Toon posts:

Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een pc geïnstalleerd. Hij is nog gewoon helemaal clean. het enige wat ik heb geïnstalleerd (XP Pro) zijn de drivers.
vervolgens heb ik hem aangemeld op het domein en opnieuw opgestart.

De net logon draait en krijg m'n gedeelde schijven te zien. Alle schijven kan ik openen behalve 1. (alle schijven worden verwezen naar \\server\d$\diverse mapjes)

zodra ik die aanklik krijg ik een simpele melding : "Toegang geweigerd" meer niet . Ik ben gewoon als admin ingelogd en wanneer ik na de gedeelde schijf ga via "\\server\map" werkt het wel gewoon. Iemand enig idee wat het kan zijn?

heb op google al gezocht maar daar heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt,

Gr

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 11:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
niet iets vreemds ontdekt. Wanneer ik in de adres bak de schijf letter intyp . in dit geval "Y:" gaat 'ie er wel gewoon heen! echt vreemd.

niemand die dit herkend?

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:46
De schijf een keer ontkoppelen en opnieuw aan (laten) maken?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al diverse keren gedaan. zowel op hostname als op IP maar werkt beide niet. Het is puur die koppeling is wie niet werkt. een andere schijf letter geprobeerd. werkt ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 13:19 ]

Verwijderd

misschien even kijken in de logboeken op de server?

Kijk ook naar de gedeelde mappen. de x$ (met de $) zijn admin shares en hierbij heeft alleen een admin toegang. zonder toegang klopt de melding...

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-02 10:23
Heb je al gekeken in de logfiles aan de serverkant?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:15

Red Boll

Kick Ass!

Wat zijn "mijn gedeelde schijven"? Op de XP bak of op de server?
Eh... admin? Wat voor admin? Er zijn er nogal wat...
Blijkbaar heeft jouw admin geen rechten op die folder?

Werkte het voorheen heen? Werkt het vanaf een ander werkstation met dezelfde user wel?

Je maakt er met deze info wel een spannende puzzel van. Iets meer info zou zeker helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik ben toch als administrator ingelogd? En het zijn gewoon schijven die worden toegewezen via NETLOGON.bat waar iedereen toegang tot heeft. Behalve op deze PC weigert Y.

Verwijderd

Topicstarter
Red Boll

ik zou proberen wat duidelijker te zijn.

we hebben dus een 2003 Server. Op de D partitie daarvan staan diverse gedeelde mappen die aan clients worden toegewezen via NETLOGON. Hier toe heeft iedereen toegang. Alles is XP.

Ik log in op een client pc met Administrator (van domein) en ik krijg de melding toegang geweigerd wanneer ik op Y:/ icoon klik. ( dit is echter maar op 1 PC het geval)

Maar typ ik Y:/ in de adresbalk in gaat ie er heen zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 13:26 ]

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Probeer deze anders handmatig te mappen?
Heb je al in schijfbeheer gekeken op de XP bak?

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01 21:57

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Ik kon in je openingspost niet lezen of je local administrator bent of domain administrator. Soms kan het ook zijn dat de rechten gewoon niet goed staan. Ik heb wel eens gehad dat in een keer alle rechten foetsie zijn. Dan kan zelfs een administrator er niet op. Misschien kun je dat uitsluiten en eventueel hier posten.

kleine edit: bij windows 2008 server is het zo dat als je administrator inlogt dat het goed kan zijn dat ie dan de local administrator pakt. Ik weet niet of je dit ook aan de client kant hebt met win 7 / vista. eventueel kun je inloggen met: domain\administrator

[ Voor 29% gewijzigd door wvdburgt op 08-09-2010 13:27 ]

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Verwijderd

Topicstarter
@ Red Boll

Handmatig heb ik het geprobeerd maar dit werkt ook niet.
Schijfbeheer kijken op XP heeft toch geen zin? dit zijn toch mappen op de server.

@wvd
Ik ben ingelogd als admin op domein. Maar ook met mn eigen account kom ik er niet op. En dit terwijl ik op mn eige pc met account wel gewoon op kan. Plus, dat wanneer ik de schijf letter intyp in de adres balk kan ik er gewoon op. Dan zou die toch dan ook die melding moeten geven?

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:30:
@ Red Boll
Handmatig heb ik het geprobeerd maar dit werkt ook niet.
Schijfbeheer kijken op XP heeft toch geen zin? dit zijn toch mappen op de server.
Misschien dat er tijdens de installatie een tijdelijke schijf is aangemaakt op Y: die nu in de weg zit?
Het is ook maar een (wilde) gok.

Oh ja, ik neem aan dat je ondertussen de XP bak al een nette reboot hebt gegeven?

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad. al diverse malen en heb alles geprobeerd maar mijn kennis houdt hierbij ongeveer wel op.

- Heb afgemeld/aangemeld van het domein
- Handmatig verwijderd/toegevoegd
- verschillende gebruikersnamen geprobeerd
- werkte allemaal niet.

Het vreemdste vind ik nog dat wanneer ik "Y:" in het adresbalk typt deze wel werkt.

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:22:Het vreemdste vind ik nog dat wanneer ik "Y:" in het adresbalk typt deze wel werkt.
Inderdaad. Vreemde zaak hoor.

Wanneer je "net use" uitvoert in de command prompt, is er dan al een Y: schijf zichtbaar?

Verwijderd

Topicstarter
ja daar staat 'ie tussen.

Nu wordt het nog gekker.

Rechtermuisknop op start -> verkenner -> Y:/ . .... . Doet de schijf het wel.. Terwijl 'ie dan via Deze Computer nog steeds niet werkt.
naja ik snap er niks meer van . lama zitten allemaal haha

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 17:01 ]

• Red Boll

Red Boll

Kick Ass!

Dit is onderdaad een heel vreemd dingetje. 8)7
Pagina: 1