Kan een nieuwe receiver helpen tegen handshake problemen?

Pagina: 1
Acties:

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:33
Ik heb in het spielerij problemen gedeelte al een topic geopend over mijn probleem maar omdat dit nu over een eventuele nieuw aan te kopen reciever gaat denk ik dat het hier wel kan gepost worden, ook omdat er hier misschien meer mensen komen die een antwoord weten.
Het probleem is dus een handshake probleem tussen m'n PS3, Onkyo 606 en Sony Bravia TV.
Omdat ik dat probleem beu ben en geen oplossing vind, loop ik met het idee om een nieuwe receiver te kopen, nl de Sony STR DA2400 ES.
Nu is mijn vraag: Als je dan drie toestellen hebt van het zelfde merk, zijn handshake problemen dan uitgesloten of kan ik dan met het zelfde probleem blijven zitten?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 18:14

FeaR

In GoT we trust

Apparaten van hetzelfde merk hebben hoeft niet perse te betekenen dat je geen handshakeproblemen meer hebt. Sterker nog: dingen als HDMI CEC hoeft niet eens te werken al heb je alleen maar apparaten van hetzelfde merk staan. Maar er zijn wel een paar types receivers die het niet goed doen in combinatie met de PS3, zo had mijn Onkyo TX-SR806 problemen met 1080p in combinatie met de PS3. Is ook de reden geweest dat ik nu een Denon heb, want in die tijd was dat één van de weinige merken die absoluut géén probleem gaf met de PS3.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• botech
FeaR1986 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:15:
Apparaten van hetzelfde merk hebben hoeft niet perse te betekenen dat je geen handshakeproblemen meer hebt.
Tja, dat maakt het er nie makkelijker op. Als ik +/- 800 euro uitgeef aan een nieuwe receiver en ik blijf met het probleem zitten.....
Maar er zijn wel een paar types receivers die het niet goed doen in combinatie met de PS3, zo had mijn Onkyo TX-SR806 problemen met 1080p in combinatie met de PS3. Is ook de reden geweest dat ik nu een Denon heb, want in die tijd was dat één van de weinige merken die absoluut géén probleem gaf met de PS3.
Nu moet ik zeggen dat tijdens het googelen naar m'n probleem ik wel vaak Onkyo tegen kwam, zowel de 600 reeks of een hogere reeks. Zou het dan toch kunnen dat de kans op handshake problemen kleiner wordt, als ik m'n Onkyo vervang door een Sony (of misschien een Denon zelfs) ?

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Ga met deze vraag naar een hifi winkel en vraag of je de receiver een tijdje op proef mag hebben. Denk wel dat het mag. Uiteindelijk betaal je wel wat meer misschien, maar dat lijkt me het wel waard als verzekering tegen het geval dat het niet werkt.

Verwijderd

simonr schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:52:
Ga met deze vraag naar een hifi winkel en vraag of je de receiver een tijdje op proef mag hebben. Denk wel dat het mag. Uiteindelijk betaal je wel wat meer misschien, maar dat lijkt me het wel waard als verzekering tegen het geval dat het niet werkt.
Of er meldt zich hier iemand die ervaring heeft met de voorgestelde Sony receiver en PS3, is goedkoper!

Ik ben ook een Denon bezitter, geen enkel probleem met PS3, PC, Xbox en Wii. Al moet ik er wel bij zeggen dat alleen de PS3 en Xbox via HDMI zijn aangesloten. PC en Wii zijn via Component en respectievelijk optical en analoog audio aangesloten.

Ik heb even gekeken in de manual van de Onkyo receiver, en het valt me op dat de receiver maar tot 1080i kan upscalen. Misschien kun je wat proberen met de instellingen van de HDMI ingangen, zet deze op through of de PS3 op 1080i uitvoer zetten.

Zie pagina 80: http://www.ch.onkyo.com/files.download/tx-sr606_manual_e.pdf

Ik zou ook even kijken naar de instellingen voor RIHD (pagina 81), misschien helpt het. :?

Ik las ook iets over het automatisch toewijzen van bepaalde digitale ingangen (pagina 43 en 44), controleer dat ook even.

• botech
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:35:
[...]

Of er meldt zich hier iemand die ervaring heeft met de voorgestelde Sony receiver en PS3, is goedkoper!
Dat zou mooi zijn natuurlijk 8)
Ik ben ook een Denon bezitter, geen enkel probleem met PS3, PC, Xbox en Wii. Al moet ik er wel bij zeggen dat alleen de PS3 en Xbox via HDMI zijn aangesloten. PC en Wii zijn via Component en respectievelijk optical en analoog audio aangesloten.

Ik heb even gekeken in de manual van de Onkyo receiver, en het valt me op dat de receiver maar tot 1080i kan upscalen. Misschien kun je wat proberen met de instellingen van de HDMI ingangen, zet deze op through of de PS3 op 1080i uitvoer zetten.

Zie pagina 80: http://www.ch.onkyo.com/files.download/tx-sr606_manual_e.pdf

Ik zou ook even kijken naar de instellingen voor RIHD (pagina 81), misschien helpt het. :?

Ik las ook iets over het automatisch toewijzen van bepaalde digitale ingangen (pagina 43 en 44), controleer dat ook even.
Ik zal vanavond eens kijken naar de handleiding en de punten die je opnoemt.
simonr schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:52:
Ik weet niet of dit een oplossing is. Mijn Onkyo heeft ook een kleine 2 jaar probleemloos gewerkt. Moest ik die 2 weken op proef gehad hebben had ik ook gezegd dat het goed was.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-02 18:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:35:
[...]Ik heb even gekeken in de manual van de Onkyo receiver, en het valt me op dat de receiver maar tot 1080i kan upscalen. Misschien kun je wat proberen met de instellingen van de HDMI ingangen, zet deze op through of de PS3 op 1080i uitvoer zetten.
Dat heeft alleen te maken met de conversie van analoog naar digitaal, niet wat de receiver door kan geven als het via HDMI - HDMI gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1