[htpc] tv programma's opnemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
Hallo,

Ik ben van plan om een htpc samen te stellen en heb hier een vraagje over.

Momenteel heb ik een pioneer hdd recorder. M'n vriendin maakt hier dagelijks gebruik van, neemt o.a. scheduled GTST iedere avond op. Ditzelfde wil ik met mijn htpc doen, zodat ik de verouderde pioneer weg kan doen.

Stel dat we om 18:00 uur uit huis gaan. Moet ik dan de htpc heel de tijd aan laten staan zodat deze om bv 20:00 uur kan gaan opnemen, of zit er een soort wakeup in de hardware/software (wanneer je de htpc bv in slaapstand heb staan)...

Vriendelijke groet,

Marijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een HTPC is alleen de hardware. Hier moet je software op installeren. Zoek de software die aan jouw wensen en eisen voldoet. Kijk hierbij dus of het scheduled wake-up ondersteunt (of in die richting).

Maar dat moet je wel zelf kunnen middels google en de Search/Tags hier op GoT.

Je hebt het topic nu onder consumentenelektronica gezet. Maar als ik jou goed begrijp wil je hem zelf samen stellen en dus geen kant en klaar product gebruiken. Kijk hier eens: Tags: HTPC. Daar hebben ze er vast meer ervaring mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Room42 op 08-09-2010 13:09 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaveloW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 14:31
Of zoeken op moederborden met een RTC Alarm Power On functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
En MythTV biedt de mogelijkheid om dat alarm in te stellen aan de hand van de geprogrammeerde programma's (als je dus bijvoorbeeld ook om 10.00 uur 's ochtends iets hebt stelt MythTV het alarm in en kan het systeem weer uit gaan)

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

• Rhain
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 16:37
bedankt voor de replies! helpt me i.i.g. weer oven opweg