• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Heren, dames...

Lang geleden dat ik hier een topic gestart heb! Maar ik ben voor mijn nieuwe build opzoek naar een AM3 moederbord voor een phenom x6 1055T processor :)

Er is niet echt een grote wensenlijst, mijn eisen zijn als volgt :

Algemeen :

Budget < 100 euro voor mobo.
6 sata poorten
4 ramsloten
Atx of E-atx (en dus ook voldoende pci/pci-e sloten)
Meer dan 4 usb poorten.
sata600 is grappig als ik ooit een ssd koop, geen eis though.
Specifiek :

Ik moet er mee kunnen overclocken. DWZ mijn phenom naar 3.6/4 ghz toe? Koeling zal het probleem niet zijn, maar het moederbord moet dus met relatieve eenvoud een hoge fsb kunnen halen.. Ik hoef geen uitgebreid tweakerbord, die tijd ligt achter me. Tevens zou ik het niet erg vinden om wat betreft ventilator/koeling instelling redelijk uitgebreide mogelijkheden te hebben, maar dit is een bijkomstigheid, geen eis...

Liefst ook eigenlijk een zwart pcb, en geen kermiskleurtjes.. Ik heb een window in mijn kast en het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien allemaal... Geen eis echter.

Zelf heb ik deze borden gevonden, uit de BBG onder andere, maar omdat ik graag al mijn opties afweeg, hoopte ik dat jullie nog suggesties hadden!

pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
pricewatch: MSI 770-G45
pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO

deze ziet er ook goed uit..

pricewatch: MSI 870A-G54

pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3

krijgt goede aanbevelingen.. weet niet of hij het met de x6 ook zo goed doet, meeste is nog uit het x4 tijdperk.

De msi staat me eigenlijk wel aan :) En is nog zeer goedkoop ook. Krijg dan echter meteen mijn twijfels want : if it sound too good to be true, it probably is..

Dus hebben jullie nog suggesties voor goed oc'ende am3 moederborden?

[ Voor 12% gewijzigd door HeepH op 08-09-2010 01:02 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Derrick
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-01 17:32
Ik heb zelf de M4A785TD-V EVO en kan je die persoonlijk afraden:

Je kan namelijk niet de Command Rate van je RAM op 2T zetten. Dit is om je RAM timing wat soepeler te zetten bij hogere kloks. De Internal Memory Controller van AMD is nogal moeilijk met 1T command rate en snelheden boven DDR-1333.
Sowieso heeft AMD meer baat bij lagere latency RAM maar ik weet niet wat voor RAM je plant te gebruiken.

Van de anderen weet ik niet zo zeker: een heatsink op je VRMs is eigenlijk verplicht bij langdurige overkloks. Mijne wordt gloeiend heet tijdens prime95 zonder overklok.

Verwijderd

De Asrock 870Extreme3 voldoet volgens mij al aan al de eisen en zelfs meer dan dat (USB3.0 CrossFire)

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Topicstarter
Hmm, je hebt gelijk. Maar klokt ie ook een beetje lekker over dat jij weet?

Other then that, goede tip! Wel een lelijk bord though :(

Ontdekte net dit bord : pricewatch: Asus M4A89GTD PRO

Te duur eigenlijk, maar er is wel verdomd goed over nagedacht! 8-pin connector een beetje verhoogt zodat je er beter bij kunt komen, een knopje erop als je ram niet compatible om met safe-settings te booten... Geeft wel aan dat er over het product is nagedacht, en dat kan ik als industrieel ontwerper wel ontzettend waarderen!

"vga switch card" is belachelijk though..

[ Voor 3% gewijzigd door HeepH op 08-09-2010 02:23 ]

http://specs.tweak.to/16495

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ik heb deze en die bevalt totnogtoe prima. Voldoet aan alles wat jij wil, alleen weet ik niet hoe goed 'ie overclockt :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Heephstan schreef op woensdag 08 september 2010 @ 02:23:
Hmm, je hebt gelijk. Maar klokt ie ook een beetje lekker over dat jij weet?
4GHz mag voor het mobo sowieso geen probleem zijn. :)
Pagina: 1