CAI installatie voor Mediacenter

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Omdat ik zo langzaam aan alle projecten wel een keer wil afronden ben ik nu bezig met het netjes maken van de CAI installatie. Ik kan echter niet kiezen en heb het volgende probleem.

Ik heb de volgende aansluitingen nodig

2 x FloppyDTV
2 x FireDTV
2 x PVR-500
1 x TV
1 x TV (voor eventueel de slaapkamer)

Zoals je ziet heb ik al 7 aansluitingen nodig voor mijn Mediacenter. Nu kan ik hiervoor een Hirschmann afc2081 gebruiken maar deze heeft op sommige poorten een demping van 19dB en op andere poorten 7dB. Nu heb ik daarom een versterker nodig van minimaal 20dB, maar dan zijn sommige aansluitingen harder dan andere.

Hoe kan ik dit oplossen een versterker kost als snel 130 euro en ik wil het graag in een keer goed doen. De AFC2081 heb ik al wel liggen. Maar ik zag dat er ook 8 voudige splitters zijn maar ik weet niet of deze ook een onevenredige demping hebben over de verschillende poorten. Voorbeeld is de Axing SKV00800

Ik heb vanaf de AOP ongeveer 3 meter coax nodig om bij mn TV Meubel te komen vanaf daar wil ik splitten naar 7 aansluitingen met ongeveer 50/100cm kabel.

Ik heb op dit moment een 3 voudige splitter met daarop een dubbelvoudige splitter en nog een dubbelvoudige splitter

[ Voor 3% gewijzigd door raymonvdm op 08-09-2010 11:57 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat serieus 1 PC met 7 CAI aansluitingen :o :?
Wat doe je daar in 's hemelsnaam allemaal mee :?

Ik denk dat je hoofdvraag voor je in dit geval is: heb ik op alle aansluitingen een retoursignaal nodig? En kun je evt doorlussen?

Wat ik me ook afvraag (ik krijg een beetje het idee dat je er zoveel kaarten in hebt zitten om meerdere TV's onafhankelijk aan te kunnen sturen): is dit niks voor je: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zou zoiets pakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrooke.nl/contents/media/15%20cai.jpg

En dan zelf wat coaxkabels maken met:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrooke.nl/contents/media/05%20cai.jpg

En:
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrooke.nl/contents/media/t_11%20cai.jpg

Vergeet de afsluitweerstanden niet ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.elektrooke.nl/contents/media/09%20cai.jpg

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• raymonvdm
LauPro schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:13:
Ik zou zoiets pakken:
[afbeelding]

En dan zelf wat coaxkabels maken met:
[afbeelding]

En:
[afbeelding]

Vergeet de afsluitweerstanden niet ;)
[afbeelding]
Dat is ook mijn idee, maar dan heb ik op sommige aansluitingen een demping van 19dB en ik vroeg me af, "Kan dat nou niet anders?"

Ik heb inderdaad 8 tv tuners in mn mediacenter, zo kan ik 4 digitale en 4 analoge opnames tegelijk opnemen. Nooit meer ruzie met mijn wederhelft over wat zullen we eens opnemen.

• MrAngry
  • Laatst online: 10:35
Ik zou toch zeggen dat je daar in alle redelijkheid zeker de helft van kan droppen, dan is je probleem ook opgelost :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 13:34

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dat is idd niet anders, splitsing is signaalverlies. Wat je dan zou moeten doen is een versterker pakken die je per kanaal kan inregelen, maar dat is duur en omslachtig. Ik denk dat als je 1 fatsoenlijke versterker ervoor zet je zat signaal overhoudt. Ik heb in het verleden een dergelijke opstelling gehad met 3 tuners, nooit echt veel signaalverschil gezien.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-02 22:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

raymonvdm schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:16:
[...]

Dat is ook mijn idee, maar dan heb ik op sommige aansluitingen een demping van 19dB en ik vroeg me af, "Kan dat nou niet anders?"

Ik heb inderdaad 8 tv tuners in mn mediacenter, zo kan ik 4 digitale en 4 analoge opnames tegelijk opnemen. Nooit meer ruzie met mijn wederhelft over wat zullen we eens opnemen.
Met die link die ik gaf kun je mogelijk met de helft af, check hem eens zou ik zeggen :)

Trouwens nofi...maar al eens aan interactieve digitale TV gedacht? 2 decoders en je bent de man...on demand vrijwel alles terugkijken wat op de netten is uitgezonden, zelfs in HD. Scheelt een hoop ellende voor je :)

Maar goed, dit is hobby en dat heeft ook wel iets ;)

* The Eagle heeft nog een oude videorecorder staan en zelfs dat ding staat constant stof te happen. Laatste keer gebruikt bij de openingswedstrijd op het WK, daarna niet meer. Ik zou echt serieus niet weten wat er zo interessant op TV is dat ik het op zou willen nemen. Teveel pulp op tv...ik krijg steeds meet het gevoel "hou het volk stil met brood en spelen" :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• raymonvdm
The Eagle schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:23:
[...]

Met die link die ik gaf kun je mogelijk met de helft af, check hem eens zou ik zeggen :)

Trouwens nofi...maar al eens aan interactieve digitale TV gedacht? 2 decoders en je bent de man...on demand vrijwel alles terugkijken wat op de netten is uitgezonden, zelfs in HD. Scheelt een hoop ellende voor je :)

Maar goed, dit is hobby en dat heeft ook wel iets ;)

* The Eagle heeft nog een oude videorecorder staan en zelfs dat ding staat constant stof te happen. Laatste keer gebruikt bij de openingswedstrijd op het WK, daarna niet meer. Ik zou echt serieus niet weten wat er zo interessant op TV is dat ik het op zou willen nemen. Teveel pulp op tv...ik krijg steeds meet het gevoel "hou het volk stil met brood en spelen" :/
Ja maar helaas heb ik de laatste aflevering van Spartacus dus gemist :+

Met de door jou geplaatst link moet ik gelijk mn mediacenter verbouwen tot een MediaPortal server en dat wil ik niet. Ik gebruik al een SmartWi om een Ziggo kaart te delen over de 4 digitale ontvangers. Ik weet niet of de cardsharing oplinning genoemd in de link ook werkt met Mediacenter. Ik kom namelijk nog een SmartWi client card te kort 8)

Ik heb denk ik geen retoursignaal nodig voor de digtiale ontvangers. Ik wil hier echter wel rekening mee houden door een 1 poort versterker te kiezen met een retoursignaal zodat ik ook internet via Ziggo kan nemen mocht ik dat later willen.

[ Voor 23% gewijzigd door raymonvdm op 08-09-2010 12:34 ]

Pagina: 1