[Laptop>Monitor] Driver Issues?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik heb een Dell Studio 15 inc. 1080P WLED scherm. Om een beetje fatsoenlijk films te kunnen kijken sluit ik deze via HDMI aan op een LG W53 serie 27" Full HD monitor :)

Probleem: Als ik beide in stel op 1080P, houd de monitor nog zwarte balkjes over rondom. Dit is dus geen 'zwarte balk' die je zit tijdens bijv. een film, maar dit is gewoon een rand om het scherm die niet gebruikt wordt.

Ik heb al verschillende drivers gebruikt, in de instellingen zitten zoeken etc. etc....

Weet iemand hoe ik het volle scherm van de monitor kan benutten, of wat het probleem hier is?

Om het te verduidelijken kan ik evt. een foto laten zien, roep maar wanneer nodig. :)

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart hermans
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09-2021
Zit er misschien een "Auto-Adjust" Knop op het beeldscherm ?
Zo Ja kijk eens wat er gebeurd als je daarop drukt.
Misschien is de resolutie niet goed vergeleken met het andere scherm en past hij het grote scherm aan naar wat het andere kan weergeven.

Groet (=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Heb je dan je monitor als extended scherm, of mirror? Zie je dus op beide schermen hetzelfde of wordt de monitor gebruikt als 2e scherm? Als hij mirrored is, is de resolutie misschien anders ingesteld op de monitor of laptop.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dat ook met een samsung laptop en scherm, gewoon scherm resetten en dan past hij het zelf aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ze zegt dat ze beide instelt op 1080P, dus lijkt me dat op beide de resolutie gewoon op 1920*1080 draait.
Wat je kunt doen is eens kijken of je op je notebook de refreshrate niet kan aanpassen.
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Radeon 4300, die op externe monitoren altijd zwarte balken liet zien (ondanks de native resolutie). Ik heb toen de refreshrate van 60Hz op 59Hz gezet en de problemen waren daarmee voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32

ajakkes

👑

Op het moment dat ik mijn laptopscherm mirror op mijn monitor krijgen beide dezelfde resolutie. Op het moment dat ik alleen de monitor gebruik kan ik de resolutie van mijn monitor gebruiken (anders is het de resolutie van mijn laptop)

Dus ik denk dat je je tv moet aansluiten en dan je laptop scherm moet uitschakelen en daarna de resolutie moet instellen.

Edit
@Terw_Dan
Daar had ik overheen gekeken, sorry

[ Voor 7% gewijzigd door ajakkes op 08-09-2010 10:22 ]

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ajakkes schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:18:
Dus ik denk dat je je tv moet aansluiten en dan je laptop scherm moet uitschakelen en daarna de resolutie moet instellen.
Gezien beide op 1920*1080 werken zal dat geen verschil uit gaan maken.
Pagina: 1