Mafia 2 wil niet installeren op macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372169

Topicstarter
Hoi allemaal ,

Weet niet of dit hier helemaal thuishoord, mag verplaats worden maar het is een complex probleem.

Een vriend wil via bootcamp ( win7 64 bit) maffia 2 installeren op zijn macbook pro ( intel core 2 duo 4 gig geheugen early 2009)

Nu krijgt hij elke keer dezelfde foutmelding bij het installeren , dit gebeurt elke bij hetzelfde bestand, fmv0000.bik. Nu hebben we alles al geprobeerd en we weten zeker dat het niet aan de windows versie ligt ( ik draai dezelfde en daar werkt het spel wel ) en niet aan de prestaties want de demo draaide wel op zijn mac. Ook research op internet heeft niks opgeleverd want er schijnt verder niemand te zijn met hetzelfde probleem.

Iemand enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Heb je met zijn dvd geprobeerd het spel te installeren op jouw computer? Misschien is de DVD gewoon kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pendora schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:38:
Heb je met zijn dvd geprobeerd het spel te installeren op jouw computer? Misschien is de DVD gewoon kapot
DVD doet het prima, hij heeft zijn eigen dvd gekocht, en bij mijn dvd en zijn dvd had hij hetzelfde probleem. Ligt dus niet aan de dvd.

Topicstarter
Niemand? Het is een zeer irriterend probleem :P

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:22
Misschien Macbook niet krachtig genoeg om te het spel uberhoudt te kunnen draaien? Vreemd dat je de demo wel kan draaien? Of alles op laagste?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:44
Anoniem: 372169 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:16:
[...]

Nu krijgt hij elke keer dezelfde foutmelding bij het installeren , dit gebeurt elke bij hetzelfde bestand, fmv0000.bik.

[...]
En wat mag die foutmelding dan wel zijn? We kunnen wel leuk gaan gokken wat er mogelijk mis gaat, maar die foutmelding zal toch wel wat informatie geven met betrekking to wat er mis gaat....

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 00:02

JW1

Heb je geprobeerd te installeren via DVD? Probeer het dan eens met jou DVD in zijn computer, uiteraard zijn eigen licentie gebruiken. Als het via bijvoorbeeld Steam is, misschien opnieuw downloaden proberen?

Overigens draait je probleem om Windows (zij het op een Mac). Hoort niet in een Apple subforum imho.

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Is zijn DVD speler niet stuk ?

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:55
Idd, deel jouw DVD speler via het netwerk, en kijk of het dan werkt :)
(Ik denk niet dat het hier aan zal liggen, maargoed, als je het niet probeerd.. :P)

[ Voor 41% gewijzigd door SmiGueL op 09-09-2010 20:16 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, zal het morgen proberen , maar tot nu toe werkt zijn dvd gewoon in mijn drive en in de zijne ook, alleen tijdens het installeren geeft hij een error bij de file fmv0000.bik , namelijk dat de file corrupted is en de install niet verder kan. Daarom vind ik het raar dat mijn dvd ( met zijn serial) niet werkt. Over de specs, die zouden gewoon genoeg moeten zijn, vooral als de demo gewoon goed gewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 22:00

DefLite

Why so serious?

Anders een ISO downloaden en die proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Weet je zeker dat hij in de winkel gekocht is ;-)?

Ik had namelijk de skidrow iso gedownload en had hetzelfde probleem. (foei foei :+ )
De orginele dvd doet het prima op mijn iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:52

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Jay-v schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 00:32:
Weet je zeker dat hij in de winkel gekocht is ;-)?

Ik had namelijk de skidrow iso gedownload en had hetzelfde probleem. (foei foei :+ )
De orginele dvd doet het prima op mijn iMac.
lol ...... busted..... :o :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, we hebben gewoon de orginele dvd, mischien een x een download proberen? Kijken of ie dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 21:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mogelijk is zijn DVD drive niet helemaal honderd. Heb je de tip can het delen van jouw DVD drive over het netwerk al geprobeerd?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:44
Ultraman schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:14:
Mogelijk is zijn DVD drive niet helemaal honderd. Heb je de tip can het delen van jouw DVD drive over het netwerk al geprobeerd?
Als het aan de DVD drive zou liggen, dan is het wel heel toevallig dat het telkens hetzelfde bestand is dat problemen geeft, terwijl je wel aan de DVD drive gaat denken als het probleem zich bij 2 verschillende DVD's voordoet. Tenzij dit bestand een van de eerste bestanden is die van de DVD gekopieerd worden.

En als iemand (Jay-v) zegt dat hij dit probleem ook had met een illegale versie...dank begin ik ook te twijfelen...

Kan hij niet in de winkel z'n DVD omruilen voor een andere? als deze echt defect is, dan mag je hem volgens mij gewoon omruilen...

[ Voor 9% gewijzigd door chrisO op 14-09-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
chrisO schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:20:
[...]

Als het aan de DVD drive zou liggen, dan is het wel heel toevallig dat het telkens hetzelfde bestand is dat problemen geeft, terwijl je wel aan de DVD drive gaat denken als het probleem zich bij 2 verschillende DVD's voordoet. Tenzij dit bestand een van de eerste bestanden is die van de DVD gekopieerd worden.

En als iemand (Jay-v) zegt dat hij dit probleem ook had met een illegale versie...dank begin ik ook te twijfelen...

Kan hij niet in de winkel z'n DVD omruilen voor een andere? als deze echt defect is, dan mag je hem volgens mij gewoon omruilen...
Zoals al eerder aangegeven , de dvd werkt in mijn macbook pro (i5 2,4 ghz) wel. Ik zelf heb ook de dvd gekocht en hij heeft deze ook geprobeerd en heeft hetzelfde probleem. Verder is er bijna niks op internet te vinden over dit probleem, als dit een probleem is wat bij downloaden voorkwam was er vast wel meer te vinden op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas Kane
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
Heb je geprobeerd om de hele dvd naar de harde schijf te kopiëren? Als het lukt probeer de installatie vanaf de harde schijf uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 22:41

Apache

amateur software devver

Wanneer je de key registreert bij steam kan je het gewoon volledig via internet downloaden.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Pagina: 1