Hallo,
Ik heb een stukje code geschreven waarmee ik alle afbeeldingen in een stukje HTML kan vinden en daaruit weer de breedte, hoogte en source uit kan filteren.
Dit is de code:
Volgens mij kan dit beter en zijn de vier regexp's te combineren. Ik heb al menig uurtje op het internet rond gezocht maar kan geen info vinden, ook uit de manuals over regular expressions wordt ik niet veel wijzer.
Wie kan mij helpen met het optimalizeren van deze code?
Thanks!
Ik heb een stukje code geschreven waarmee ik alle afbeeldingen in een stukje HTML kan vinden en daaruit weer de breedte, hoogte en source uit kan filteren.
Dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| preg_match_all("/\< *[img][^\>]*[.]*\>/i", $string, $matches); foreach($matches[0] as $match) { preg_match("/src=\s*[\"\']{0,1}([^\"\'\ \>]*)/i", $match, $m); $src = $m[1]; preg_match("/width[=:]\s*[\"\']?([0-9]*)/i", $match, $m); $width = $m[1]; preg_match("/height[=:]\s*[\"\']?([0-9]*)/i", $match, $m); $height = $m[1]; $images[] = array( 'tag' => $match, 'src' => $src, 'width' => $width, 'height' => $height ); } |
Volgens mij kan dit beter en zijn de vier regexp's te combineren. Ik heb al menig uurtje op het internet rond gezocht maar kan geen info vinden, ook uit de manuals over regular expressions wordt ik niet veel wijzer.
Wie kan mij helpen met het optimalizeren van deze code?
Thanks!