• sjabeejdandn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-12 13:38
Hallo,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een nieuwe computer. Ik wil graag een computer zelf samen stellen, maar wil vooral een goede prijs kwaliteit verhouding. Ik heb al is zitten spelen met mogelijke samenstellingen waar een I5 750/760 in zit maar merk dat de prijs vaak toch erg oploopt. Nou vind ik in een Mediamarkt folder de Medion X7363D. Een computer voor 799 euro waar een I7 870 in zit met een ATI Radeon HD5450 1024 MB, en 4 GB ram van samsung. Dit zit allemaal op een MSI moederbord waarvan het niet duidelijk is welke het is. De verkoper in de mediamarkt kon alleen vertellen dat het een goedkoop en simpel moederbord was.
Nu verbaasd het mij dat een computer met zulke specificaties zo goedkoop kan zijn, en vraag ik mij dus af of het een goede aanbieding is, of dat de onderdelen waarschijnlijk minder goed zijn dan ze voor iemand met maar weinig verstand van onderdelen lijken?
En doet een goedkoop moederbord het effect van een snellere processor teniet (een snellere processor dan de I5 750 of 760)?

Verwijderd

Hoi,

Ik zou voor die Medion X7363D gaan, Dat MSI moederbord doet niks teniet aan jou processor die erin zit. De medions zijn voorzien van goede moederborden die de presentaties alleen ten goede doen :)

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-12 11:21
de videokaart is natuurlijk niet heel erg goed en persoonlijk vind ik de hele specificatie heel vaag. Medion kennende zal ook het windows 32 bit systeem geinstalleerd zijn

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Staat je niet dood op i7s, Voor gamen zijn goedkopere cpu's als een athlon II X3 bijvoorbeeld al ruimschoots geschikt, echter hou je dan een stuk meer geld over in je budget voor een degelijke videokaart. Als je iets meer wilt uitgeven kan je voor een i5 gaan.
Voor jouw budget lijkt me bijvoorbeeld een Radeon HD 5770 of GTX 460 wel geschikt. De HD 5450 is natuurlijk echt crap voor een desktop.
Laat even weten wat je ermee wil doen, en wat je eisen aan de pc zijn.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-12 22:35
Goedkoop moederboard is vaak voldoende voor de simpele gebruiker, je hoeft echt geen Asus extreme 3 series te hebben om patience te spelen. Ik zou zelf adviseren, neem een PC uit de best buy guide of laat je is in een computerwinkel adviseren.

• sjabeejdandn
Mijn budget is tot ongeveer 1000 euro exclusief beeldscherm. Mocht ik een goede computer hebben en goedkoper uit zijn is at natuurlijk ook niet erg! Dus als ik deze Medion koop zal ik de grafische kaart nog gewoon kunnen vervangen.
Ik zal regelmatig een spel op de computer spelen (hoeft niet direct op hoogste settings), maar wil eerlijk gezegd vooral een snelle computer hebben. Net als dat velen graag veel pk in de auto hebben terwijl je nog steeds maar 120 mag rijden..
De computer heeft inderdaad een 32 bit win7 maar er wordt een recovery dvd meegeleverd met een 64-bit versie erop.
Vinden jullie dat de beschreven Medion desktop het geld waard is? Meeste configuraties met een i5 750 zijn al richting de 1000 euro, en deze is met een snellere processor nog goedkoper ook. Of zal dit nou gaan betekenen dat ik erg op kwaliteit in ga leveren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sjabeejdandn schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:12:
Mijn budget is tot ongeveer 1000 euro exclusief beeldscherm. Mocht ik een goede computer hebben en goedkoper uit zijn is at natuurlijk ook niet erg! Dus als ik deze Medion koop zal ik de grafische kaart nog gewoon kunnen vervangen.
Roep dat niet te snel, op het moment dat je een zwaardere kaart erin duwt moet je voeding het ook kunnen bijbenen. De voedingen in dit soort systemen zijn vaak flink genoeg voor de config waarmee ze geleverd worden, maar als je ineens 100W meer gaat vragen kan dat een probleem gaan vormen.
Daarnaast heeft zo'n 5450 waarschijnlijk geen PCIe voedingkabel nodig, iets dat een zwaardere kaart wel heeft. Als de voeding deze niet heeft dan zul je iets moeten bedenken om die kabel alsnog aan te kunnen sluiten. Dat kan prima via verloopjes, maar die zul je er dan wel bij moeten hebben.

Ik zou eens in de BBGs gaan kijken als ik jou was.

• sjabeejdandn
Ik heb eerder al een paar BBG's bekeken, maar had het gevoel dat ze teveel afweken van mijn budget en wensen. Na beter gekeken te hebben wijkt het budget zeker niet af omdat er bij 1200 ook al een beeldscherm bij zit, dus bedankt voor de tip!
Ik heb inderdaad niet gedacht aan de voeding, en dat kan best beperkend werken.. Dan zal ik dus maar even snel moeten vergelijken tussen een zelf samengestelde computer en die van de mediamarkt.
Vinden jullie overigens dat ik terecht geintresseerd ben in een I7 870, of is dit voor mijn gebruik totaal nutteloos en kan ik beter in de BBG kijken naar een pc met de I5 750/760? (Het mag wel duidelijk zijn dat ik graag een intel I5 of I7 wil :) )

Verwijderd

ik zou bij Azerty gaan kijken, scherpe prijzen en je wordt goed geholpen, en ik zou voor een gtx460 gaan,
die is sneller dan een HD5770:)
bij Azerty heb je trouwens een 700watt voeding van ocz, is +-80 euro en meer dan genoeg.
(Oczmodxtream700w)

Verwijderd

Voor de meeste setups met een gtx460 is 520W al ruim voldoende.
Ik ben het er mee eens dat je voor een GTX460 moet gaan (wel die van 1GB pakken), het is op het moment de beste prijs/performance kaart naar mijn mening, de vergelijkbare HD5850 is al snel 50 tot 80 euro duurder.
Een GTX460 is op dit moment ook ruim voldoende om zo goed als alle spellen op maximale settings te spelen. Dit zal ook nog wel een tijd zo blijven, en anders kan je altijd een tweede kopen en in SLI zetten. Tenminste met een 1980 x 1020 resolutie zoals ik gebruik ;)

Voor de processor is een i5 ook ruim voldoende, ik zou voor de 760 gaan aangezien de prijzen zeer weinig verschillen. Ook met games maakt dit niet zoveel uit, de videokaart is stukken belangrijker, wat natuurlijk niet inhoud dat je een Pentium 3 moet gaan kopen :P

EDIT: Nog even erbij zetten, de GTX460 kaarten van Gigabyte en MSI worden als het best beschouwd over het algemeen. Omdat ze meer koelvermogen hebben:

Gigabyte GV-N460OC-1GI
MSI Cyclone N460GTX Cyclone 1GD5/OC

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2010 20:20 ]

Pagina: 1