Toon posts:

High Temps met WC setup op i7 930 D0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Heb vorige week men waterkoel setup afgewerkt, specs van de pc die overclockt is:
Cpu: i7 930 D0 @ 3.8 (19x200) op 1.25v
mobo: EVGA x58 Sli classified e760 met de S61J bios
ram: 3x2gb dominator gt 1866 cl9 die op 1600 cl8 draaid
2x5970 , ene van asus en de andere van sapphire (maar dat zou geen problemen mogen geven)
Enermax revolution 1050W

Waterkoelingsetup:
Full ek block op het moederbord
Swiftech apogee GTZ op men cpu ( jep inlet en outlet goed aangesloten)
swiftech micro res rev2
10-13mm tubing
Laing DDC-1Plus MCP355 12V met EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi
XPSC RX360 RAD
koelpaste is mx3

foto's van men setup: User systeem: Project COSMOS SR [ Stylez ] | Hardware.Info Nederland

Men idle temps zijn: idle:43 39 40 39 load:67 65 64 66 op prime

Niet overclockt zijn de temps 40 idle 55 load (kan hem niet echt op standaard krijgen, ook al reset ik cmos)

Weet iemand wat men probleem is?

Mvg
Alvast bedankt!

Verwijderd

Hoge idle temps komt waarschijnlijk doordat je eist/c1e hebt uitgeschakeld. Loadtemps lijken me niet hoog. Met een goede luchtkoeler zit je toch al snel rond de 75/80 graden. Hier bijvoorbeeld: http://www.hardwarecanuck...cpu-cooler-review-9.html: 77 graden met Megahalems. VTT voltage is ook nog wel interessant, net als kamertemp.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:05:
Hoge idle temps komt waarschijnlijk doordat je eist/c1e hebt uitgeschakeld. Loadtemps lijken me niet hoog. Met een goede luchtkoeler zit je toch al snel rond de 75/80 graden. Hier bijvoorbeeld: http://www.hardwarecanuck...cpu-cooler-review-9.html: 77 graden met Megahalems. VTT voltage is ook nog wel interessant, net als kamertemp.
waar kan ik die eist /c1e terugvinden? , kamertemperatuur is ongeveer 24 graden

VTT voltage staat op auto

kzou graag 4Ghz hebben minimum, maar dan moet ik het voltage zo hoog opdrijven, of is men voltage te hoog dat het daarom unstable is?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 22:28 ]

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-01 20:17

Hakker

a.k.a The Dude

vergeet niet dat je ook alles op 1 loop heb draaien dus zullen je temps altijd iets hoger zijn als mensen die alleen cpu koelen. Ik vind de stressed temps ook niet slecht hoor.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Verwijderd

Topicstarter
Hakker schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:22:
vergeet niet dat je ook alles op 1 loop heb draaien dus zullen je temps altijd iets hoger zijn als mensen die alleen cpu koelen. Ik vind de stressed temps ook niet slecht hoor.
Dus het is normaal dat ik een voltage van 1.3 niet aankan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:19:
[...]

waar kan ik die eist /c1e terugvinden? , kamertemperatuur is ongeveer 24 graden

VTT voltage staat op auto

kzou graag 4Ghz hebben minimum, maar dan moet ik het voltage zo hoog opdrijven, of is men voltage te hoog dat het daarom unstable is?
Eist/c1e staan wel ergens in je bios. Maar heeft eigenlijk alleen echt zin als je dynamic vcore ipv fixed gebruikt. Ik weet niet of jouw mobo die optie ook heeft.

Vtt zou ik niet op auto laten staan. (voor de duidelijkheid ik heb het over het voltage van de imc. Misschien dat het anders heet in jouw bios). Zou sowieso alles op de juiste waarde instellen bij oc-en. Geen idee wat je mobo anders uitkiest.

Persoonlijk denk ik dat je wat meer vcore nodig hebt voor 4GHz. Probeer anders ook eens of cpu pll verhogen zin heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Wel dit is nu net mijn probleem, als ik 1.3 volt op men cpu steek, dan gaat de temperatuur van prime 95 direcht richting 70++++ (dan bedoel ik echt direct:p )
Is het normaal dat ik zulke temps krijg?
Pagina: 1