Ik gebruik op mijn site een sticky footer om de footer altijd onderaan het scherm te houden, ongeacht de hoeveelheid content op een pagina. Dit werkt perfect voor alle browsers, behalve IE7 (IE6 is buiten scope).
Versimpeld ziet mijn pagina structuur er zo uit:
En de CSS als volgt:
Je kan [code=html | css][/code] tags gebruiken
Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat IE de regel "height: auto !important;" negeert, omdat het dit niet kent. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen zodat het ook werkt in IE7? Ik vraag me zowiezo af wat een browser doet als er 2x een "height" property staat voor dezelfde class?
Versimpeld ziet mijn pagina structuur er zo uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <html> <head> </head> <body> <div class="wrapper"> <p>bla</p> <div class="push"></div> </div> <div class="footer"> <p>Copyright (c) 2010</p> </div> </body> </html> |
En de CSS als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| * { margin: 0; } html, body { height: 100%; } .wrapper { min-height: 100%; height: auto !important; height: 100%; margin: 0 auto -80px; } .footer, .push { height: 80px; } |
Je kan [code=html | css][/code] tags gebruiken
Na lang zoeken ben ik er achter gekomen dat IE de regel "height: auto !important;" negeert, omdat het dit niet kent. Iemand een idee hoe ik dit kan aanpassen zodat het ook werkt in IE7? Ik vraag me zowiezo af wat een browser doet als er 2x een "height" property staat voor dezelfde class?
[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 10-09-2010 00:27 ]