Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds MSI mijn MSI K9VGM-V moederbord van 1.3 naar 1.8 heeft geflasht, bevat het geen MAC-adres meer.
Windows geeft aan FF-FF-FF-FF-FF-FF als MAC adres, en kan geen verbinding maken.

Ik zoek een manier om mijn BIOS opnieuw te flashen met het orginele MAC-adres dat op mijn moederbord staat, namelijk 00:16:17:BB:40:F8.

Een PCI kaart of een windows register aanpassing is geen optie.

Op internet heb ik mensen gevonden die hun nvidia chipset mac adres konden wijzigen door een paramater toe te voegen aan awdflash en dan te flasen (/nvmac:xxxxxxxxxxxx parameter)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 13:01

elTigro

Es un Gringo!

Ik snap dat je lastig een verbinding kunt maken met een FF*8 adres. dat is een broodkast.

Wat is nu het punt dan ? Dan flash je toch met de optie als dat werkt?
En los daarvan? waarom vul je bij de adaptereigenschappen in windows niet je oude macadres in? dat is misschien nog wel de gemakkelijkste, hoewel niet meteen de beste, optie?

[ Voor 7% gewijzigd door elTigro op 08-09-2010 17:14 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
waarschijnlijk wil hij z'n ethernet gebruiken voor hij in windows komt, en dan heb je aan die aanpassing in adaptereigenschappen niet heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
iceheart schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:17:
waarschijnlijk wil hij z'n ethernet gebruiken voor hij in windows komt, en dan heb je aan die aanpassing in adaptereigenschappen niet heel veel.
Daarnaast kan niet iedere driver dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

maar windows wel .. ff zoeken

http://www.windowsreferen...ress-in-windows-registry/

[ Voor 61% gewijzigd door Fish op 08-09-2010 17:21 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@all, ik gebruik nu ook die device properties setting in windows maar ik ben op zoek naar een hardwarematige oplossing.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat ik het te riskant vind om te flashen met een nvidia chipset parameter omdat ik geen nvidia chipset heb.

Ik zoek dus een parameter of bios hack zodat ik het op de juiste manier kan flashen

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Alleen moet je dan elke keer je MAC-adres aanpassen, vraag me af of je dat zou willen en of het dan überhaupt bekend is in het netwerk zelf. De router moet immers ook weten waar hij de pakketjes naartoe moet verzenden. Ik zou daarom het MAC-adres houden waar hij hoort: OSI-laag 1.

Wel vreemd overigens, dat het flashen van de BIOS het MAC-adres om zeep heeft geholpen, je zou zeggen dat het onderdeel is van de onboard ethernet controller en niet van het BIOS zelf.

Boot anders eens een Linux live CD'tje en kijk dan met ifconfig of je dan hetzelfde MAC-adres ziet.
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:33:
Ik zoek dus een parameter of bios hack zodat ik het op de juiste manier kan flashen
Welke chipset heb je en welke BIOS flash applicatie gebruik je?

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 08-09-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:35
Zoek even naar msimac (al dan niet met .exe of .zip erachter), dan kom je de juiste oplossing vanzelf tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 12:06
CptChaos schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:43:
[...]
Ik zou daarom het MAC-adres houden waar hij hoort: OSI-laag 1.
OSI-laag 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

offtopic:
Stomme collega! :X
Die zei dus tegen mij OSI-laag 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

[...]
Ik zou daarom het MAC-adres houden waar hij hoort: OSI-laag 1.
kuch :)

wellicht heeft de fabrikant al een nieuw bios online gezet.
En anders flash je je bios toch nog eens. Kun je je bijvoorbeeld herinneren of alles goed ging tijdens het flashen, of dat ie er erg lang over deed of vastliep ofzo en dat je dacht laat ik gewoon eens rebooten en kijken of t werkt? hopefull mode

oh, ik zie inmiddels dat ik spuit 11 ben.
CptChaos schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:59:

offtopic:
Stomme collega! :X
Die zei dus tegen mij OSI-laag 1...
en jij lult die gewoon na zonder er zelf over na te denken? Juist als het mijn collega's betreft controleer ik het altijd nog eens extra hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door elTigro op 08-09-2010 18:02 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

[...]
Alleen moet je dan elke keer je MAC-adres aanpassen, vraag me af of je dat zou willen en of het dan überhaupt bekend is in het netwerk zelf. De router moet immers ook weten waar hij de pakketjes naartoe moet verzenden. Ik zou daarom het MAC-adres houden waar hij hoort: OSI-laag 1.

Wel vreemd overigens, dat het flashen van de BIOS het MAC-adres om zeep heeft geholpen, je zou zeggen dat het onderdeel is van de onboard ethernet controller en niet van het BIOS zelf.

Boot anders eens een Linux live CD'tje en kijk dan met ifconfig of je dan hetzelfde MAC-adres ziet.
[...]
Welke chipset heb je en welke BIOS flash applicatie gebruik je?
elke keer ?? dude, dat blijft forever totdat je windows moet herinstaleren ..

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

behalve natuurlijk als je windows vanaf een stickie/livecdtje boot (bartpe) :)

Ik moet zeggen dat ik die msi site wel wat waardeloos vind om stuff van te downloaden. Effe makkelijk een nieuw bios (nieuwer) scoren is er niet bij. Ik heb het nooit zo op die msi site gehad trouwens... /rant

Ik zou zelf denk ik de oude bios nog s terug zetten (die ik uiteraard vantevoren gesaved zou hebben :p ) en kijken of het probleem over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 20:31
MSI heeft wel vaker ruzie gehad met mac adres als ik google moet geloven. De 1.2 versie van jouw BIOS bevatte ook al een fix voor een vergelijkbaar issue.

Onderstaand vond ik met google, geen idee of het jou kan helpen :
quote: MSI FAQ
Go to BIOS setup--> Integrated Peripherals --> Onboard Device --> MAC Address & input the MAC address as the label on the ACR1 slot.
En :
quote: MSI Forum
AWFL865.EXE W7253VMS.180 /py/sn/cd/cc/cp/nvmac:xxxxxxxxxxxx/wb
http://forum-de.msi.com/i...page=Thread&postID=663076

Niet zelf geprobeerd, dus garantie tot aan de hoek :)

[ Voor 22% gewijzigd door DigiK-oz op 08-09-2010 18:40 ]

Whatever

Verwijderd

Topicstarter
HET WERKT!! MSIMAC.exe gebruikt vanaf een Win98SE bootstick,

Bedankt voor de hulp jongens

ik post dit nu vanuit osx dat nu volledig werkt
en bij windows werkt het nu ook gewoon

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2010 08:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 08:27:
HET WERKT!! MSIMAC.exe gebruikt vanaf een Win98SE bootstick,

Bedankt voor de hulp jongens

ik post dit nu vanuit osx dat nu volledig werkt
en bij windows werkt het nu ook gewoon
Heb je in beide OS'en dezelfde MAC-adres? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Verdorie. Misschien dat dit mij ook nog kan helpen. Een aantal computers in het bedrijf van een kennis hebben inderdaad ook opeens een FF-FF-FF-FF-FF-FF mac-adress hebben en ik heb gewoon de netwerkkaarten ter dood veroordeeld en er een PCI-kaart ingeprikt. Het zijn overigens ook MSI-mobo's.

Bedankt!

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1