Toon posts:

Nieuwe processor voor gaming?

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil een gtx460 1gb kopen, maar ik vroeg me af of me processor nog wel daar goed genoeg voor is.
ik heb een amd athlon 5000+ dual core processor 2.6ghz. Is het echt nodig om deze te vervangen of kan ik hier nog wel een tijdje mee doorgaan?

En ook me geheugen ik heb nu 2x 1gb geheugen van het merk Apacer. Als ik dit wil uitbreiden moet ik dan hetzelfde merk geheugen nemen? Ik heb dual channel in me moederbord.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 00:28 ]

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Hier kun je kijken wat je cpu'tje nog kan:
http://www.anandtech.com/bench/CPU/2
Staan wat games bij, sommige wat ouder, maar geeft je een indruk van wat je processor kan.
Als je extra geheugen wil, zorg dat je 2de setje vrijwel gelijk is aan de eerst ander kun je rare dingen krijgen/verwachten.
Mocht dat bijna niet te doen zijn, zou je die 2GB in V&A kunnen verkopen en koop je 2x2GB terug.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-02 10:36

Moortn

Hallo

Voor World of Warcraft zal het niet nodig zijn, voor Crysis wel. Het ligt er dus maar net aan welke games je speelt. De CPU zal wel de bottleneck zijn als je die videokaart gaat kopen.

Let er wel op dat je dan een nieuw moederbord nodig hebt, een waarschijnlijk ook nieuw geheugen.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

aangezien je een amd chipset hebt zou je vrij gemakkelijk de processor kunnen upgraden, hiervoor is het handig als je een socket AM2+ hebt. Met een quadcore kan je veel meer uit je grafische kaart halen.

Verwijderd

je hoeft niet hetzelfde merk te kopen, je moet eens goed kijken wat jou moederbord ondersteund. :)
Anders is het mischien handiger een nieuw moederbord te kopen en nieuw geheugen + Processor ;)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

processor merk maakt niks uit voor je graka. Moederbord ondersteunt het zowieso, het is een modern moederbord, dus het is gewoon pci-e 16x
Moederbord hoef je niet te vervangen

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 13:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:13:
Hallo allemaal,

Ik wil een gtx460 1gb kopen, maar ik vroeg me af of me processor nog wel daar goed genoeg voor is.
ik heb een amd athlon 5000+ dual core processor 2.6ghz. Is het echt nodig om deze te vervangen of kan ik hier nog wel een tijdje mee doorgaan?
Dat is toch geheel aan jezelf? Als jij hem nog snel genoeg vind, zie ik geen reden om deze processor te vervangen. Als je echter merkt dat deze tekort schiet, is upgraden een optie.
Of het tot de mogelijkheden behoort kunnen we weinig over zeggen zonder informatie over je moederbord. Maar dat zijn zaken die je prima zelf op kunt zoeken door naar de CPU Support list te gaan op de productpagina van je moederbord op de website van de fabrikant. Ook kan het zijn dat er een BIOS update voor nodig is. Controleer dus ook of je BIOS recent genoeg is om de nieuwe CPU die je wilt gaan halen te ondersteunen, en upgrade je BIOS in geval dat dat nodig is.
En ook me geheugen ik heb nu 2x 1gb geheugen van het merk Apacer. Als ik dit wil uitbreiden moet ik dan hetzelfde merk geheugen nemen? Ik heb dual channel in me moederbord.
Merk zou niet zo uit mogen maken. Zolang je A-merk geheugen koopt zal er weinig mis gaan.
Let op dat hier niet je moederbord zo zeer de bepalende factor is voor het werken er van en functionaliteit als dual-channel. Je geheugencontroller zit in jouw geval in je processor, niet in de chipset op je moederbord.
Mixen van snelheden is geen probleem. PC5300 en PC6400 DDR2 kan bijvoorbeeld prima met elkaar overweg. PC6400 zal dan op de snelheid van PC5300 zijn werk doen.

Vragen over upgraden zijn al extreem vaak langsgekomen. Voor de CPU moet je controleren of je moederbord er mee overweg kan en geheugen bijprikken is een kwestie van A-merk geheugen kopen van het geschikte type. Dit is met zoekwerk zeker weten te vinden en binnen CSL is er veel over te vinden. Zie ook dit stukje CSL FAQ.

Je loopt hier al een jaartje rond, dan behoor je toch wel te weten dat we hier wel enige inzet van jouw kant verwachten alvorens je een topic opent. Mocht dat onbekend zijn, dan lijkt het mij een goed idee om nogmaals Het algemeen beleid vluchtig door te nemen.
Mocht je er nou alsnog niet uitkomen, dan kun je altijd nog --volgens het beleid-- een nieuw topic openen, waarin je gerichte vragen kunt stellen over je probleem met voldoende informatie over je systeem om je daarbij te kunnen helpen.

Succes met je eventuele upgrade. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.