[Windows 7] Boot niet meer na schijf gerommel*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Hallo,

Ik gebruik Windows 7 64bit ultimate. Gisteren heb ik een nieuwe harde schijf gekocht (500gb) met als bedoeling om als backup te gebruiken. Er zat al een harde schijf in van 500gb en ik las dat het interessant is gewoon een mirror van je hd te maken. Dit zou makkelijker te herstellen zijn moest er een hd kapot gaan.
Dit heb ik dan ook gedaan, van de oude 500gb HD (een partitie met os) een mirror gemaakt naar de nieuwe hd. Dit lukte, de schijf heeft een tijdje gesynchroniseerd en was dan klaar.

Nu herstart ik mijn pc na een tijdje hem gebruikt te hebben en hij loopt vasten bij het opstarten. Op het moment dat het windows laad scherm er zou moeten opkomen, komt er een _ te staan.

De bios herkent allebei de hd. Met een Windows installiecd kwam ik te weten dat allebei de hd goed zijn plus er niets mis is met de boot bestanden.

Het gaan om 2 sata schijven, ik heb al geprobeerd om met 1 schijf te starten, zelfde probleem.

Misschien een verkeerde instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Probeer eens een harde schijf los te koppelen en dan op te starten.

BTW [Windows 7], dit is natuurlijk een waardeloze beschrijving van je probleem in je topic titel.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
Heb ik geprobeerd, zelfde probleem.
Ik was mijn titel vergeten ingeven

• Dark_f
Kan het aan een verkeerde instelling in bios liggen? Want met een linux boot cd kan ik de harde schijf bekijken

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik vraag me af wat je nu gedaan hebt. Staan de schijven in RAID1? Of heb je een programma gedownload en daarmee een schijf image gemaakt?

Vette shit!

• Dark_f
Ik heb via schijfbeheer een mirror gemaakt van mijn harde schijf waar Windows op staat naar de twede nieuwe harde schijf die ongebruikt was

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 15:28
Heb je wellicht ook de sata controller in je BIOS op RAID gezet? Dat hoeft niet voor je software-raid (zou je problemen verklaren, daar je windows dan een andere driver moet gebruiken).

• Dark_f
In de bios heb ik niets veranderd. Er zit een onboard raid controller op maar daar vind ik niets over terug in de bios.
Pagina: 1