vensters gesloten hebt. Anders worden de instellingen later weer overschreven door een ander venster wat gesloten wordt.
Het gaat niet over de verkenner het gaat over IE

• MatMich
Toe nou lieve mensen,
Dit wordt weer een enorme thread met dezelfde antwoorden op een probleem wat al jaaaren!! bestaat met alle vormen van IE.
Geloof me.
Er is geen oplossing, of het werk of het werkt niet.
Na een paar weken lost het ook altijd weer op (hoop ik)
Dit is een klassieke MS-neuk.
en als jullie me niet geloven moet je voor de gein maar eens Googelen.
Het is een al jaren spelende irritatie. :(
Beetje dom van me om het te vragen eigenlijk, sorry _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door MatMich op 09-09-2010 15:40 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De enige reden die ik kan bedenken waarom het nou net jou weer moet overkomen is dat ze stiekem meelezen en bewust via de NSA backdoor je PC kunnen besturen :P :+
*Duh... natuurlijk niet serieus he*

Of er draait stiekem toch een procesje mee wat die registry settings voor lastwindowposition tegenhoudt.
Een extra iexplore ding hoeft niet eens, het kan ook een app zijn die andere componenten van IE zelf gebruikt desnoods.

Om de echte oorzaak te vinden zal je Google even moeten laten voor wat het is en zelf in de weer moeten met een ProcessMonitor of RegMon om te zien wat er nu echt gebeurt op een systeem waar het wel OK is en waar het verschil met jouw install in zit.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 09-09-2010 16:50 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 17:50
of een vieze workaround:

Welke snelkoppeling gebruik je om explorer op te starten? Rightclick daarop, dan naar eigenschappen, shortcut, daar kun je kiezen voor: run normal window. Maak daar maximized van en klaar.....

Ik zeg al een vieze workaround, maar aangezien het bijna 17:00 is moet je ook niet meer te veel willen, morgen weer in de tijd van de baas ;)

[ Voor 24% gewijzigd door muppet99 op 09-09-2010 16:53 ]

Carpe Diem

Verwijderd

De positie word hier opgeslagen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window_Placement

Door deze te wissen krijg je de standaard waarde terug. Deze key moet je dus in de gaten houden als je wil gaan debuggen. Je zou bv. registry monitor kunnen installeren en dan kijken welke programma's na deze key schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
:(
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 18:12:
De positie word hier opgeslagen: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main\Window_Placement

Door deze te wissen krijg je de standaard waarde terug. Deze key moet je dus in de gaten houden als je wil gaan debuggen. Je zou bv. registry monitor kunnen installeren en dan kijken welke programma's na deze key schrijven.
Nee hoor help ook niks
zijn trouwens al mijn snelkoppelingen op mijn bureaublad, dus niet standaar startpagina IE.
Ook als ik de snelkoppelingen opnieuw maak blijft het.
Het zal wel aan mij liggen maar de logica van dit soort gedrag van Windows ontgaat mij volledig.
Er gaat altijd zo makkelijk van alles mis.
Waardeloos veel te buggy dus nog steeds in 2010 :( :(

[ Voor 25% gewijzigd door MatMich op 10-09-2010 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zou bijna willen zeggen waardeloos hoe je hier reageert :)

Geef eens duidelijker aan wat je wel en niet hebt geprobeerd. Blackspot geeft een goede oplossing (is al meerdere malen aangedragen) en het enige wat je zegt: "Nee hoor help ook niks".
Dat kan dus helemaal geen antwoord zijn op wat Blackspot als suggestie aandraagt ;)

Kijk even naar die registry setting. Wordt de registry wel netjes bijgewerkt als je het formaat aanpast. Heb je weleens die key aangepast en werkt het dan wel?

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 10-09-2010 00:59 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
BtM909 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 00:59:
[...]

Ik zou bijna willen zeggen waardeloos hoe je hier reageert :)

Geef eens duidelijker aan wat je wel en niet hebt geprobeerd. Blackspot geeft een goede oplossing (is al meerdere malen aangedragen) en het enige wat je zegt: "Nee hoor help ook niks".
Dat kan dus helemaal geen antwoord zijn op wat Blackspot als suggestie aandraagt ;)

Kijk even naar die registry setting. Wordt de registry wel netjes bijgewerkt als je het formaat aanpast. Heb je weleens die key aangepast en werkt het dan wel?
Nou denk eens na, als ik zeg helpt niet heb ik toch geprobeerd wat er aangedragen is.
Trouwens ik heb volgens mij ook al eerder gezegd dat de oplossing niet echt voorhanden is en tot nog toe heb ik gelijk.
Ik heb overigens ook al aangegeven dat ik ook niet verwacht dat er hier een oplossing ga krijgen.
Kortom hoe spijtig ik het ook vind.. ik heb nog steeds gelijk ondanks dat ik graag het tegendeel zou willen zeggen

[ Voor 20% gewijzigd door MatMich op 10-09-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Dit heeft geholpen
Wie het snapt mag het zeggen
http://www.helpmij.nl/for...et-altijd-gemaximaliseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek het zelf maar uit ;w je wil niet eens moeite doen om normaal te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Verwijderd schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:36:
Zoek het zelf maar uit ;w je wil niet eens moeite doen om normaal te reageren.
Dat heb ik toch ook gedaan?
En wat is er niet normaal, dat ik geen diepe kniebuigingen maak voor je?
Maar ik heb het van jou helemaal niet moeten hebben na je herhaaldelijk gewezen te hebben op je niet werkende suggesties.
En dan kom ik met een oplossing en dan ben je schijnbaar boos dat hij niet van jou komt.
Terwijl het toch voor heel erg veel mensen de werkende oplossing zal zijn.
Maar die mag men schijnbaar alleen weten als hij van jou komt?
Dat is overigens vaak het probleem op GOT: de oplossingen zijn er wel maar je moet je met een engelengeduld een weg banen door de vermaningen van moderators en gebruikers die mijns inziens de topics daarmee aanmerkelijk meer vervuilen dan de zgn "flamers"

[ Voor 8% gewijzigd door MatMich op 10-09-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 11:06

AzzKickah

06-CENSORED

@MatMitch

Ik moet ook zeggen dat je vrij vijandig overkomt hoor.
't Is niet de schuld van de mensen hier dat jij die problemen hebt. En echt duidelijk in je antwoorden van wat je nou wel en niet geprobeerd hebt ben je ook niet.

Dat je gefrustreerd bent, ok, da's wel duidelijk. Maar hou dat ff voor jezelf of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
AzzKickah schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 13:48:
@MatMitch

Ik moet ook zeggen dat je vrij vijandig overkomt hoor.
't Is niet de schuld van de mensen hier dat jij die problemen hebt. En echt duidelijk in je antwoorden van wat je nou wel en niet geprobeerd hebt ben je ook niet.

Dat je gefrustreerd bent, ok, da's wel duidelijk. Maar hou dat ff voor jezelf of zo.
Volgens mij is het heel erg duidelijk wat ik gedaan heb om het op te lossen.
Sterker nog ik geef een oplossing.
Over duidelijk gesproken
En zou je mij niet voor gefrustreerd uit willen maken?
(Ik snap eigenlijk nooit helemaal waarom dat dus wel gezegd mag worden van de moderators)
Meten met twee maten heet dat
Pagina: 1