verbinding met data server valt weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met een Apple in ons Windows netwerk.
Via de finder zoek ik de data server op en open deze (geef even de connect as met de juiste gegevens op)
dan kom ik gewoon op de shares op deze server.
Na een tijdje valt die verbinding weg, ik kan de server nog wel zien maar verbinden lukt niet meer. Als ik op connect as klik, gebeurd er niets en onderin blijft er maar zo'n rondje draaien.
Alle Windows pc's hebben hier geen last van en blijven gewoon verbonden en kunnen blijven verbinden.
Waar kan dit aan liggen?
bedankt alvast :)

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
ik heb ook geprobeerd om via Go een netwerk vrbinding op te zetten.
Als ik voorheen kon verbinden met \\server\share ga ik nu naar smb:\\server\ dan zie ik alle shares op de server en dan is die "share" zeg maar niet aan te klikken terwijl ik even ervoor nog verbinding had. Hoe is dit toch mogelijk...

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

1. Verkeerde subhok. Dit topic hoort in "Apple Software & Diensten" (ACS is geen dumphok voor alles dat Apple in de naam heeft)
2. Op basis van je info kan ik niet echt iets zinnigs roepen. Welke versie van OSX draai je? Wat draait er op de fileserver? Hoe is je netwerk ingericht? Hoe is authenticatie op de SMB server geregeld?
3. Na 5 sec googlen vind ik dit. Wellicht relevant?

Ik wil je best helpen, maar iets meer info en een topic in het juiste hok is wel zo handig ;)

Launching containers into space

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 23:26

Quakie

quakelen

Geen idee, en ik heb het helaas ook. Het is niet constant. Na een reboot is opgelost.

Win7 shares met een Mac OS x10.6.4 machine.

Win7 naar win7 machines werken wel, en tussen 2 Mac 10.6.4. machines werkt het ook gewoon.

Ik teken nergens meer voor

Verwijderd

Topicstarter
Whieee schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:17:
1. Verkeerde subhok. Dit topic hoort in "Apple Software & Diensten" (ACS is geen dumphok voor alles dat Apple in de naam heeft)
2. Op basis van je info kan ik niet echt iets zinnigs roepen. Welke versie van OSX draai je? Wat draait er op de fileserver? Hoe is je netwerk ingericht? Hoe is authenticatie op de SMB server geregeld?
3. Na 5 sec googlen vind ik dit. Wellicht relevant?

Ik wil je best helpen, maar iets meer info en een topic in het juiste hok is wel zo handig ;)
Ok sorry daarvoor.
Heb weinig kennis van Apple en verafschuw het ook dat precies de baas een Apple MOEST hebben binnen een windows netwerk, Zo kost het me dus dubbelwerk om problemen voor 2 platformen op te lossen. Maar goed is zal mijn gal niet spugen hier hahahaha.

Wat ik gevonden heb via via via links dat het mogelijk door energy save kan gaan en als draadloos en een kabel gelijkertijd verbonden zijn.
Het is als het goed is de laatste versie Mac OS (Snow Leopard), laptop is nog hagelnew.
De server is een 2003 dataserver welke lid is van een domein. Op een apple pc moet dus connect as gebruikt worden met daarbij de domain gegevens van die gebruiker, dat gaat goed tot een korte tijd later als die wegvalt.

Hopen dat de gevonden "oplossing" het probleem oplost.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit lijkt me inderdaad een softwareprobleem, dus een move naar Apple Software & Diensten :)

ACS > ASD

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

1: ga naar system preferences, network en zet IPv6 uit voor zowel ethernet als wifi.

Zodra je intern over bent op IPv6 kun je dat weer aanzetten, maar windows levert een half-functionerede IPv6-oplossing mee (teredo) en Snow Leopard verwacht een volledige, ook voor SMB.

2: ga naar system preferences, sharing, file sharing en klik op 'Options'. Zet "share via SMB' aan. AFP en FTP zijn voor jouw omgeving niet relevant, dus kun je uitzetten maar het maakt verder niet uit.

Als je een AD-server hebt:

3: ga naar system preferences, Accounts, 'Login Options', klik op 'Network Account Server' en voer de naam of het ip-adres van je domain-server in.
Verwijderd schreef op donderdag 09 september 2010 @ 10:46:
Maar goed is zal mijn gal niet spugen hier hahahaha.
Doe inderdaad maar niet, want je krijgt wat onderbouwde tegenwind. :P

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
burne schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:02:
1: ga naar system preferences, network en zet IPv6 uit voor zowel ethernet als wifi.

Zodra je intern over bent op IPv6 kun je dat weer aanzetten, maar windows levert een half-functionerede IPv6-oplossing mee (teredo) en Snow Leopard verwacht een volledige, ook voor SMB.

2: ga naar system preferences, sharing, file sharing en klik op 'Options'. Zet "share via SMB' aan. AFP en FTP zijn voor jouw omgeving niet relevant, dus kun je uitzetten maar het maakt verder niet uit.

Als je een AD-server hebt:

3: ga naar system preferences, Accounts, 'Login Options', klik op 'Network Account Server' en voer de naam of het ip-adres van je domain-server in.

[...]
Ok super, dit kan ik nog proberen :)
Doe inderdaad maar niet, want je krijgt wat onderbouwde tegenwind. :P
Ghe ghe :) :)

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

@burne: top! Die had ik nog niet gevonden :)

Launching containers into space

Pagina: 1