Geen geluid tegelijk van speakers/headset

Pagina: 1
Acties:

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15
Sinds dat ik een herinstallatie van windows 7 heb gedaan krijg ik het niet meer voor elkaar om gewoon een headset en boxen tegelijk te laten werken.

Elke keer als ik nu dus me boxen inplug voorin (waar ze standaard gewoon inzaten) valt het geluid van de headset weg, was eerder niet het geval..

Moederboard is een Asus Rampage II Gene

Soundmax Digital HD audio drivers geinstalleerd van officiele asus site, en me microfoon heeft het ook nog niet gedaan.

Bij geluid in windows 7 staat er gewoon speakers, en bij microfoon is hij ook gewoon geselecteerd op microfoon.

Ben al meer dan een uurtje aan het zoeken, drivers aan het installeren en deinstalleren/rebooten ect maar lukt toch niet.
Heb ook de ATI HDMI audio device uitstaan, want die gebruik ik niet.

Iemand enig idee?

**edit**

ik lees dat veel mensen zeggen dat het niet mogelijk is? waarom had ik voor mijn herinstallatie geluid via mijn headset en ook boxen, kon ik boxen met knopje uitdrukken! snap er niks meer van _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Minaaj op 07-09-2010 21:15 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het moet ergens in te stellen zijn, heb je al via de drivers het geprobeerd in te stellen?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als je de headphone inplugt dan detecteert ie dat. Je speakeruitgang moet je eenmalig enablen bij playback devices (misschien even rechtermuis doen, dan 'show disabled devices').
Vanaf dan zal windows onthouden dat je beide uitgangen aan wilt laten staan.

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

geloof dat het (nog) niet helemaal lekker werkt.

Zie hier:
Leesvoer!!

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Minaaj
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:15
Nouja ik had inderdaad ook veel gelezen dat het wel en soms weer niet werkte, maar op me andere partitie van windows 7 werken ze nog wel tegelijk.. het heeft wat met de driver installatie volgens mij te maken maar het vreemde is dan wel dat het dezelfde drivers zijn.

Ik zie alleen maar speakers staan bij "sounds" in de werkende windows 7 en in de nieuw geinstalleerde staat ook alleen speakers.. geloof me heb al uren lopen staren in alle vakjes maar kan geen optie er voor vinden.

Ik dacht ik ga niet moeilijk doen en heb dus een mini-jack splitter besteld, had ook nog paar andere dingetjes nodig anders was ik wel naar de lokale boer gegaan.

Anyway hij switched dus inderdaad nu wel in de nieuwe windows installatie, als ik hem inplug dan gaan de boxen werken en mute hij gewoon de headset. Het is niet heel erg vervelend maar toch, ik had eerst gewoon beiden continu geluid en kon gewoon speaker setje aanknop gebruiken indien ik dat wilde.

Heb verder ook nu Professional ipv Enterprise voorheen, maar denk niet dat het daar aan ligt.. ik kijk nog wel even door paar topics heen totdat ik de jack splitter heb, iig al bedankt.