Ik kom er niet uit
........
Sinds kort hebben we hier 120 mbit download dankzij Ziggo. Maar het downloaden in de nieuwsgroepen gaat helaas niet zo snel, tenminste niet constant op deze pc. Fluctueert constant. Haalt z'n top even (14,5 mb/s ongeveer) en zakt weer in.
Ik gebruik voor het downloaden met nieuwsgroepen Newsleecher 3.8 final. Voorheen met de 50 en 80 mbit geen problemen, trok de snelheid altijd geheel vol.
Het lijkt erop dat de pc/programma het niet trekt. Zie ook onderstaande screen.
Print Screen
Zoals men kan zien geeft hij aan dat hij moeite heeft om het bij te houden en de snelheid even afknijpt.
Systeem waar het op draait:
- Intel Core 2 Duo E6550 (2x 2,33 Ghz 4 MB)
- MSI S775 nForce65
- 2GB DDR2 667Dimm
- GeForce8600GT 256MB
- WD10EARS 1TB 64 MB 7200rpm
Ik gebruik meerdere lijntjes, 4 van eweka, 1 van ziggo zelf en 1 gratis server.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
En het stomste is, download ik testfiles van bv XS4all (http://dl.xs4all.nl/test/2gb.bin) dan is dat file binnen 140 seconden binnen. Ik weet dat ik niet zo mag rekenen maar 2000 mb gedeeld door 140 seconden is 14, nogwat mb per seconde. Probeer ik een file van 2GB via nieuwsgroepen binnen te halen geeft het programma aan (als hij die paar seconden op z'n top zit) aan dat het 2 min 20 sec gaat duren (ff later kakt hij in en duurt het dus langer).
Dus het kan wel.
Ik heb de testfiles trouwens met FF en IE gedownload, vergelijkbare resultaten.
Het probleem is in mindere mate aanwezig op een veel snellere/recentere pc.
- Intel Core 2 Duo Q6600
- 5GB ram 800mhz
- 640 GB 7200rpm
- GeForce9500GT
Op deze pc wordt hetzelfde d/l programma gebruikt. Of hij komt niet helemaal aan z'n limiet met minder lijntjes, of hij trekt hem door tot 14,5 mb/s en valt af en toe weg (wel veel minder vaak en minder diep als bij mijn oudere pc).
Testfiles (2GB) komen op deze pc ook zonder drops in 140 seconden binnen.
Waar ligt nu het probleem?
Is het uberhaupt een pc hardware gerelateerd probleem of ligt het probleem aan de bekabeling, modem, router, etc? HD's die niet genoeg zijn (allen 7200rpm)? Te weinig werkgeheugen?
Lijntjes zouden toch snel genoeg moeten zijn? 2x Eweka is al 2x 50 mbit, + 2x Eweka SSL servers.....
Gratis lijntje gaat in z'n eentje ook al door tot 12 mb/s d/l.....
Router is trouwens gloedjenieuw, hiervoor zat er geen router tussen pc en modem en probleem was precies hetzelfde.
BVD.
Sinds kort hebben we hier 120 mbit download dankzij Ziggo. Maar het downloaden in de nieuwsgroepen gaat helaas niet zo snel, tenminste niet constant op deze pc. Fluctueert constant. Haalt z'n top even (14,5 mb/s ongeveer) en zakt weer in.
Ik gebruik voor het downloaden met nieuwsgroepen Newsleecher 3.8 final. Voorheen met de 50 en 80 mbit geen problemen, trok de snelheid altijd geheel vol.
Het lijkt erop dat de pc/programma het niet trekt. Zie ook onderstaande screen.
Print Screen
Zoals men kan zien geeft hij aan dat hij moeite heeft om het bij te houden en de snelheid even afknijpt.
Systeem waar het op draait:
- Intel Core 2 Duo E6550 (2x 2,33 Ghz 4 MB)
- MSI S775 nForce65
- 2GB DDR2 667Dimm
- GeForce8600GT 256MB
- WD10EARS 1TB 64 MB 7200rpm
Ik gebruik meerdere lijntjes, 4 van eweka, 1 van ziggo zelf en 1 gratis server.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- D/L op een andere HD (Samsung 320GB 16MB 7200rpm)
- Ander download programma (NZB-O-Matic.v0.43)
- Met minder lijntjes te downen en alle denkbare combinaties hierin
En het stomste is, download ik testfiles van bv XS4all (http://dl.xs4all.nl/test/2gb.bin) dan is dat file binnen 140 seconden binnen. Ik weet dat ik niet zo mag rekenen maar 2000 mb gedeeld door 140 seconden is 14, nogwat mb per seconde. Probeer ik een file van 2GB via nieuwsgroepen binnen te halen geeft het programma aan (als hij die paar seconden op z'n top zit) aan dat het 2 min 20 sec gaat duren (ff later kakt hij in en duurt het dus langer).
Dus het kan wel.
Ik heb de testfiles trouwens met FF en IE gedownload, vergelijkbare resultaten.
Het probleem is in mindere mate aanwezig op een veel snellere/recentere pc.
- Intel Core 2 Duo Q6600
- 5GB ram 800mhz
- 640 GB 7200rpm
- GeForce9500GT
Op deze pc wordt hetzelfde d/l programma gebruikt. Of hij komt niet helemaal aan z'n limiet met minder lijntjes, of hij trekt hem door tot 14,5 mb/s en valt af en toe weg (wel veel minder vaak en minder diep als bij mijn oudere pc).
Testfiles (2GB) komen op deze pc ook zonder drops in 140 seconden binnen.
Waar ligt nu het probleem?
Is het uberhaupt een pc hardware gerelateerd probleem of ligt het probleem aan de bekabeling, modem, router, etc? HD's die niet genoeg zijn (allen 7200rpm)? Te weinig werkgeheugen?
Lijntjes zouden toch snel genoeg moeten zijn? 2x Eweka is al 2x 50 mbit, + 2x Eweka SSL servers.....
Gratis lijntje gaat in z'n eentje ook al door tot 12 mb/s d/l.....
Router is trouwens gloedjenieuw, hiervoor zat er geen router tussen pc en modem en probleem was precies hetzelfde.
BVD.