Informatie verkrijgen over een KPN ADSL-verbinding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
Zoals jullie misschien wel weten ben ik pas gescheiden. Ik woon nu tijdelijk in een chalet in de bossen; lekker rustig, en er is zelfs ADSL met WiFi.

Maar daar gaat dus mijn vraag over. In het chalet stond een KPN Experiabox (zo'n Thompson ding met één WiFi-antenne). De eigenaar van het chalet zei dat die niet van hem was... Tot mijn verbazing zit er een werkende ADSL-lijn op. Aan de ene kant wel mooi want zo heb ik een leuke Internetverbinding, en nog gratis ook, maar aan de andere kant hangt er zo een zwaard van Damocles boven mijn hoofd. De eigenaar van de lijn zal deze waarschijnlijk een keer gaan opzeggen, en dan zit ik zonder Internet. Ik heb wel een Vodafone-"dongel", maar er is daar geen 3G-ontvangst, alleen maar brakke UMTS die me qua snelheid doet terugdenken aan het goede oude 56kbaud-tijdperk...

Ik heb al met KPN gebeld, maar die kunnen me geen enkele informatie geven over de lijn omdat ik niet de contractant ben. Ik kan hem ook niet op mijn naam laten zetten. Ze zeggen dat ik moet wachten tot de lijn eventueel door de eigenaar ervan is opgezegd alvorens ik zelf een lijn kan nemen, en die aanvraag kan dan een maand duren :X

Hoe kan ik meer informatie krijgen over deze lijn? Hoe kan ik zelf een ADSL-verbinding regelen terwijl er een KPN-ADSL onder een andere naam actief is over de zelfde telefoonlijn (die ook niet van mij is), en kan dat überhaupt wel?

Ik heb naast mijn fulltime job een eigen bedrijfje, en daarvoor ben ik afhankelijk van mijn internetverbinding; anders zou ik het gewoon op zijn beloop laten en genieten van gratis internet zo lang het goed gaat, maar ik kan het me niet veroorloven om een maand lang zonder verbinding te zitten...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 16:21
kunnen ze je ook niet aan de hand van het telefoonnummer melden wie dan wel de contractant is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Een kabelaansluiting, is dat geen oplossing? Dan heb je twee Internet verbindingen. Valt de ADSL plotseling weg, dan heb je nog steeds Internet via de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Topicstarter
robertpNL schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:22:
Een kabelaansluiting, is dat geen oplossing? Dan heb je twee Internet verbindingen. Valt de ADSL plotseling weg, dan heb je nog steeds Internet via de kabel.
Er is daar geen normale CAI-aansluiting: midden op het chaletpark staat een grote antenne voor het hele park, de kosten daarvoor zijn inbegrepen in de parkkosten. Thuis hadden we het standaard analoge kabelpakket van UPC, en bij deze zit er t.o.v. dat pakket Sport1 bijop en een vage zender genaamd "Oranje", terwijl TMF, MTV en TV5 missen (vooral dat laatste baal ik van, mijn dochtertje kijkt in het weekend 's morgens altijd Franse tekenfilms op TV5 en dat kan ze dus bij mij niet doen).

Edit: Thx FA :)

[ Voor 28% gewijzigd door Mx. Alba op 08-09-2010 10:30 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

IEF

Why so serious?

Mx. Alba schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:15:
Hoe kan ik meer informatie krijgen over deze lijn? Hoe kan ik zelf een ADSL-verbinding regelen terwijl er een KPN-ADSL onder een andere naam actief is over de zelfde telefoonlijn (die ook niet van mij is), en kan dat überhaupt wel?
1. Gewoon lekker een KPN analoge lijn aanvragen daar. KPN heeft een leverplicht voor analoge telefonie.
Dan heb je gewoon mooi je eigen lijn om op aan te vragen.

2. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het ding daar gewoon een postcode/huisnummer heeft ;)
Er bestaat zoiets als een 'Enige Bewoner' aanvraag. Indien er slechts 1 bewoner is (jij dus) en daar komt een koperdraadje van KPN binnen, dan kun je gewoon doodleuk een aanvraag doen waarbij je aangeeft dat je de enige bewoner bent, de lijn wordt dan 'gewoon' gemigreerd naar jou toe mits de oude abonnee geen actie onderneemt (hij moet dan dus proactief reageren).

3. Wellicht kan ik je iets meer info verschaffen over wat er precies aanwezig is op dat adres..
aan de hand van een postcode/huisnummer (en/of toevoegingen). Als je een telefoonnummer erbij hebt
eventueel, dat graag ook vermelden. DM staat uiteraard aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
IEF schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:29:
[...][...]
2. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het ding daar gewoon een postcode/huisnummer heeft ;)
Er bestaat zoiets als een 'Enige Bewoner' aanvraag. Indien er slechts 1 bewoner is (jij dus) en daar komt een koperdraadje van KPN binnen, dan kun je gewoon doodleuk een aanvraag doen waarbij je aangeeft dat je de enige bewoner bent, de lijn wordt dan 'gewoon' gemigreerd naar jou toe mits de oude abonnee geen actie onderneemt (hij moet dan dus proactief reageren).
[...]
Daar heb ik anders niet veel van gemerkt toen ik begin 2008 op mezelf ging wonen :{
Standaard rijtjeshuis, zat alleen nog een actieve telefoonverbinding van de vorige bewoner (die was overleden).

Zijn nabestaanden hebben het nooit opgezegt en het was voor ons zo goed als onmogelijk om contact met hun te krijgen. Het heeft zeker een half jaar geduurt met veel zeuren klagen zeuren klagen en nog eens zeuren voordat ik een eigen telefoonverbinding had waar ik ADSL op kon aanvragen.

Om nog maar te zwijgen over alle telefoontjes die er nog binnenkwamen voor de vorige bewoner, de nabestaanden hadden voor het gemak ook maar gewoon niemand op de hoogte gesteld van z'n dood...

Oh en, offtopic, maar echt heel veel post, abbonementen, enz... :X Sommige komen nog steeds omdat het volgens hun administratie niet mogelijk is iemand op te zeggen bij overlijden zonder dat een nabestaande dat doet... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je PM maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:10

sjaakaq

It might get loud

Zoals IEF zegt: vraag gewoon ADSL aan. Volgens de wet/OPTA moet KPN dan "wijken" en krijgt het nieuwe signaal voorrang.

Dit zodat een provider je niet kan dwingen gebruik te maken van hun diensten als jij voor einde contract naar een andere provider zou willen (ze kunnen je natuurlijk wel aan je contractsverplichtingen houden (iedere maand betalen ;) ) maar dat is weer een ander verhaal).

leoaq.fm // Jeune Loop

Pagina: 1