Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Stille voeding: welke

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dus ff geen UTFS, want die pagina blijft momenteel hangen bij mij. Sorry.

We hebben op 't werk een stuk of wat PC's staan met een ontzettend lawaaige voeding erin. Voor de PC's in het computerhok maakt dat niks uit (de UltraSparcs blazen er toch wel bovenuit ;)), maar voor de PC's in een cursusruimte is 't maar knap irritant.

Ik wil eens proberen of de voedingen vervangen wil helpen. Welke voedingen raden jullie aan? Ze moeten stil zijn, en niet te belachelijk duur (500W Enermax kan dus niet). Oja, en 300W, want het zijn TBirdjes.

Verwijderd

Een 300 watt enermax>:)

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 21:38

dfr0st

Geel is mooier

will je echt een stille moet je goewoon een goede voeding kopen en dan de fan vervangen door een 80mm papst fan

-

Verwijderd

Use The Fucking Search!! :)

ffe sereneus

koop gewoon een dikke voeding, kijk welke fan erin zit en koop dan een panaflow..

die geven maar 27dB... DIE KAN JE NIET HOREN!! zelfs niet met je oor er bijna tegenaan.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
250 Watt Aopen voedingen (300 Watt niet) en 235/250 Watt Powerman voedingen hebben dit ingebouwd (komt volgens mij uit dezelfde fabriek) met een temperatuurgestuurde fan. Er zit dan een thermische sensor op de heatsinks in je PSU, die als het warmer wordt de fan een hoger voltage geeft = meer RPM. (Ik werk niet bij Aopen :) )

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik niet kan doen is andere fans in de voeding zetten. Dat kost mijn baas teveel van mijn tijd (ja, ik ben het met jullie eens dat dat niet zo hoeft te zijn, maarja, mijn baas denkt daar anders over)

Freerider:
Athlon vereist 300 Watt. En die dingen draaien 24/7, dus ik wil geen 235/250W voeding riskeren.

300W Enermax is de beste keus? Heeft die ook een ingebouwde noise-killer?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Freerider:
Athlon vereist 300 Watt. En die dingen draaien 24/7, dus ik wil geen 235/250W voeding riskeren.
Effe serieus.. 300W hoeft echt niet. Ik heb zat computers verkocht waar een Athlon 800 (destijds) in zat en die de brakste van de brakste (Target T3) voedingen hadden (235W), en zelfs dat werkte.

Een kennis van mij heeft een "vrij aardig uitgebouwd" systeem met een Athlon 1200, V7700 Deluxe, 4 PCI kaarten, CDRW, CDROM en 2 x Deskstars 75XGP .. draait prima allemaal op een 250W Aopen voeding.

Ik zou kijken naar een kwaliteitsvoeding met low-noise fan, en of ie nou 250W of 300W is maakt denk ik voor een simpel PC'tje (neem ik aan) niet uit. Althans, dat is wat de ervaring mij heeft geleerd. En de meeste voedingen die je tegenwoordig koopt zijn al 300W.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Mijn athlonnetje 750 compu loopt nog steeds (meer dan een jaar) op een 235 watt voeding
en heeft geen sticker met AMD certified oid.

Zou toch moeten lukken denk ik met een 235 Watt voeding...

Succes in ieder geval!

• MrCaBLeGuY
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

MrCaBLeGuY

powered by yellow bird

http://www3.alternate.nl/html/nodes_info/tzxq04.html

Q-tec maakt goede voedingen, hij is niet zo peperduur en erg stil!

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:14
Overigens, de fan is vaak niet de herriemaker bij voedingen. Het is de luchtstroom die herrie maakt.

Klinkt als een kromme zin, maar conclusie eruit is dat een dure fan erin vaak geen nut heeft...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Verwijderd schreef op 12 maart 2001 @ 21:02:
Use The Fucking Search!! :)

ffe sereneus

koop gewoon een dikke voeding, kijk welke fan erin zit en koop dan een panaflow..

die geven maar 27dB... DIE KAN JE NIET HOREN!! zelfs niet met je oor er bijna tegenaan.
27 dB hoor je dus wel. mijn fannetjes produceren ook 27dB en zijn te horen.

en als je een fan plaats in een voeding maakt hij gelijk een stuk meer geluid.
o.a. door de fingergaurd die achter op de voeding zit.

q-tec heeft idd wel stille voedingen low-noise serie produceert 27dB

[ Voor 9% gewijzigd door job op 07-01-2003 15:31 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben ook aan het zoeken geweest naar een stille en goede voeding. Kwam uit de op deze 350watt Enermax

Zit zo'n knoppie op waarmee je de fan speed kan regelen. En als je hem te laag zet, dus dat ie te warm wordt, gaat ie automatisch toch harder blazen. Dus veilig voor 24/7 en voor een bedrijf. Ze zijn redelijk duur, maar lijkt me niet een al te groot probleem.

Rechtsboven op die pagina staat trouwens het verschil tussen FCA en FMA modellen enzo.

Hoe die in de praktijk is weet ik niet want ik moet hem nog kopen :+ Maar ik denk dat het een goede stabiele en stille voeding is. :) Misschien iemand met ervaring?

Verwijderd

Ik weet niet waar jullie het vandaan halen dat AOpen stil is, maar ik heb een AOpen kast [HQ-08], met standaardvoeding erin [dus die AOpen er bijlevert], maar dat ding maakt me best wel een pokke-herrie!

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Zalman ZM300A-APF (300 watt) ... Temperatuur geregelde fan. Als je een extra fan in de kast bijzet, blijft de koeling zelf zo koel dattie in de stilste stand blijft :)

Ze stonden op de Comdex met een 400 watt versie, dus ik hoop dattie binnenkort hierheen komt ! :)

Even de link http://www.zalmanusa.com/ en dan naar "NP Power Supply"

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

:X Zoeken moet je, in de pricewatch kijken en reviews lezen :P

Zalman is ook wel ok geloof ik.
Zalman 300 Watt (ZM300A-APF) € 75,-

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 00:42

EMP

Krulloos!

Nope... niet zoeken...

Bij de Open OC-Shop dagen hadden ze van Nexus een silent pc staan, als primeur in Nederland, nou die was echt stil (Volgens mij heeft ReseTTim hem ook staan ewonderen :)). De voeding die daar in zat leverden ze al los... Hij is 300 of 350 Watt uit mijn hoofd, maar is ECHT no-noise!

Hij staat helaas nog niet op de site (ze hadden het op een los A4-tje staan daar), maar hij was 75 euro. Is dus niet echt super goedkoop, maar hun geld meer dan waard :)

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Verwijderd

www.case-mods.nl ??? die hebben ook wat voedingen.. STILLE :>

Verwijderd

de zalman.....

die is EGT stil en heeft egt veel vermoge voor een 300 watter....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Mjah, erg nuttig, maar heeft niemand naar de begindatum van dit topic gekeken???
In 2 jaar geleden was zalman nog niet erg in trek zeg maar :P

Maargoed, deze kan ook wel dicht nu..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.