Toon posts:

Office postvak: verschil lokale gegevens en servergegevens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem bij een server van ons.
We hebben een waarschuwing in exchange staan bij een postvak van 5gb.
Als ik bij de desbetreffende gebruiker kijk staat er lokaal aan postvak grootte 4,02gb maar op de server staat 4,90gb. Op internet lees ik alleen over kleine verschillen dat na synchroniseren wel weer goed komt.
Alle mappen zijn al bijgewerkt maar nog zit dit verschil er.

Tevens dacht (lees ook echt dacht) ik even slim te zijn, dit op een nieuwe pc waar de gebruiker nog nooit op aangemeld had dit ook te proberen. Nieuw profiel, outlook instellen voor exchange en nog steeds het zelfde verschil.

Kan het misschien te maken hebben dat het lokaal beter gecomprimeerd wordt?
Heeft het wat te maken met de 30 dagen bewaren van verwijderde mails op de exchange server?

Server 2003
Exchange server 2003
Outlook 2007 (sinds een maand overgegaan van 2003 naar 2007)

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

Michael

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat IMHO niet echt over OL en meer over Exchange, dus OFF ==> SWS :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:42:
Het gaat IMHO niet echt over OL en meer over Exchange, dus OFF ==> SWS :)
Bedankt! :)

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een idee? ik zoek op internet maar daar hebben ze het allemaal over kleine verschillen die vanzelf bijgewerkt worden. Dit verschil wordt niet bijgewerkt.

Mvg,

Michael

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Ik weet niet of je de Exchange server database kan laten comprimeren (als je dit überhaupt al wil), maar ik kan me voor stellen dat als de gebruiker mail heeft verwijderd (zo'n 900 MB) dat dat ervoor zorgt dat de lokale store en/of een nieuwe store de ruimte die in gebruik is juist weer geeft.

Vraag is dan of de gebruikte ruimte op de server de "reservering" aan ruimte voor die gebruiker is of dat het de fysiek aanwezige hoeveelheid data aan gebruikte ruimte is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Vergeet ook niet dat als je iets verwijderd uit een exchange mailbox deze er nog in blijft staan ( Retention ) , dit kan je instellen hoelang deze er nog moet in blijven staan.

Ook word er niets verwijderd totdat er een Exchange Backup is genomen indien de retention period overschreden is.

Klik hiervoor op je Mailbox Store naar de settings :

Afbeeldingslocatie: http://www.msexchange.org/img/upl/image0011161173965921.jpg

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:35:
Vergeet ook niet dat als je iets verwijderd uit een exchange mailbox deze er nog in blijft staan ( Retention ) , dit kan je instellen hoelang deze er nog moet in blijven staan.

Ook word er niets verwijderd totdat er een Exchange Backup is genomen indien de retention period overschreden is.

[afbeelding]
Klopt dat staat op 7/30 dagen. Maar is het inderdaad zo dat als je bij servergegevens kijkt dat hier dus de verwijderde item nog bij zit, ik bedoel is dat zeker dat we naar die cijfers kijken?

En weten jullie misschien wanneer je een waarschuwingslimit insteld, kijkt hij dan naar de servergegevens of de lokale gegevens?

Bedankt voor de reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:35:

[afbeelding]
De melding dat je bijna tegen je limiet zit, kijkt deze naar de lokale gegevens of de server gegevens?
De waarschuwing blijft namelijk nog wel even zichtbaar ook al is er veel geruimd.

alvast bedankt.

_/-\o_

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

ralpje

Deugpopje

Die waarschuwing wordt serverside gegenereerd, dus het lijkt me dat dan ook naar de servergegevens gekeken wordt.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op maandag 27 september 2010 @ 16:59:
Die waarschuwing wordt serverside gegenereerd, dus het lijkt me dat dan ook naar de servergegevens gekeken wordt.
Dat klinkt inderdaad logisch, maar je zit dan bijvoorbeeld 30 dagen vast aan de melding dat je ruimte moet maken terwijl je dat dus gedaan heb.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:44:
[...]

Dat klinkt inderdaad logisch, maar je zit dan bijvoorbeeld 30 dagen vast aan de melding dat je ruimte moet maken terwijl je dat dus gedaan heb.
Naar mijn weten is het wel zo dat als je een item hebt gedelete en verwijderd uit de Deleted Items deze direct toepassing heeft op de gebruikte mailbox space. Ergo :meldingen weg.

Word je exchange eigenlijk gebackupped? Want dan blijven deze erin staan. Als je naar je store gaat zien ( Default : c:\program files\exchsrv\mtadata ) zie je dan nog logs staan van een ouder datum?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:07:
[...]

Naar mijn weten is het wel zo dat als je een item hebt gedelete en verwijderd uit de Deleted Items deze direct toepassing heeft op de gebruikte mailbox space. Ergo :meldingen weg.

Word je exchange eigenlijk gebackupped? Want dan blijven deze erin staan. Als je naar je store gaat zien ( Default : c:\program files\exchsrv\mtadata ) zie je dan nog logs staan van een ouder datum?
Logs staan in MDBDATA alleen van vandaag. Echter staat de instelling op 30 dagen.
mtadata staan geen logs.

Bedankt voor je reactie.

:w
Pagina: 1