Heren, dames...
Lang geleden dat ik hier een topic gestart heb! Maar ik ben voor mijn nieuwe build opzoek naar een AM3 moederbord voor een phenom x6 1055T processor
Er is niet echt een grote wensenlijst, mijn eisen zijn als volgt :
Algemeen :
Budget < 100 euro voor mobo.
6 sata poorten
4 ramsloten
Atx of E-atx (en dus ook voldoende pci/pci-e sloten)
Meer dan 4 usb poorten.
sata600 is grappig als ik ooit een ssd koop, geen eis though.
Specifiek :
Ik moet er mee kunnen overclocken. DWZ mijn phenom naar 3.6/4 ghz toe? Koeling zal het probleem niet zijn, maar het moederbord moet dus met relatieve eenvoud een hoge fsb kunnen halen.. Ik hoef geen uitgebreid tweakerbord, die tijd ligt achter me. Tevens zou ik het niet erg vinden om wat betreft ventilator/koeling instelling redelijk uitgebreide mogelijkheden te hebben, maar dit is een bijkomstigheid, geen eis...
Liefst ook eigenlijk een zwart pcb, en geen kermiskleurtjes.. Ik heb een window in mijn kast en het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien allemaal... Geen eis echter.
Zelf heb ik deze borden gevonden, uit de BBG onder andere, maar omdat ik graag al mijn opties afweeg, hoopte ik dat jullie nog suggesties hadden!
pricewatch: Gigabyte GA-770TA-UD3
pricewatch: MSI 770-G45
pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO
deze ziet er ook goed uit..
pricewatch: MSI 870A-G54
krijgt goede aanbevelingen.. weet niet of hij het met de x6 ook zo goed doet, meeste is nog uit het x4 tijdperk.
De msi staat me eigenlijk wel aan
En is nog zeer goedkoop ook. Krijg dan echter meteen mijn twijfels want : if it sound too good to be true, it probably is..
Dus hebben jullie nog suggesties voor goed oc'ende am3 moederborden?
Lang geleden dat ik hier een topic gestart heb! Maar ik ben voor mijn nieuwe build opzoek naar een AM3 moederbord voor een phenom x6 1055T processor
Er is niet echt een grote wensenlijst, mijn eisen zijn als volgt :
Algemeen :
Budget < 100 euro voor mobo.
6 sata poorten
4 ramsloten
Atx of E-atx (en dus ook voldoende pci/pci-e sloten)
Meer dan 4 usb poorten.
sata600 is grappig als ik ooit een ssd koop, geen eis though.
Specifiek :
Ik moet er mee kunnen overclocken. DWZ mijn phenom naar 3.6/4 ghz toe? Koeling zal het probleem niet zijn, maar het moederbord moet dus met relatieve eenvoud een hoge fsb kunnen halen.. Ik hoef geen uitgebreid tweakerbord, die tijd ligt achter me. Tevens zou ik het niet erg vinden om wat betreft ventilator/koeling instelling redelijk uitgebreide mogelijkheden te hebben, maar dit is een bijkomstigheid, geen eis...
Liefst ook eigenlijk een zwart pcb, en geen kermiskleurtjes.. Ik heb een window in mijn kast en het moet er een beetje fatsoenlijk uitzien allemaal... Geen eis echter.
Zelf heb ik deze borden gevonden, uit de BBG onder andere, maar omdat ik graag al mijn opties afweeg, hoopte ik dat jullie nog suggesties hadden!
pricewatch: MSI 770-G45
pricewatch: Asus M4A785TD-V EVO
deze ziet er ook goed uit..
pricewatch: MSI 870A-G54
krijgt goede aanbevelingen.. weet niet of hij het met de x6 ook zo goed doet, meeste is nog uit het x4 tijdperk.
De msi staat me eigenlijk wel aan
Dus hebben jullie nog suggesties voor goed oc'ende am3 moederborden?
[ Voor 12% gewijzigd door HeepH op 08-09-2010 01:02 ]