Toon posts:

gemiddelde verbruik MB's per maand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil nu voor het eerst een internet-abbo gaan nemen. Bij Vodafone (waar ik nu zit) hebben ze nu een limiet van 1GB. Nu vraag ik me af, wat is het gemiddelde gebruik van de tweakers? Houden jullie dat bij? Zijn er mensen die vaak over de 1GB heen gaan ZONDER tethering/streaming?

Ik ben niet van plan urenlang films en muziek te streamen, maar ga zeker de 1e maand verschillende apps en updates installeren, dus het verbruik zal in het begin wat hoger zitten. Maar om nou 2 jaar steeds tegen die limiet te moeten zitten houd me nog een beetje tegen....

Is er ergens een site met een poll ofzo op dit gebied?

Je hebt er wel topics over ofzo, maar dat is nog geen overzicht, en gemiddelden over alle nederlands zegt ook niks ;)
nieuws: Nederlander verbruikt gemiddeld 460MB aan mobiele data per jaar

(shit, ik wou een post toevoegen aan een bestaand topic, waarom heb ik in hemelsnaam op de knop nieuw topic geklikt :| )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 15:51 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je het over mobiel internet hebt ?
Ik heb zelf een Android smartphone, en zit met mijn verbruik meestal zo rond de 200 MB per maand. Soms wat meer, soms minder. De meeste applicaties (mail, twitter, weather etc) verbruiken niet zo heel veel, maar als je vaak youtube filmpjes, streaming etc gebruikt kan het heel snel gaan.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 14:14

martjah

Appel

Ik heb een WM6.5 telefoon waarmee ik tijdens het schooljaar iedere schooldag doe tetheren. Wat rondsurfen op het net, beetje msnen etc.
Standaard wordt er iedere 30minuten gekeken naar nieuwe mail, weer updates en twitter.

Ik kijk geen youtube filmpje, grote fotosites en/of streams (muziek/beeld) en ik zit in de maand op zo'n 400 mb denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door martjah op 08-09-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, dus zonder al te veel te streamen (ik zou niet weten wanneer en waarom ik dat zou willen doen) dan heb je geen probleem daarmee.

Ik zou dan bij wijze van morgen al een contract kunnen afsluiten met telefoon. Ik wilde eerst nog wachten op T-mobile aangezien je daar WEL per seconde betaalt, maar dat is dus weer niet bij de online-abbo's ;)

Het enige andere grote nadeel van VF is dat je belminuten 1 mnd geldig zijn en als laatste worden opgemaakt, de assholes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is misschien wel een leuke poll voor op de frontpage. "Hoeveel Megabyte verbruik je met je mobiele data abonnement?"

Ik zit tussen de 100 en 200MB per maand in en heb een E71.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom daar ruim boven..Volgens 3g watchdog ga ik deze maand iets over de Gig heen. Heb een Desire en zit niet buitensporig te surfen ofzo. Heb de Desire pas net dus denk dat ik in het begin meer verbruik dan later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

mendel129

Radioactivator

Ook wm6.5: enkel rss met foto's, wat twitteren, al men mails komen binnen met attachtment (maar die stellen nooit iets voor), soms eens wat surfen...

Zonder tetheren geen 100MB/maand...

[ Voor 6% gewijzigd door mendel129 op 08-09-2010 16:37 ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:29

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Ik zit met m'n Desire meestal rond de 25-50 MB per maand. Maar ik doe gemiddeld dan ook vrij weinig met internet (weer-app, soms wat googlemaps en een sporadisch wat browsen. Twitteren e.d. doe ik niet, maar dat verbruikt volgens mij ook niet bijster veel), aangezien ik op werk ook al internet heb en thuis ook een goede verbinding heb.

De eerste maand was het verbruik wel wat hoger in verband met het downloaden van een stel apps en dingen proberen. Vooral streaming gaat het erg hard (internetradio/youtube/etc.), maar als je dat niet van plan was, hoef je je met die 1GB per maand niet druk te maken; daar moet je dan toch echt flink wat moeite voor doen. Verder is het aan te raden om bij het installeren van grote updates (bijvoorbeeld toen ik froyo erop ging zetten) wifi te gebruiken. In veel gevallen gaat dat namelijk sneller en het wordt ook niet van je data-abo van je mobiele provider geteld.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bubbles schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:50:
Ik zit met m'n Desire meestal rond de 25-50 MB per maand. Maar ik doe gemiddeld dan ook vrij weinig met internet (weer-app, soms wat googlemaps en een sporadisch wat browsen. Twitteren e.d. doe ik niet, maar dat verbruikt volgens mij ook niet bijster veel), aangezien ik op werk ook al internet heb en thuis ook een goede verbinding heb.

De eerste maand was het verbruik wel wat hoger in verband met het downloaden van een stel apps en dingen proberen. Vooral streaming gaat het erg hard (internetradio/youtube/etc.), maar als je dat niet van plan was, hoef je je met die 1GB per maand niet druk te maken; daar moet je dan toch echt flink wat moeite voor doen. Verder is het aan te raden om bij het installeren van grote updates (bijvoorbeeld toen ik froyo erop ging zetten) wifi te gebruiken. In veel gevallen gaat dat namelijk sneller en het wordt ook niet van je data-abo van je mobiele provider geteld.
het is misschien idd verstandiger dan om thuis vooral te spelen met apps, updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13-10 14:14

martjah

Appel

Mayb niet helemaal ontopic.

Maar ik was met Android aan het spelen (op mijn blackstone :)) en ik kwam het programma 3g Watchdog tegen.
Kan je mooi op je homescreen zetten en die houdt je dataverbruik (telefoonnetwerk) bij en je kan een maximum instellen + waarschuwingen + eventuele acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen maand ongeveer 2.5 GB verbruikt met T-Mobile web'n'walk Plus. Ik gebruik mijn telefoon dan ook behoorlijk veel voor streaming (met name Spotify).

Voor de rest maak ik ook veel gebruik van Google Maps, Twitter, Facebook en gewoon web browsing.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Rond de 100, met android.
Zolang je niet streamt kom je nooit over je datalimiet.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:17
Ik heb de afgelopen 2 maanden 500mb / 1gb verbruikt. Dit is met een N900 incl evt. tetheren (omdat mijn vaste internetverbinding een aantal dagen plat lag). Wat ik voornamelijk doe is redelijk wat webbrowsen rss-feeds en email binnenhalen. Ik moet wel zeggen dat het verbruik hoger is dan mijn gemiddelde verbruik omdat ik een tijdje dus geen vaste verbinding heb gehad thuis en omdat ik op het werk niks kon uitvoeren ivm een kapotte dataprofiel waardoor ik uit verveling maar ging internetten op mijn mobiel. Mijn normale gemiddelde verbruik is 300-400mb.

Verwijderd

Topicstarter
martjah schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:44:
Mayb niet helemaal ontopic.

Maar ik was met Android aan het spelen (op mijn blackstone :)) en ik kwam het programma 3g Watchdog tegen.
Kan je mooi op je homescreen zetten en die houdt je dataverbruik (telefoonnetwerk) bij en je kan een maximum instellen + waarschuwingen + eventuele acties
Gisteren geinstalleerd bij mijn chica :)
The_Double schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:35:
Rond de 100, met android.
Zolang je niet streamt kom je nooit over je datalimiet.
Het lijkt er idd op dat streamen van muziek/video het grote verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Zit zo rond de 1600Mb per maand, maar ik stream er dan ook radio mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik zit (iPhone 4) rond de 100 tot 400 MB per dag met radio, tethering en spielerij. Zo rond de 5GB elke maand.

[ Voor 13% gewijzigd door Stouten op 10-09-2010 10:23 ]

Pagina: 1