Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude all-in-one printer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier op kantoor een "oude" all-in-one printer oplossing staan. Een Infotec ISC1032. Werkt ansich prima, maar nu we sinds kort over zijn gegaan van een lokale Exchange server naar Google Apps, is het een beetje lastiger om de scanner email te laten versturen.

Ik moet voor Gmail SMTP aardig wat aanpassingen maken voor het versturen van mail via SMTP. Helaas, kan ik eigenlijk niet zoveel als dat Gmail mij zou willen laten in stellen. Zo vereist Gmail dat je TLS of SSL gebruikt, maar ik zie geen opties om SSL of TLS te gebruiken staan in het control panel. Daarnaast geloof ik ook niet dat de SMTP Verificatiecodering een vorm van SSL of TLS is... Aangezien ik deze ook al heb geprobeerd.

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.10uur.nl/nielsva/2010-09-08_1334.png

Iemand een idee? Misschien een alternatieve SMTP waar ik wel met de scanner vandaan kan sturen?

Alvast vriendelijk bedankt.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Idee om een relay servertje neer te zetten die al het mail verkeer relayed naar Gmail ?

offtopic:
Overigens zou je een topic titel wijziging kunnen overwegen, de huidige titel is niet veel zeggend...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:36
Moet er nog iets aan jullie centrale firewall ingesteld worden. Doet DNS het goed?

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:49:
Idee om een relay servertje neer te zetten die al het mail verkeer relayed naar Gmail ?

offtopic:
Overigens zou je een topic titel wijziging kunnen overwegen, de huidige titel is niet veel zeggend...
Hm... liever niet. Beetje veel gezeur voor alleen een scanner.

Over de topic heb je helemaal gelijk, kan hem helaas niet meer wijzigen geloof ik?
Rieverst schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:59:
Moet er nog iets aan jullie centrale firewall ingesteld worden. Doet DNS het goed?
Misschien een portforwarding natuurlijk..? Hm... zal dat eens even bekijken.
Edit: Maar ik geloof niet dat dat het is, ik kreeg gisteren ook al een melding dat authenticatie gewoon niet in orde was.. van de gmail SMTP

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 14:25 ]

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 17:13
Zo te zien aan je screenshot ondersteunt je all-in-one geen SSL. Dus via google's SMTP gaat niet werken. Je hebt dan een paar opties:

- Zoals net gezegd een smtp relay server neerzetten
- Een eigen SMTP server neerzetten
- Bestaande SMTP server van bijvoorbeeld je ISP gebruiken.

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:37
Kun je niet voor de scanner gewoon de SMTP server van de internet provider gebruiken? Deze zijn vrijwel altijd zonder enige "moeilijke" authenticatie.

...

Verwijderd

Topicstarter
De SMTP van onze provider gebruiken was inderdaad de oplossing! Onwijs bedankt mensen!
Pagina: 1