3870x2 werkt niet meer met 770 G45

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Hey Tweakers,

de volgende setup, zit nog niet zo lang in elkaar, maar werkt:

CPU: Phenom II x2 555be @ x4 b55 3,9Ghz 4,08V, Scythe Mugen 2
RAM: Samsung DDR3 1333Mhz 9-9-9-24 @ 1333Mhz 7-7-7-20 1,63V
GPU: MSI RX3870x2 OC 1GB GDDR3
MoBo: MSI 770 G45
PSU: OCZ StealthXstream 600W

Deze GPU gaat altijd eerst anderhalve seconde op max fan speed bij het booten. Ik had bovenstaande overclock net stabiel (5 runs Intel Burn Test, was nog niet aan Prime95 crunch toegekomen) en was een beetje aan het internetten toen de boel ineens zonder BSOD uitviel. Toen ik het systeem weer aanzette gingen de fans netjes draaien, maar de GPU bleef razen en kreeg ik geen beeld. Het moederbord liet 1 lange piep horen, gevolgd door 2 korte. Volgens deze site betekent dat een video system failure.

Al met al vreemd, ik heb flink zitten rommelen met het systeem, maar niet met de videokaart. Ik heb er ook nog geen grafisch intensieve programma's op uitgeprobeerd. Ik heb er de hangen en opstartproblemen troubleshooter en de GPU FAQ op nagelezen maar kwam niet op iets nuttigs uit. Een topic op GoT beschreef een vergelijkbaar probleem met een 9800GT, maar dat bleek aan het geheugen te liggen.

Ik ben toen begonnen met een CMOS reset. Dit had geen resultaat. Voor de zekerheid heb ik het geheugen eens verwisseld. Weer niets.Toen heb ik de GPU eruit gehaald en verwisseld met een Sapphire HD4890 uit een ander systeem, en de boel deed het perfect, zelfs de overclock was geen probleem.

Vervolgens heb ik de RX3870x2 in dat andere systeem gezet, en hij deed het ook perfect! Ik sta nu voor een raadsel. Spontane hardware ruzie? 8)7

Alle suggesties zijn welkom, ik probeer intussen nog eens de 3870x2 terug te plaatsen in het storende systeem.

edit: Niet helemaal gek om te vermelden, maar de PCI bus klokte niet mee op dit bord en is netjes op 100 gebleven. En de storing kwam op een willekeurig moment zonder buitensporige CPU- of GPUactiviteit, terwijl ik net GoT van mijn overclock prestaties op de hoogte probeerde te brengen O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Singular1ty op 07-09-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Singular1ty schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:11:

Ik ben toen begonnen met een CMOS reset. Dit had geen resultaat. Voor de zekerheid heb ik het geheugen eens verwisseld. Weer niets.Toen heb ik de GPU eruit gehaald en verwisseld met een Sapphire HD4890 uit een ander systeem, en de boel deed het perfect, zelfs de overclock was geen probleem.

Vervolgens heb ik de RX3870x2 in dat andere systeem gezet, en hij deed het ook perfect! Ik sta nu voor een raadsel. Spontane hardware ruzie? 8)7

Alle suggesties zijn welkom, ik probeer intussen nog eens de 3870x2 terug te plaatsen in het storende systeem.
Ik weet niet hoe je je overclock hebt gedaan maar;
Heb je wel erop gelet dat je de PCI-e ge-locked had staan?
Als die op auto stond met het overclocken bestaat de kans je ipv de 100 naar te hoge waardes bent gegaan en je PCI-e bus hebt gefrituurd..

Lezen 8)7 ...

Hier durf ik ook even geen zinnig antwoord op te geven anders dan nukkige hardware..

[ Voor 42% gewijzigd door Humma Kavula op 07-09-2010 20:24 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik zou je BIOS eens updaten.

Vooral omdat daar ook een hele leuke fix bij staat:
:+

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Topicstarter
Ik zou je BIOS eens updaten
Hele goede suggestie, maar ik draai al de laatste versie van BIOS voor dat bord. Dat had hem kunnen wezen maar helaas.

Maar we zullen wel nooit weten wat het was: het probleem heeft zichzelf overnight opgelosd. Ik heb de GPUs opnieuw gewisseld en het systeem boot weer, dus schiet mij maar lek. 8)7