Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitval pc's in horeca omgeving

Pagina: 1
Acties:

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Momenteel zit ik met een vreemd probleem. In een horeca omgeving heb ik een 2 tal pc's geïnstalleerd. 1 Pc bevindt zich in het magazijn en daar is niets mee aan de hand en dat werkt al 9 maanden zonder problemen.

Probleem zit hem in de pc die zich in de bereidingsruimte bevindt. Eerder heb ik deze pc al moeten vervangen wegens onverklaarbare uitval. Nu dacht ik dat dat wel eens kan gebeuren en plaatste een ander. Na ongeveer een maand heeft deze ook de geest gegeven. Beide pc's starten helemaal niet meer op.

Ik vermoed dat het ligt aan de plaatsing, maar zeker ben ik niet. Naar de pc bevindt zich een tosti ijzer en naast het tosti ijzer bevindt zich een gas oven. Deze pc is nodig omdat daar de bestellingen op binnenkomen.

Is het mogelijk dat de problemen hierdoor worden veroorzaakt? Of moet ik het probleem ergens anders zoeken?

Het gaat trouwens om oude P4's. Hoe dan ook is het niet handig dat ik eens in de zoveel een andere pc moet plaatsen.

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 12:28
misschien nogal warm/vet in die omgeving? Zit er aanslag op de interne componenten?

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:56

The Executer

Lekker belangrijk!

Het lijkt mij niet dat dat tosti ijzer zoveel problemen met zich mee zou brengen, tenzij er iets met de stroom niet goed is in dat ding maar dan zou de pc het wel sneller dan een maand moeten begeven.

Verder mis ik wat informatie in dit verhaal:

Ben je al aan het testen geweest met de hardware? Is alle hardware dan stuk, of is er telkens 1 onderdeel die het begeeft?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
The Executer schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:51:Ben je al aan het testen geweest met de hardware? Is alle hardware dan stuk, of is er telkens 1 onderdeel die het begeeft?
Het zou mij niet verbazen dat het de voedingen zijn die de geest geven. Opzich logisch met de mogelijk spanningsverschillen door in- en uitschakelende dingen als verwarmingselementen van de diverse apparaten.

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
Pentium 4's worden van zichzelf al heel erg warm, en als je die ook nog eens naast een oven zet....dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
Ik weet niet of het de processor is die te warm wordt, or het moederbord, maar als het de processor is kun je er misschien een betere koeler op zetten.

I'm a photographer, not a terrorist

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:22

Sorbo

Uw hulp in huis!

Eventueel voor deze omgeving een Mini ITX PC plaatsen, die tegen dit soort omstandigheden kan? Als er toch alleen bestellingen op verwerkt hoeven worden is kracht toch niet van belang... Er zijn meerdere fabrikanten die fanloze of CarPC opstellingen verkopen, maar dan zou ik wel even letten op de temperaturen waarin deze kunnen werken ;)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 14:32
De voedingen waarschijnlijk ja, ik heb het eens gehad met een defecte koelkast (of naja, hij koelde nog prima :Y) ) die de voedingen van 2 pc's sloopte. Duurde even voor ik er achter was wat het was tho :P

Alternatieve oplossing: pc ergens anders zetten en op locatie een fanless thin client? :P

[ Voor 18% gewijzigd door Noxious op 08-09-2010 12:58 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het zou mij ook niets verbazen als het - zoals GraveR aangeeft - om spanningspieken/dallen gaat. Opzich zou dat wel te fixen zijn om er een netfilter tussen te zetten.

Daarnaast is die PC niet nodig op die plek, maar enkel de monitor (en eventueel toetsenbord & muis). De PC kan dus prima wat verder weg staan. Je kan dus al zorgen dat de PC op een andere groep zit, ipv op een drukke groep met veel apparaten. Het zou me ook niets verbazen als die kast bagger vet is aan de binnenkant, Wat natuurlijk ook niet echt in je voordeel werkt.

Ey!! Macarena \o/

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Of er een Atom neerzetten of iets anders wat niet warm wordt. Misschien voldoet een P3 wel (ik weet niet of die P4's over zijn ofzo dat daar voor gekozen wordt?), die bleven een stuk koeler.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Misschien overlast van vocht (dampen etc. in een keuken) ?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

UPS ertussen die de klappen opvangt?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:43
Kun je niet gewoon alleen een monitor neer zetten met een lange VGA kabel?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:06

DarkSide

theres no place like ::1

Of pc ergens anders plaatsen. En Alleen een monitor met toetsenbord en muis.

En ik zou er anders ook een UPS tussen hangen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Bij de mcdonalds hebben we in de keuken schermen met een thinclient erachter. 1 hangt boven een stomer, maar die doet het nog gewoon.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
En anders als het echt stevig moet zijn een Toughbook van marktplaats plukken, die dingen kunnen echt veel hebben. De wat oudere modellen kosten zo'n...3 a 400 euro dacht ik.

I'm a photographer, not a terrorist

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
GraveR schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:55:
[...]

Het zou mij niet verbazen dat het de voedingen zijn die de geest geven. Opzich logisch met de mogelijk spanningsverschillen door in- en uitschakelende dingen als verwarmingselementen van de diverse apparaten.
Dat is waar ik ook direct aan dacht, de meeste keukenapparatuur waar een vorm van een verwarmingselement in zit trekt nogal wat(t) uit het stopcontact. Een voeding krijgt dan in principe altijd een opdonder als er bijvoorbeeld een apparaat zoals een magnetron van 1000watt aanslaat op de hoogste stand welke op dezelfde groep is aangesloten. Zeer waarschijnlijk als je voor de pc een aansluiting maakt wel op een 'stabielere' groep zit dat het probleem is opgelost.

Maar moet ook zeggen dat een keuken ook niet een bepaald geschikte omgeving is voor wat voor een computer dan ook. Ook thinclients en toughbooks zullen niet lang bestand zijn tegen warmte, vocht en vuil op de lange termijn, dat zijn toch wel 2 killers voor een dergelijke hardware en daar heb je een heleboel van in een keuken. De meest betaalbare keuze is volgens mij om een vga-kabel te halen en de pc in een andere ruimte te plaatsen, dan sluit je in principe alle schadelijke factoren uit en heb je de grootste zekerheid.
Pagina: 1