[Windows 7] Wisselen tussen afspeelapparaten middels hotkey

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
Beste medetweakers,

Hebben jullie enig idee of het standaard mogelijk is om in Windows 7 hotkeys toe te kennen aan je afspeelapparaten, zodat je met die hotkeys makkelijk kan wisselen tussen je apparaten?

Ik wil graag met mijn Logitech Harmony One kunnen switchen tussen de mijn Realtek HD audio device en de ATI HDMI audio device (via de GPU), maar dan ben ik helaas aangewezen op sneltoetsen. Ik zit nu al 2 dagen te zoeken naar een oplossing en het enige wat ik kan vinden zijn oude tooltjes die niet lekker werken op Win7, of vage scripts waar je zelf weer een batchfile van moet knutselen en ik geen idee heb hoe dat werkt.

Er zijn hier ongetwijfeld mensen die met hetzelfde dilemma zitten (of zaten), dus ik ben benieuwd hoe jullie dit euvel hebben opgelost.

Edit:
Na lang doorzoeken ben ik via deze link uitgekomen op een fantastisch klein tooltje: AutoHotkey. Toch werken met een scriptje, maar dit keer wel met een handige Tutorial. ;)
Voor de gebruikte hotkeys kan ik nu een softbutton aanmaken op mijn Harmony en ik ben klaar. _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door Genji op 08-09-2010 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als de TS, ik was inmiddels ook al uitgekomen bij autohotkey om het voor elkaar te krijgen, maar ik kom er toch nog niet helemaal uit...

Ik heb op een forum de onderstaande code voorbij zien komen en heb hier een autohotkey script van gemaakt, maar dit werkt voor mij maar half. Bij mij opent hij namelijk alleen het menu waarin je je default audio-apparaat kunt instellen (wat ik vervolgens dus handmatig moet doen). Nu zie ik op verschillende fora terug dat dit script gewoon moet werken, dus ik zie ongetwijfeld iets over het hoofd. Ik heb al wat geprobeerd te rommelen met de code, maar heb van programmeren geen kaas gegeten dus ik kom er zelf niet uit. Misschien is er iemand die me hierbij kan helpen.

Ik draai Win7 home premium 64x

Edit: heb trouwens de nederlandse versie van windows draaien, maakt dat nog uit?

Code:
^+`::
Run, mmsys.cpl
WinWait,Sound
ControlSend,SysListView321,{Down}
ControlGet, isEnabled, Enabled,,&Set Default
if(!isEnabled)
{
ControlSend,SysListView321,{Down 2}
}
ControlClick,&Set Default
ControlClick,OK
WinWaitClose
SoundPlay, *-1
return

[ Voor 3% gewijzigd door ruurd v. op 25-02-2011 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ruurd v. schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:16:

Edit: heb trouwens de nederlandse versie van windows draaien, maakt dat nog uit?
Daar zal je geen Default, enabled enzo als termen tegenkomen nee.
Loop anders die AutoHotkey stappen zelf een keer na en kijk goed of die stappen wel overeenkomen met wat je nederlandstalige versie doet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruurd v.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 16:54
Ik heb al wel een aantal nederlandse termen uitgeprobeerd, maar dit haalde niet veel uit. Ik ging er eerlijk gezegd ook vanuit dat deze engelse termen gelden voor alle taal versies, maar dit is dus niet zo?

Zoals gezegd heb ik niet erg veel verstand van scripting enz, en dit is de eerste keer dat ik iets met AHK probeer. Ga er vanmiddag nog eens naar kijken...